AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #1 Skrevet 18. mars 2023 Hei. Jeg er gravid og strever med flere hemoroider (er vel grad 2, muligens noen grad 3). De rakk aldri å forsvinne etter forrige graviditet, men er nå verre enn noen gang. Heldigvis ikke veldig smertefulle til vanlig, men de kommer ut når jeg går på do eller setter meg på huk (enkelt å dytte inn igjen og noen ganger går de inn av seg selv også). De kommer også ofte ut i noen stillinger under sex. De er ubehagelige og jeg kjenner at de kommer ut. I tillegg strever jeg med å slappe av når jeg vet at flere blå hemoroider er tydelig synlige for partner under sex… Siden det ikke er smertefullt har jeg brukt butplug for å "holde dem på plass" under sex. Det hjelper på ubehaget og med oppvarming er det ikke vondt å sette inn eller ha i pluggen. Vi forsøker å unngå å ha analsex, men det har også forekommet noen ganger selv om jeg har hatt hemoroider. Har tross alt vært plaget i et par år… spørsmålet er: vil butplugen forverre hemoroidene på sikt, selv om det ikke er vondt? Tar også imot andre tips for å håndtere hemoroidene i forbindelse med sex. Tar andre forholdsregler som unngå å sitte på do for lenge, drikke vann, spise fiber, smøre med Sheriproct, ikke løfte tungt, etc. Anonymkode: d46bc...b71
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #2 Skrevet 18. mars 2023 Har du vært til legen? Anonymkode: 206e5...168
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #3 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du vært til legen? Anonymkode: 206e5...168 Ja, har vært til lege (gastro) for en stund tilbake. Eneste jeg fikk beskjed om er det jeg allerede gjør (som nevnt over). De gjør ingen andre tiltak før jeg er ferdige med svangerskap og de ønsker å vente ett år etter fødsel også… hadde da ikke brukt butplug som "behandling" under sex, så det spørsmålet fikk jeg ikke stilt. Håper derfor på noen erfaringer 😊 Kommer til å be om gummistrikk-behandling så raskt det lar seg gjøre etter fødselen hvis plagene vedvarer. Anonymkode: d46bc...b71
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #4 Skrevet 18. mars 2023 Hvis du lar hemoridene hvile i fred kan det gå over av seg selv. Jeg har hørt av en lege at det kan være veldig smertefult å operere de vekk. Anonymkode: 90836...1d6 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #5 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du lar hemoridene hvile i fred kan det gå over av seg selv. Jeg har hørt av en lege at det kan være veldig smertefult å operere de vekk. Anonymkode: 90836...1d6 Operasjon er noe helt annet enn gummi strikk behandling da. Ved Operasjon brennes de vekk. Klart det er vondere. Anonymkode: 08fdc...ec0
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #6 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du lar hemoridene hvile i fred kan det gå over av seg selv. Jeg har hørt av en lege at det kan være veldig smertefult å operere de vekk. Anonymkode: 90836...1d6 Ja, det er derfor de vi vente ett år etter fødsel, for å se om de går over av seg selv. Det er også stor sjangse for at det blusser opp igjen ved nytt svangerskap (dette er mitt siste). Spørmålet er heller hva jeg kan gjøre nå, for å opprettholde et normalt sexliv og om butplug ikke forverrer. Har ikke merket forverring og det er ikke vondt med plug i. Derimot så virker det lindrende ved bruk da den holder hemoroidene inne. Hvordan det påvirker på sikt er jeg mer bekymret for. Anonymkode: d46bc...b71
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #7 Skrevet 18. mars 2023 Hei. Jeg er mann som sliter med hemorider iblant. Min erfaring er at når jeg bruker anal leketøy, som for eksempel butplug eller prostata vibrator da føler jeg bedring i et par dager etterpå. Kan sannsynlig være pga. glidemiddel som gjør det enklere med å ha avføring 😅 Anonymkode: 3d6a9...e80 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #8 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Spørmålet er heller hva jeg kan gjøre nå, for å opprettholde et normalt sexliv og om butplug ikke forverrer. Har ikke merket forverring og det er ikke vondt med plug i. Derimot så virker det lindrende ved bruk da den holder hemoroidene inne. Hvordan det påvirker på sikt er jeg mer bekymret for. Så lenge det ikke er en stor plugg, som gir deg ubehag når du setter inn og tar ut, så synes jeg det høres ut som en god løsning. Skjønner ikke hvordan det skal kunne gi negative effekter på sikt. Hemoroider som popper inn og ut, må jo være verre. Anonymkode: 6c517...56b 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #9 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så lenge det ikke er en stor plugg, som gir deg ubehag når du setter inn og tar ut, så synes jeg det høres ut som en god løsning. Skjønner ikke hvordan det skal kunne gi negative effekter på sikt. Hemoroider som popper inn og ut, må jo være verre. Anonymkode: 6c517...56b Det jeg har tenkt også, men leser jo at man skal unngå analsex… så greit å høre hva andre tenker 😄 Må også legge til at de blir verre for hver uke nå, men altså ikke etter bruk av plugg som jeg opplever det, men heller for at jeg kommer lenger ut i svangerskapet og trykket nedentil blir større. Anonymkode: d46bc...b71
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #10 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi forsøker å unngå å ha analsex, men det har også forekommet noen ganger selv om jeg har hatt hemoroider. Har tross alt vært plaget i et par år… Ja, Gud bedre. Analsex er jo en uhyre viktig del av det å være menneske 🙄 Slutt med slike aktiviteter, og la den stakkars rumpen din få fred. Kommer aldri til å bli bra av hemoroider om du fortsetter å stappe ting opp i feil hull. Skjerpings. Anonymkode: 817aa...3e6 5 1
Mumsmums Skrevet 18. mars 2023 #11 Skrevet 18. mars 2023 Selges en "analplug" på apoteke mot hemoroider. Den oppbevares i fryseren og puttes inn kald, kanskje det er noe du kan prøve😊 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #12 Skrevet 18. mars 2023 Jeg endret kosthold. Når de ble til Marisker så fjernet jeg de. Anonymkode: 0721f...499 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #13 Skrevet 18. mars 2023 Har slitt med hemoroider i 8 år, og blødninger derfra. Strikkbehandling innvendig hjalp desverre ikke på meg. Skal aldri gjøre det på nytt heller, var sikker på jeg skulle dø 🙈😅 må nok bare leve med de Anonymkode: 8e20f...442
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #14 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg endret kosthold. Når de ble til Marisker så fjernet jeg de. Anonymkode: 0721f...499 Her er det svangerskap som er triggende årsak, så hjelper lite å endre kosthold 😄 heldigvis siste svangerskapet nå Anonymkode: d46bc...b71
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #15 Skrevet 19. mars 2023 Du vil sannsynligvis bli inkontinent (ikke klare å holde på avføring) hvis du fortsetter å ha analsex. Er det verdt å gå med avføring i buksene resten av livet? Anonymkode: 315bd...161 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #16 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja, Gud bedre. Analsex er jo en uhyre viktig del av det å være menneske 🙄 Slutt med slike aktiviteter, og la den stakkars rumpen din få fred. Kommer aldri til å bli bra av hemoroider om du fortsetter å stappe ting opp i feil hull. Skjerpings. Anonymkode: 817aa...3e6 For meg er det faktisk det. Det gir både meg og mannen ekstrem nytelse. Regner med du har dine ting som du bruker for nytelse også? Sjokolade, sukker, vin, øl, brus, slappe av i sofaen, etc.? I tillegg er ikke analsex forbundet med problemer så lenge det gjøres riktig. Smerter er indikasjon på at det kan være skadelig, så vi har aldri analsex hvis det er smertefullt. God oppvarming og masse glidemiddel så er det ingenting annet enn nytelse. Har heller aldri fått hemoroider av analsex, kun som følge av svangerskap. Og nei, vi har ikke analsex når hemoroidene er aktive, så vi har derfor ikke hatt analsex på lang tid nå (selv om vi begge savner det). Anonymkode: d46bc...b71 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #17 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du vil sannsynligvis bli inkontinent (ikke klare å holde på avføring) hvis du fortsetter å ha analsex. Er det verdt å gå med avføring i buksene resten av livet? Anonymkode: 315bd...161 Skrevet av en kvinne som ikke ønsker analsex, men har en partner som ønsker det? Les deg opp før du kommer med oppgulp. Traumer på sfinkter er årsak til prolaps og analsex fører ikke til traumer så lenge det gjøres skikkelig. Analsex ligger langt ned på lista over årsaker til prolaps. Manglende oppvarming og glid kan føre til dette hvis det skjer gjentatte ganger. Tøying av sfinkter med store dildoer kan også føre til traumer, spesielt hvis det ikke gjøres riktig. En godt smurt normal penis i et godt oppvarmet rumpehull er ikke skadelig. Anonymkode: d46bc...b71 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå