AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #21 Del Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg sier klask fordi jeg mener han ikke på en voldelig måte slo meg, han klapset til meg for å få meg til å våkne og se hva jeg holdt på med. Han og er veldig klar på hva han mener om det, og har hele livet trodd han ikke var istand til noe slikt. Han har heller aldri lagt skylden over på meg, kun forklart hva han følte. Han mener også han bare skulle dratt hjem, og det var det som egentlig var planen, helt til jeg kom gående til han før han rakk det. Det er han selv som har tatt avstand til alkohol, jeg har aldri bedt han om det. Jeg føler det heller ikke slik at jeg må trå varsomt rundt han og hans temparement, aldri hverken før eller etter dette følt meg utrygg rundt han. Jeg forsvarer heller ikke det han gjorde, men jeg av alle med kunnskap om hans traumer og historie burde tenkt lenger, jeg er nok ikke veldig god på å ta hensyn. Men er det ingen her som er åpen for at man kan gjøre feil? Jeg skjønner det med at det er en grense som er trådt over og at han dermed viser seg tilbøyelig for å gjøre sånne ting, men man kan da vel fortjene en sjanse til? Jeg mener at alle kan gjøre feil, og at det ikke alltid handler om hva man har gjort, men hva man gjør ETTERPÅ. Er ingen med meg på den? Anonymkode: 6c2e1...ca8 Jo, jeg er med på den. Alle kan gjøre feil. Det ER forskjell på et "klask" og en blåveis, og han har virkelig gjort alt han kan for å gjøre opp for det han gjorde. Jeg synes flere her overdriver når de nevner mishandling og politianmeldelse. Når det er sagt.. hvis du tar han tilbake MÅ du gå dersom det skulle skje igjen. Anonymkode: e5de4...794 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #22 Del Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg sier klask fordi jeg mener han ikke på en voldelig måte slo meg, han klapset til meg for å få meg til å våkne og se hva jeg holdt på med. Han og er veldig klar på hva han mener om det, og har hele livet trodd han ikke var istand til noe slikt. Han har heller aldri lagt skylden over på meg, kun forklart hva han følte. Han mener også han bare skulle dratt hjem, og det var det som egentlig var planen, helt til jeg kom gående til han før han rakk det. Det er han selv som har tatt avstand til alkohol, jeg har aldri bedt han om det. Jeg føler det heller ikke slik at jeg må trå varsomt rundt han og hans temparement, aldri hverken før eller etter dette følt meg utrygg rundt han. Jeg forsvarer heller ikke det han gjorde, men jeg av alle med kunnskap om hans traumer og historie burde tenkt lenger, jeg er nok ikke veldig god på å ta hensyn. Men er det ingen her som er åpen for at man kan gjøre feil? Jeg skjønner det med at det er en grense som er trådt over og at han dermed viser seg tilbøyelig for å gjøre sånne ting, men man kan da vel fortjene en sjanse til? Jeg mener at alle kan gjøre feil, og at det ikke alltid handler om hva man har gjort, men hva man gjør ETTERPÅ. Er ingen med meg på den? Anonymkode: 6c2e1...ca8 Overhodet ikke enig. Alle kan ikke gjøre denne typen «feil» som du kaller det. For de aller aller fleste så er dette helt utenkelig, samme hvor full/sint/sjalu/provosert de blir. Og for meg er det utenkelig å ha noe å gjøre med en mann som kan oppføre seg sånn. Anonymkode: 5c5be...87f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #23 Del Skrevet 18. mars 2023 Han slo deg fordi du snakket med en annen person på en fest. Han slo deg fordi DU SNAKKET MED EN ANNEN PERSON PÅ EN FEST. Du skal selvfølgelig ikke ta ham tilbake. Kanskje han angrer, kanskje han har tatt steg for at det ikke skal skje igjen, men han trenger tid på å jobbe med seg selv; ikke for å få deg tilbake, men for å forbedre seg selv. Jeg har erfaring med menn som sliter med sykelig sjalusi. Kontrollbehov, emosjonell manipulering, isolasjon og materiell/fysisk vold går ofte hånd i hånd. Og, det blir ikke bedre. De lover endring, de gjør alt det rette, sier alt det rette, men endringer kommer aldri. Kanskje klarer de å være "flinke" i et par uker eller et par mnd, men aldri lengre enn det. Gjør deg selv en tjeneste og ikke gå tilbake til ham. Ta gode valg for deg selv. Anonymkode: ec89b...a04 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #24 Del Skrevet 18. mars 2023 Nøyaktig hva var det han hadde gått i terapi for? Har han slått, evt vært i slåsskamper før? Anonymkode: 93259...