Gå til innhold

Samvær sykt barn ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere når barnet er syk? 

Far skal ha samvær idag med barnet, barnet er syk ikke feber syk. Men host og er snørete sjenert ikke iform og treng ro.

Jeg har ting jeg skulle ha fått gjort. Levere barnet til barnefar for å slappe av ? Også hente litt før legge tid ?

PS. Er alene mor 100% kun samvær med far.

Hva gjør dere ? 

Anonymkode: d55fc...05a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva gjør dere når barnet er syk? 

Far skal ha samvær idag med barnet, barnet er syk ikke feber syk. Men host og er snørete sjenert ikke iform og treng ro.

Jeg har ting jeg skulle ha fått gjort. Levere barnet til barnefar for å slappe av ? Også hente litt før legge tid ?

PS. Er alene mor 100% kun samvær med far.

Hva gjør dere ? 

Du er ikke alenemor, og i hvert fall ikke 100%, når far har samvær.

Anonymkode: 071b8...fe5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du er ikke alenemor, og i hvert fall ikke 100%, når far har samvær.

Far har kun samvær med lille i noen timer i uken sjelden gang :o Jo jeg har 100%

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Far har kun samvær med lille i noen timer i uken sjelden gang :o Jo jeg har 100%

Poenget mitt her var om det er greit ? Å levere sykt barn 😕

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Greit for hvem? For far eller barnet? 

Anonymkode: a5b8f...0a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hehe nei. 100% er 100%. Alenemor er når mor er alene om barnet. Det er ikke du. Hva du skal gjøre angående samværet vet jeg ikke, men hadde du vært 100% alenemor så er det et problem du ikke hadde hatt fordi det hadde bare vært deg om omsorgen og ingen å dele med. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For hvem? Far eller barnet? Vanskelig for oss å si hvordan formen til barnet er. Blir det noe samvær, liksom, eller blir det bare at far "passer" barnet mens du får fri? Har barnet egentlig best av at primæromsorgspersonen er der når det er syk? Det må nesten du avgjøre. Som alenemor er dette en ukjent problemstilling for meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, lever barnet til svær!

Anonymkode: 8d932...5e1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, lever barnet til samvær!

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som barnet bør være i ro. Barnets beste først. 

Anonymkode: f084c...484

AnonymBruker
Skrevet

Tenker du må vite svaret selv :) kommer an på barnets alder og relasjon til far. 

Anonymkode: 744db...76e

AnonymBruker
Skrevet

Ja du leverer barnet til samvær. Sykt barn er helt normalt, og en vanlig oppgave å ta seg av som forelder. 

Anonymkode: 6d089...9bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres ut som barnet bør være i ro. Barnets beste først. 

Anonymkode: f084c...484

Barnet kan vel være i ro og slappe av hos far? Hvis barn skal være hos mor hver gang de hoster og er snørrete, får ikke fedre mye samvær med barna sine… 

Anonymkode: 6d089...9bf

Skrevet

Hvis barnet er feberfritt, bare snørrforkjølet, god almenntilstand og ikke preget av å være slapp så ser jeg ikke noen grunn til at barnet ikke kan være hos far som planlagt :) 

Ang dere som pirker på samvær; hvis far her ikke har noen overnattinger i året så er mor 100% alenemor. Det ville hun også ha vært om barnet feks var til besteforeldrene fast hver lørdag kl 12-18 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørs litt, vet om en barnemor som røykte inne så da hjalp det faktisk med samvær for at barnet kunne få litt frisk luft

Anonymkode: 35cde...458

AnonymBruker
Skrevet

Spør far om hvordan dere skal gjøre det. De bør ihvertfall ha en rolig dag om barnet skal dit. Far må uansett vite dette på forhånd tilfelle han har viktige planer neste uke og ikke kan risikere å bli syk.

Anonymkode: 6bd2f...c94

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri latt barnet mitt ha samvær med far om det ikke var friskt. Av den enkle grunn at bf ikke tok initiativ til hverken bleier uansett om det var tiss eller bæsj. Han kunne heller ikke tørke snørr, gulp og oppkast.

Dessuten er han nok mer interessert i å få ned bidraget hver mnd. Han spør aldri etter barnet vårt. Aldri, ikke en eneste gang.

Han er ikke interesser i barnet overhode

Er barnet sykt så skal det være hos den som har ansvaret da barnet har blitt syk. Jeg hadde ikke likt å bli dratt ut av hjemmet mitt for å møte noen på ett spistesteg med folk jeg ikke kjenner så godt.

Anonymkode: f9840...392

AnonymBruker
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Hehe nei. 100% er 100%. Alenemor er når mor er alene om barnet. Det er ikke du. Hva du skal gjøre angående samværet vet jeg ikke, men hadde du vært 100% alenemor så er det et problem du ikke hadde hatt fordi det hadde bare vært deg om omsorgen og ingen å dele med. 

Du svarer ikke på spørsmålet til TS. 🤔

Anonymkode: 59164...c6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...