Gå til innhold

Betakaroten: så du forskjell i hudtone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du prøvd betakaroten og merket du noen endringer i hudtonen? Har jo sett de siste 10-15 årene at en haug med bloggere har reklamert for slike produkter,og nettopp derfor har jeg aldri kjøpt det. Men nå lurer jeg på om det faktisk har noe for seg? 🤔

AnonymBruker
Skrevet

Jeg startet i går. Er veldig spent. Er jo også litt betenkt om jeg blir mer oransje enn gylden. 

Anonymkode: d87e5...595

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må eksponeres for sol for å bli brunere i huden. Mulig tilskudd bidrar til å gjøre denne prosessen raskere? 

Anonymkode: 3c8b9...f3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Betakaroten er ikke så ufarlig som dere kanskje tror.. 

https://www.nrk.no/livsstil/vil-stramme-inn-reglene-for-betakaroten-1.12264975

Anonymkode: 365af...476

Dette kan gjelde de ned astma også forresten. Betakaroten er et kosttilskudd  som omdannes til A vitamin. A vitamin lagres i kroppen og det kan skape forgiftning med store inntak.

Anonymkode: 365af...476

AnonymBruker
Skrevet

Knasket i meg to bokser en sommer, var også i syden da. Gjorde nada:P

Anonymkode: 26664...905

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en dypere og mer gylden brunfarge, men det var resultatet i kombinasjon med sol på en sydentur 😛 har ikke tro på at man blir brunere uten soleksponering, som noen bloggere påstår

Anonymkode: cfa22...cae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har erfaring med å ta det om sommeren og så fortsette litt utover til september, da har jeg fått kommentarer om at jeg "fortsatt er brun" etter sommeren.

Har ikke merket noe når jeg begynner å ta dem, tror jeg. Altså av farge.

Men jeg slipper soleksem da, det er grunnen til at jeg tar det. Er veldig plaget ellers, og med betakaroten slipper jeg det.

Anonymkode: 64d99...4ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nope, merket ingenting da jeg prøvde det for noen år siden.

Men etter at jeg begynte på et carnivore-kosthold (kun animalske matvarer som kjøtt, fisk, egg, meieriprodukter) så tåler jeg MYE mer sol uten å bli brent, og fargen varer lengre enn før. Det er snakk om mangedobling.

Anonymkode: 075aa...840

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...