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #25 Del Skrevet 18. mars 2023 Gjør det du føler er riktig. Alle kan gjøre feil. Det var ikke et hardt slag. Det var et klaps på kinnet. Det er mange kvinner som klapser til menn når de blir fornærmet og det blir applaudert. Men når det er en mann som gjør det, da er det mishandling? Å ja, jeg er kvinne selv, og ja jeg vet at kvinner er fysisk svakere enn menn og derfor er det ikke sammenlignbart blabla. Men et smekk på kinnet kjennes ganske likt ut om det er en mann som tildeler det eller en kvinne. Ja jeg synes nå egentlig at ingen skal klapse til hverandre. Men det var ikke en knockout liksom. Chill. Anonymkode: 9e3f1...1d5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #26 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gjør det du føler er riktig. Alle kan gjøre feil. Det var ikke et hardt slag. Det var et klaps på kinnet. Det er mange kvinner som klapser til menn når de blir fornærmet og det blir applaudert. Men når det er en mann som gjør det, da er det mishandling? Å ja, jeg er kvinne selv, og ja jeg vet at kvinner er fysisk svakere enn menn og derfor er det ikke sammenlignbart blabla. Men et smekk på kinnet kjennes ganske likt ut om det er en mann som tildeler det eller en kvinne. Ja jeg synes nå egentlig at ingen skal klapse til hverandre. Men det var ikke en knockout liksom. Chill. Er uenig i det du sier. Enkelte ting gjør menn bare ikke. Man rører ikke kvinner på den måten! Særlig ikke når det gjelder sjalusi uten god grunn. Kvinner skal heller ikke klapse til menn. Anonymkode: 60269...54b 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #27 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gjør det du føler er riktig. Alle kan gjøre feil. Det var ikke et hardt slag. Det var et klaps på kinnet. Det er mange kvinner som klapser til menn når de blir fornærmet og det blir applaudert. Men når det er en mann som gjør det, da er det mishandling? Å ja, jeg er kvinne selv, og ja jeg vet at kvinner er fysisk svakere enn menn og derfor er det ikke sammenlignbart blabla. Men et smekk på kinnet kjennes ganske likt ut om det er en mann som tildeler det eller en kvinne. Ja jeg synes nå egentlig at ingen skal klapse til hverandre. Men det var ikke en knockout liksom. Chill. Anonymkode: 9e3f1...1d5 Hvor blir det applaudert? Anonymkode: 93259...4bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #28 Del Skrevet 19. mars 2023 Du har allerede tatt på deg skylda for at dette skjedde, så det forholdet blir aldri et sunt forhold. Sorry. Nei, du skal ikke gå milevis for å ta hensyn til ett irrasjonelt problem han har, som han i tillegg valgte å løse med vold. Du bør ikke date noen før du har satt noen sunnere grenser. Anonymkode: 2ce34...fe4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 19. mars 2023 #29 Del Skrevet 19. mars 2023 Rumpa eller ansikte ? 🙁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #30 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Gjør det du føler er riktig. Alle kan gjøre feil. Det var ikke et hardt slag. Det var et klaps på kinnet. Det er mange kvinner som klapser til menn når de blir fornærmet og det blir applaudert. Men når det er en mann som gjør det, da er det mishandling? Å ja, jeg er kvinne selv, og ja jeg vet at kvinner er fysisk svakere enn menn og derfor er det ikke sammenlignbart blabla. Men et smekk på kinnet kjennes ganske likt ut om det er en mann som tildeler det eller en kvinne. Ja jeg synes nå egentlig at ingen skal klapse til hverandre. Men det var ikke en knockout liksom. Chill. Anonymkode: 9e3f1...1d5 Nå må du gi deg. Jeg har aldri sett noen «klapse til» andre i ansiktet, det er en alvorlig sperre for alle med minimum av oppdragelse og vett. Lurer veldig på hvilket miljø du vanker i der dette blir «applaudert»? Anonymkode: 5c5be...87f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #31 Del Skrevet 19. mars 2023 I enkelte kulturer er det mer vanlig, og man skal være forsiktig med å dømme men heller forsøke å forstå. Hvis det er tilfellet prøv på en fin og respektfull måte å formidle til han at du har nulltoleranse for dette. Anonymkode: a39f9...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 19. mars 2023 #32 Del Skrevet 19. mars 2023 Du sier du burde ha tatt mer hensyn? Ærlig talt, det høres jo ut som manipulasjon fra øverste hylle. Han slo deg, men det var din feil liksom. Det er en grunn til at samfunnet fordømmer sånt ts. Hold deg unna han fyren der, han er ikke god. Mulig han ikke slår igjen, men det høres ut som han er veldig komfortabel med å utøve psykisk vold. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #33 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): I enkelte kulturer er det mer vanlig, og man skal være forsiktig med å dømme men heller forsøke å forstå. Hvis det er tilfellet prøv på en fin og respektfull måte å formidle til han at du har nulltoleranse for dette. Anonymkode: a39f9...834 I norsk kultur er det ulovlig. Og jo, man skal dømme folk som bryter norsk lov. Jeg hadde sagt at om du slår til meg, legger jeg deg i bakken. Det er det språkpurk voldelige folk forstår. Anonymkode: f1568...bea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsmann70 Skrevet 19. mars 2023 #34 Del Skrevet 19. mars 2023 Jeg ville vært redd for hva det gjør med deg i fremtiden. Skal han definere hvem og hva du skal snakke med? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 19. mars 2023 #35 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): På en fest klasket kjæresten til meg fordi jeg gikk å prata med en jeg har drevet med før. Typen var ærlig om sine problemer med tillit da vi ble sammen, og gikk i terapi for det fordi han var redd det kom til å ødelegge for oss. klasket var ikke spesielt hardt (sved bare litt der og da), og typen var fra seg fra første sekund. Dette var i affekt, fordi han var fortvilet og hysterisk og følte seg lurt. Han gjorde alt rett i etterkant; terapi, kutte alkohol, tok avstand/ slo opp. Jeg er ikke redd dette kommer til å skje igjen, da jeg ikke har sett NOEN tendenser til noe slikt tidligere, og jeg mener jeg burde tatt mer hensyn da jeg vet hva han sliter med. Vi har den siste tiden tatt opp kontakten, men jeg er redd vi kommer til å møte mye motstand fra de rundt, pga at samfunnet er ganske svart/hvitt på dette. hva er deres tanker/ meninger? Fortvilt:( Anonymkode: 6c2e1...ca8 Han har store tillitsproblemer, han er sykelig sjalu og han slår kjæresten sin som reaksjon, og du mener at å gjenoppta kontakt etter at du heldigvis ble kvitt han er en god idè? Du kan jo åpenbart ikke stole på at dette ikke skjer igjen, og du vet ikke om neste gang skjer i verre omfang. Du må skåne deg selv mot han. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #36 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg sier klask fordi jeg mener han ikke på en voldelig måte slo meg, (Hvordan slår man på en ikke voldelig måte? i affeksjon?) han klapset til meg for å få meg til å våkne og se hva jeg holdt på med. Han og er veldig klar på hva han mener om det, og har hele livet trodd han ikke var istand til noe slikt. (Helt til han møtte forferdelige deg, såklart??) Han har heller aldri lagt skylden over på meg, (ikke?) kun forklart hva han følte. Han mener også han bare skulle dratt hjem, og det var det som egentlig var planen, helt til jeg kom gående til han før han rakk det. (Riktig... Det var egentlig ikke hans skyld, du bare kom og ødela igjen...) Altså lesover her. Jeg håper du klarer og se hva slags ordbruk som er kommet fram her. Han tar ikke ansvar en eneste gang! det eneste han gjør er å plassere skylden og årsaken på deg. Les og tenk. Og ja, du burde jobbe med deg selv. Jeg har som sagt også vært i slike forhold før. Man, må jobbe med seg selv, se at man fortjener å bli elsket. Det vil si at du må jobbe med og akseptere deg selv, og godta deg selv. Det er han selv som har tatt avstand til alkohol, jeg har aldri bedt han om det. Jeg føler det heller ikke slik at jeg må trå varsomt rundt han og hans temparement, aldri hverken før eller etter dette følt meg utrygg rundt han. Jeg forsvarer heller ikke det han gjorde, men jeg av alle med kunnskap om hans traumer og historie burde tenkt lenger, jeg er nok ikke veldig god på å ta hensyn. Du er ikke veldig god på å ta hennsyn ? Men er det ingen her som er åpen for at man kan gjøre feil? Jeg skjønner det med at det er en grense som er trådt over og at han dermed viser seg tilbøyelig for å gjøre sånne ting, men man kan da vel fortjene en sjanse til? Jeg mener at alle kan gjøre feil, og at det ikke alltid handler om hva man har gjort, men hva man gjør ETTERPÅ. Er ingen med meg på den? DET er ikke sikkert at han slår deg igjen. Kanskje gjør han ikke det. Men, for det første så vet du ikke det for sikkert, for det andre så er han helt klart manipulerende og du har problemer med å sette grenser. Ikke gå videre med han, det kommer til å bli et HELVETE i lengden... Anonymkode: 1bad8...3fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #37 Del Skrevet 19. mars 2023 Du kunne gjerne tatt mer hensyn. Du kunne gått på nåler. Men det er ikke DERFOR han "klasket" til deg. Det er fordi han er voldelig. Anonymkode: c5192...ac8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #38 Del Skrevet 19. mars 2023 Her hadde jeg kanskje vært mest bekymret fordi fyren har så store tillitsproblemer at han må gå i terapi for ikke å ødelegge forholdet, i tillegg til at han må slutte å drikke av redsel for å gjøre noe sånt igjen. Ja, alle kan gjøre en feil, noen verre enn andre, men denne fyren har jo dyptgripende og omfattende problemer, høres det ut som? Hvorfor må han ellers slutte å drikke og gå i terapi som mest sannsynlig handler om at han har et usunt kontrollbehov? Jeg hadde kanskje gitt kjæresten min en sjanse dersom han én gang i voldsom affekt klasket til meg, men kun hvis han ellers virket noenlunde stabil psykisk og uten kontrolleringstendenser, alkoholproblemer eller aggresjonsproblemer. Denne fyren har sannsynligvis problemer på alle disse områdene, og da er det et vanvittig vanskelig prosjekt han begir seg ut på når han skal forsøke å endre seg. Jeg hadde dessverre ikke gitt ham en ny sjanse. Anonymkode: 94b5b...5cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #39 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, alle kan gjøre en feil, noen verre enn andre, men denne fyren har jo dyptgripende og omfattende problemer, høres det ut som? Hvorfor må han ellers slutte å drikke og gå i terapi som mest sannsynlig handler om at han har et usunt kontrollbehov? Tenker at han hele tiden må legge bånd på seg selv for å ikke la sjalusien og sinnet og andre vonde følelser ta overhånd som kan føre til uakseptable handlinger. Alkohol fører til at han mister noe av den kontrollen. og det er jo en god grunn til å ikke drikke alkohol i hans tilfelle. Anonymkode: c5192...ac8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 19. mars 2023 #40 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 12.13): På en fest klasket kjæresten til meg fordi jeg gikk å prata med en jeg har drevet med før. Typen var ærlig om sine problemer med tillit da vi ble sammen, og gikk i terapi for det fordi han var redd det kom til å ødelegge for oss. klasket var ikke spesielt hardt (sved bare litt der og da), og typen var fra seg fra første sekund. Dette var i affekt, fordi han var fortvilet og hysterisk og følte seg lurt. Han gjorde alt rett i etterkant; terapi, kutte alkohol, tok avstand/ slo opp. Jeg er ikke redd dette kommer til å skje igjen, da jeg ikke har sett NOEN tendenser til noe slikt tidligere, og jeg mener jeg burde tatt mer hensyn da jeg vet hva han sliter med. Vi har den siste tiden tatt opp kontakten, men jeg er redd vi kommer til å møte mye motstand fra de rundt, pga at samfunnet er ganske svart/hvitt på dette. hva er deres tanker/ meninger? Fortvilt:( Anonymkode: 6c2e1...ca8 Du syntes du burde vært mer forståelsesfull? Og gjort hva da? Alltid holdt deg innen synsvidde og avlagt rapport med vitner om dine gjøremål når han selv ikke kan passe på deg? For det er dit det går. Slikt blir aldri bedre. Det er han som må tåle at du lever et vanlig liv uten bekymring for hvem du kan snakke med uten at han blir voldelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå