Gå til innhold

Kjøpte du bøker om svangerskap du gikk gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe meg litteratur om svangerskap, men er usikker på om jeg klarer meg med ei bok eller om jeg trenger flere som supplerer hverandre?

Hvilke bøker kan du i såfall anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fant "barn i magen far A-Å" på salget, så kjøpte den.. leste mye i den i starten.. Lånte også noen på biblioteket. Min erfaring er å lese masse i første trimester, så dabber det litt av...

Gjest Gjest_Tuppelure_*
Skrevet

Jeg har Gro Nylanders "På vei", som handler om unnfangelse, svangerskap og fødsel. Synes at den er veldig bra, og ting står godt forklart.

Kan anbefale denne!

Gjest Fru Medister
Skrevet

"På vei" er en veldig bra bok synes jeg.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Eneste boka jeg har kjøpt er På vei, og jeg liker den veldig godt. Gro Nylander skriver godt, relativt nøkternt, men samtidig med stort rom for følelser. Og ikke minst skriver hun ut fra norske forhold. I tillegg har jeg de bøkene jeg har fått på helsestasjonen, og til jul fikk jeg Lennart Nilssons Et barn blir til som har noen helt fantastiske bilder, men resten av innholdet i boka er jeg ikke så veldig imponert over.

Så mitt tips er På vei, supplert med uke for uke-utviklingen som du finner flere steder på nett.

Skrevet

Takk for tips!

Har dere som har fått barn mange bøker om det å ha barn, forresten? Det finnes jo utallige bøker om barn og det å være foreldre...noen bøker å anbefale for nybakte foreldre?

Skrevet

Jeg kjøpte "Gyldendals store bok om barnet". Også ble jeg "påprakket" noen bøker om graviditet og fødsel som jeg så litt i (husker ikke hvilke). Ellers fikk jeg informasjonsbehovet dekket av en fantastisk jordmor jeg gikk til kontroll hos.

Skrevet

Jeg liker Gro Nylanders "Mamma for første gang" veldig godt, selv om den mer tar for seg det som skjer rett før/etter fødsel enn svangersskapet. Fikk svar på mye jeg lurte på og en del jeg ikke visste jeg burde lurt på engang ;-) Men nå er jeg mer enn normalt uerfaren med barn også da...

Skrevet

Gro Nylanders tre bøker har vært et "must" for meg. Jeg har lært mye av den damen, spesielt av "Mamma for første gang".

Ellers anbefaler jeg å lese "Hvorfor gråter barnet" selv om den ikke er om svangerskap akkurat. Den nyttigste boken jeg leste, og veldig bevisstgjørende!

( http://www.damm.no/fakta_voksne/samliv_og_..._graater_barnet )

Barn i magen lærte jeg ikke noe særlig av, jeg synes ikke det faglige nivået i den er godt nok, og alt som står der finner man lett på nettet.

Gjest Gjest_Amalie_*
Skrevet

Min erfaring er at det er mange gode bøker om graviditet og fødsel, men mange dårlige om barn/barndom. Så mye prat-prat-prat! Mitt råd er at du går i en stor bokhandel og leser og blar litt i bøker du er intr. i slik at du får et inntrykk om det er en bok du har lyst til å lese.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...