AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #1 Skrevet 18. mars 2023 For ei lita stund siden måtte vi ta den fæle turen til veterinæren med vår aller beste venn. Tispa vår var 13,5 år og hadde levd et langt, godt liv, men ble syk av noe som ikke kunne kureres. Kjenner en veldig stor sorg - og kjenner den fortsatt. Folk rundt meg spør om jeg vil ha en ny hund. Da dette skjedde, og i forkant, var jeg veldig klar på at jeg aldri skulle ha flere hunder. Pga at min beste venn var så synkronisert med meg og mitt liv, at det var så enkelt. Tispa vår var en rolig, enkel hund, som passet perfekt inn i våre liv. Nå er jeg usikker derimot, om vi hadde fått en valp, hvordan hunden blir og om den passer like godt inn i våre liv. Skulle jeg hatt ny hund, måtte det blitt samme rasen, da jeg aldri ser for meg en annen rase. Men så er det det da... at vi prøver å få barn. Så jeg føler kanskje tidspunktet er litt feil å få valp nå? I tilfelle jeg skulle bli gravid, og vi får en baby ila. året/nesteår? Noen som har vært i samme situasjon? Jeg vet ikke helt hva jeg tenker... tankene mine er litt all over the place. Føler bare at huset er så tomt uten fire labber som møter oss med døra når vi kommer hjem. Anonymkode: c1cda...615 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #2 Skrevet 18. mars 2023 Jeg jobber som instruktør og møter veldig ofte noen som har opplevd det samme som deg. Felles for de aller fleste er at når de får barn angrer de litt på at de fikk ny hund like før for de husket ikke hvor mye jobb det var med valp og unghund. Selv forstår jeg veldig godt at du savner henne. Jeg har opplevd det samme 3 ganger og savnet er nesten uholdbart den første tiden. "Heldigvis" svinner det litt med tiden, men det er fremdeles stort. Jeg er i dag veldig glad jeg tok en "pause" med å ha hund da jeg fikk mitt første barn. Så jeg anbefaler deg å tenke nøye igjennom det. Ingen kan uansett erstatte den du mistet, og det å få barn er også veldig krevende (og fantastisk!). Så du har jo mye å se frem mot, og kan (og burde?) utsette å få ny hund akkurat nå. Dårlig samvittighet for en hund du ikke har like mye tid til når du får barn unner jeg ingen. Anonymkode: cebcc...7d1 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #3 Skrevet 18. mars 2023 Vi tok ca en ti års pause. Vi passet en hund innimellom og det var egentlig nok for oss. En vet jo aldri hva en får, om det så gjelder hunden eller barna men en får stort sett kanalen til å gå opp for det om. Vi titta litt en stund før vi kjøpte hund igjen nå, vi kom liksom ikke til den avgjørelsen at noen av de vi så passet oss. Og plutselig en dag så kom det ei lita tispe som valgte oss og da sko vi til. Kjemi fremfor rase ble det her. Kanskje dere kan låne noen innimellom? Anonymkode: d6c3d...135
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #4 Skrevet 18. mars 2023 Takk for gode råd! Tenker litt det samme som dere. Hadde vært veldig fint å kunne hatt en hund på "lån" innimellom. Kjenner ikke noen akkurat nå, er ny i området, men blir kanskje kjent med noen etter hvert som har hund. Anonymkode: c1cda...615
Mardina Skrevet 19. mars 2023 #5 Skrevet 19. mars 2023 Jeg har en hund på snart 13 år nå. Jeg skal ikke ha barn uansett, så for meg/oss, blir det nok ny hund, når han jeg har nå vandrer videre ❤️ Jeg har vært glad i hunder i årevis nå og for meg er det vanskelig å se for seg et liv uten hund 😊 🐶
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #6 Skrevet 21. mars 2023 Jeg fikk en ny hund da gammelhunden døde 16 år gammel. Hunden var min bestevenn og med meg overalt i alle de årene, vi hadde våre rutiner, vi var skikkelig synkroniserte på et merkelig vis🤣 Hun var mer enn en hund. Følte meg helt tom når hun døde, som om en stor del av meg var borte, og huset manglet en vegg. Så jeg kjøpte ny hund. Det har aldri blitt det samme🙁 Visst er jeg glad i den nye hunden, men det er ikke slik som med gammelhunden. Barna var også små når vi fikk ny hund, og jeg syntes det var mer stress og irritasjon enn hygge lenge. Ville barn og vill valp er mye jobb. Hadde jeg tenkt meg om mer enn to ganger ville jeg ikke skaffet hund igjen før barna var større. Anonymkode: c1f09...041
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #7 Skrevet 21. mars 2023 Jeg var i omtrent samme situasjon som deg. Var gravid og gammelhunden døde. Hadde veldig lyst på ny hund men fant ut at det ble for mye med baby og valp. Så det ble et opphold frem til barnet var syv år, da kjøpte vi ny hund. Valp og unghund er slitsomt og mye lettere når barnet er blitt større. Anonymkode: fc580...997
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå