AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #1 Del Skrevet 18. mars 2023 er I en klemme nå mellom familien/venner og kjæresten min som er Kurdisk. Det nekter absolutt å aksepterer at jeg er sammen med en slik mann pga stereotyper Kurdiske menn har hengende på seg. Ja kurdiske menn i Norge er ikke folk man går i forhold med, men han der er bare annerledes og født i Norge. Jeg vet at det forholdet kommer til å ende fordi presset er for stor, men samtidig som jeg mister en jeg elsker vet jeg at går i det ukjent datingverden hvor ingenting er sikkert. Blir skremt på tanken at jeg er i slutten av 30 årene og fortsatt singel på jakt etter en mann. hva burde jeg gjøre her? Anonymkode: f16aa...48b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 18. mars 2023 #2 Del Skrevet 18. mars 2023 Det er mange fine kurdiske menn i Norge, det er alt fra islamister til sekulære venstreaktivister. Synd hvis en etnisk gruppe skal fånet dårlig rykte basert på hva noen gjør 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #3 Del Skrevet 18. mars 2023 Hm. Er vel ulikt mellom familier det der! Jeg fant meg en kurder for 3 år sia, og i fjor begynte søstera mi å date en kurdisk mann. Ingen av de to er født i Norge. Min kjæreste kom hit som ung voksen og har bodd her i mange år. Det er ikke noen her som har noe imot det. Tanta mi data faktisk en kurder for mange år sia, han er far til to av søskenbarna mine, som er unge voksne og halvt kurdiske. Lar du familien bestemme hvem du skal date? Anonymkode: ac904...f22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #4 Del Skrevet 18. mars 2023 Får søstrene hans ha norske kjærester? Hvis ja. Så si til familien din at de ikke har noe å bekymre seg for. Hvis nei, så hør på familien din. Anonymkode: 80521...173 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #5 Del Skrevet 18. mars 2023 Jeg føler med deg. Ingen i min familie aksepterte min kurdiske kjæreste. Nå levde han i tillegg et liv på kanten av loven, og var ikke alltid snill med meg. Men i stede for å gi råd og hjelpe oss, fikk jeg valget om å velge han eller familien. dessverre fikk vi barn sammen, og det ble et større helvete. Barnevern ble koblet inn osv osv. alt endte bare i en stor tragedie rett og slett… Jeg håper det ordner seg for deg, og at dere får et annet utfall. Anonymkode: 32c4d...f45 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #6 Del Skrevet 18. mars 2023 Kjenner flere kurdere. Anser de ikke noe annerledes enn nordmenn. De er ikke religiøse. Han ene er gift med norsk dame og det var slik han kom hit. En er gift med religiøs kvinne fra hjemlandet , men er ikke religiøs selv. En kaller vi horebukken, fordi han bare klarer ikke å holde seg til en dame. Han har sikkert 10stk i alle aldre på gang til enhver tid, og gjør utrolig mye dumme valg. Uansett opplever ikke de noe annerledes enn nordmenn flest. Han med religiøs kone har 3 døtre, som han er veldig opptatt skal ta egne livsvalg og oppdras til sterke og selvstendige kvinner. Dette er arb kolleger pluss noen venner av de igjen, jeg har blitt kjent med over tid. Så vet ikke helt hvilke fordommer de bygger på her. Hvis de er redd for religion og kvinnefiendtlighet, ville jeg nok ha bekymret meg mer andre steder. Jeg er foresten kvinne og venn med noen av disse, og damene deres har 0 problem med at jeg er venn med de. Til og med hun ene som er sykelig sjalu, har 0 problem med det. Anonymkode: 17666...c9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #7 Del Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Får søstrene hans ha norske kjærester? Hvis ja. Så si til familien din at de ikke har noe å bekymre seg for. Hvis nei, så hør på familien din. Anonymkode: 80521...173 Søstrene hans er vel mest sannsynlig gift, det er ihverfall søstrene til min mann. Og de fleste brødrene er gift. De vil at han skal gifte seg og få unger. Det er en del kulturforskjeller, det skal man være klar over. Og en del kulturelle traumer, de er jo et forfulgt folk. Og mange er her pga de har rømt fra krig i Iran/Irak/Kurdistan. Min kjære har feks søvnproblemer som jeg tror kommer pga han var flukt som ung. Man skal også være litt obs på hvordan man håndterer sinne. Min kjære er en rolig mann, men når han blir sint blir han dramatisk. Jeg er imidlertid ikke redd ham i det hele tatt, det er heller han som er redd for mitt sinne i så fall, for jeg kan bli forbanna og gi svar på tiltale. Det fine er at min kjære responser bra på tilbakemeldinger av typen "nå var du totalt idiot", han begynner ikke å krangle om ordlyd eller småting, bare skjerper seg. Kurdere er typisk direkte i kommunikasjonen, som en del nordmenn er. Jeg er fra nord, der kaller vi en spade for en spade. Men det viktigste er uansett hvem man er som person. Folk er jo ulike. Jeg dater ikke en random kurder, men min kjæreste. Han er ikke lik alle andre kurdere. Du er vel heller ikke lik alle andre nordmenn? Anonymkode: ac904...f22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #8 Del Skrevet 18. mars 2023 Hæ har aldri hørt noen fordommer om kurdiske menn i Norge, skjønner ikke hvor du har det fra. Er du i et veldig rasistisk miljø eller noe? Kurdere er bra folk, de er opptatt av rettferd og likestilling pga historien med landet deres. Det er mange kurdiske nettverk i Norge som driver med likestillingsarbeid og f eks matudeling til hjemløse osv. Drit i hva andre synes om forholdet deres, og kutt ut de rasistene som måtte mene noe i mot han fordi han er kurder. Anonymkode: 58d18...cc9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eryn Skrevet 18. mars 2023 #9 Del Skrevet 18. mars 2023 Det er veldig store variasjoner innad i de kurdiske miljøene. Det kommer helt an på hvilket land hans familie kommer fra (Iran/Irak/Tyrkia/Syria), om det er en storby eller landsby. Om familien er strengt religiøs eller ikke. Sekulær eller ikke. Opptatt av familiens ære eller ikke. Søskenbarn- ekteskap er ikke uvanlig i de kurdiske miljøene, men så er kurderne nå blitt 2. generasjon, og disse tradisjonene har blitt mindre strenge. Det har dessverre være flere æresdrap blant kurdere i Norge og Sverige, grove voldssaker mot ektefelle og døtre, og dermed gitt dem et dårlig rykte. Hvordan behandler familien hans deg? Har de akseptert deg? Må du konvertere? Er de strengt religiøse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #10 Del Skrevet 18. mars 2023 Vært i samme situasjon. Det gikk ikke pga familie ikke aksepterte det. Elsket han høyt, men det ødela det. Anonymkode: bd4b4...182 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå