Gå til innhold

Hadde du vært komfortabel med at din partner gjorde dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er i slutten av tredveårene og vært sammen i 2 år.

Kjæresten min (mann) hadde en nær vennegjeng på ungdomsskolen som besto av i hovedsak jenter.

Denne gjengen har hatt kontakt gjennom hele tiden etter ungdomsskolen og skal nå på hyttetur hvor han er invitert med. Det er han og fem damer, to av de har han kjent fra de var 3-4 år, de andre siden ungdomsskolen. Jeg vet at han tidlig på videregående hadde friends with benefits forhold med to av de, men at det ikke har vært noe seksuelt mellom de i etterkant av det, altså rundt tyve år siden.

Er det ok at en hetero mann drar på hyttetur med fem kvinner? 🤔

Anonymkode: dda73...98d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du kan skje da? At han ender opp med å ligge med 5 damer? Isåfall må han være jæææævlig kjekk

Anonymkode: 12e0b...0fb

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke syntes det var greit. 
Har ingen av disse damene kjæreste? 

Hvorfor syntes en mann det er stas å være på hyttetur med fem damer? 

Anonymkode: 9b8a8...77c

• Liker 12
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Ikke en type jeg ville vært kjæreste med. Ikke på grunn av hytteturen, men en mann som har/har hatt en jentegjeng som sine nærmeste venner og hatt fwb-forhold til to av dem er rett og slett ikke en type mann som passer for meg. Så det kan jeg ikke svare på.

Anonymkode: ce7e5...72b

• Liker 10
  • Nyttig 9
Skrevet

Hadde ikke vært noe problem for meg om det var min partner, men det er vel egentlig irrelevant om det ikke er greit for deg?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det hadde aldri vært aktuelt her. Tror ikke han hadde våget å foreslå det engang.

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva tenker du kan skje da? At han ender opp med å ligge med 5 damer? Isåfall må han være jæææævlig kjekk

Anonymkode: 12e0b...0fb

Neppe. Men når fem fulle damer har bare én mann de kan flørte med, er sjansen stor for at det vekker konkurranseinstingtet i dem.

Anonymkode: 2d005...54a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo umulig å sette seg inn i den situasjonen uten å stå u den selv. Siden dere har vært sammen i 2 år, så har du vel truffet disse venninnene eller hørt mye om dem? Den hytteturen kom vel ikke helt ut av det blå? Jeg hadde reagert dersom min mann kom med informasjon om at han skulle på hyttetur med 5 damer, 2 av dem pleide han å pule, men dersom jeg hadde hørt mye om disse damene før, møtt dem og visst at de var gode venner så hadde det vært annerledes. Nå er ikke jeg vant med «mixed» hytteturer hvor ikke parkere er inkludert da. Enten jentetur/guttetur og ellers har det vært vennetur, og man blir jo venn med partnere til venner. 

Anonymkode: 87042...986

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Hadde dette vært min frue med 5 guttevenner der 2 var "ekser", så tenker jeg at en hyttetur med overnattinger, alkohol og "kos" er å dra ting litt for langt. Så artig skal man ikke ha det. 

Et restaurant- eller kafèbesøk, eventuelt vin og mat sammen hjemme en kveld, hadde vært helt greit.

Hadde jeg vært denne mannen blant 5 jentevenner og med samboer, så hadde jeg takket nei til en slik hyttetur i respekt av min partner, selv om jeg visstnok er 100% til å stole på. Sistnevnte har ingenting å si for en slik hyttetur ville uansett gjort at min partner ville følt det var ubehagelig, rart og "skummelt", så da er min plikt som partner å skåne henne for dette ubehaget. 

Å takke nei til en slik invitasjon kalles å ta ansvar som partner.

Hvis typen din er egoistisk og har sagt ja til en slik invitasjon, så bør du si ifra hvis du ikke synes det er greit. Ikke bit ting i deg uten motstand når ting skjer på bekostning av deg.

Endret av Bombasi
  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Må helt ærlig si at jeg ikke hadde likt det, nei. 
Har disse kvinnene partnere? Hvorfor kan ikke du evt bli med dem? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Godt jeg får velge mine egne venner uten at andres føleri skal ødelegge.

Anonymkode: d0c28...8e9

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal ikke du bli med ? 

Jeg hadde stusset på hele dynamikken. For jeg har lært med årene at alle mine kompiser har vært "kompis" med meg for de har vært interessert i meg.. 

Men, jeg skjønner at det ikke behøver og være slik. Men, hvorfor vil han være eneste mann med 5 damer? Det er litt merkelig.

Anonymkode: 88a85...0d9

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

For et merkelig spørsmål. Selvfølgelig er det greit.

Anonymkode: 5c2b0...579

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Vi er i slutten av tredveårene og vært sammen i 2 år.

Kjæresten min (mann) hadde en nær vennegjeng på ungdomsskolen som besto av i hovedsak jenter.

Denne gjengen har hatt kontakt gjennom hele tiden etter ungdomsskolen og skal nå på hyttetur hvor han er invitert med. Det er han og fem damer, to av de har han kjent fra de var 3-4 år, de andre siden ungdomsskolen. Jeg vet at han tidlig på videregående hadde friends with benefits forhold med to av de, men at det ikke har vært noe seksuelt mellom de i etterkant av det, altså rundt tyve år siden.

Hverken jeg eller min partner hadde en gang vurdert det,  å dra på hytta med to av de vi har tidligere pult. Men din vil altså villig på hyttetur med 5 damer, og der han har hatt seksuelt forhold til to av de. 

Det hadde seriøst ikke vært mann for meg. 

Anonymkode: 81cfd...e93

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om en sånn jentegjeng med én heterofil mann i. Men da var alt 100 % platonisk. Sjenert mann og sosiale damer. De behandlet ham litt som en lillebror, lærte ham å ha det gøy og slappe av, og han ble siden gift med ei dame utenfor gjengen. 

Jeg ville ikke likt at kjæresten dro på tur med gamle ligg som han nå er venner med. 

Anonymkode: 9a84e...837

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke likt. Og jeg hadde heller ikke selv blitt med på hyttetur med bare kompiser. Det handler om respekt. 

Hvorfor kan ikke du være med? 

Problemet nå er hvis han ikke ser problemet, så blir dette en greie mellom dere. Du får rollen som kontrollerende og sjalu kjæreste 

Anonymkode: fdc30...5a4

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hverken jeg eller min partner hadde en gang vurdert det,  å dra på hytta med to av de vi har tidligere pult. Men din vil altså villig på hyttetur med 5 damer, og der han har hatt seksuelt forhold til to av de. 

Det hadde seriøst ikke vært mann for meg. 

Anonymkode: 81cfd...e93

Hvordan kan du la slikt fra fortiden prege den verdenen og tiden du lever i nå?

Anonymkode: d0c28...8e9

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hadde ikke syntes det var greit. 
Har ingen av disse damene kjæreste? 

Hvorfor syntes en mann det er stas å være på hyttetur med fem damer? 

Anonymkode: 9b8a8...77c

Heeeeelt ubegripelig😅

Men seriøst: Jeg tipper han ikke har baktanker, men det er skummelt nå de har hatt sex før.  Det + betydelige mengder vin senker nok terskelen. På den annen side er det kanskje ikke så lett å være utro foran en så stor og tett gjeng.

Jeg synes det er helt greit om TS sier nei. Såpass sjalu er det lov å være.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Slutten av tredveårene nå, og sex på videregående, da de var 18-19ish? Tyve år siden altså? Og slik jeg leser det ikke noe seksuelt etterpå?

Det må være slitsomt å la fortid prege i så stor grad.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært helt greit for meg. Jeg stoler på mannen min, og han har flere kvinnelige venninner. Jeg kjenner de alle sammen, og de er fine folk.

Anonymkode: 958b0...b5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En eller annen man hadde sex med for 20 år siden, er den det er minst sannsynlig at jeg ville hatt sex med igjen.

Er det en ting min samboer virkelig ikke trenger å uroe seg for, så er det at jeg ville vært utro med en jeg har vært med tidligere.

Jeg har selv mange svært gode venner av motsatt kjønn. Også ekser. 
Vennene mine inkludert ekser er de siste jeg ville hatt sex med.

Anonymkode: 5c2b0...579

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...