Gå til innhold

Vitamintilskudd for hår og hud?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar vitaminbjørner og tran, har gjort det siden ca februar. (Glemmer av og til, så ikke daglig).

Har vært mye stress på jobb siden januar, og jeg føler at jeg mister mer hår nå enn vanlig. I tillegg er huden min så stram og sensitiv, uten at jeg har byttet produkter. Jeg får rød og varm hud selv av lunkne dusjer, og drar mye av hår ut av hodet.

Jeg har alltid "røytet" mye hår. Har tykke hårstrå og håret i (slapp) hestehale/flette hele dagen, så det merkes at det er 100-150 hår som skal ut på slutten av dagen. Men føler det er litt mer enn vanlig i dusjen de siste månedene. 

Har også oftere strekk i sener i legger, så antar mangel på magnesium - men jeg går (mer) og står hele dagen på jobb + stress, så kan være derfor.

Føler ikke det er så stort utbytte av vitamimbjørnene. Ser at det er tilskudd for "hud, hår og øyne" hos apotekene, men hovedsaklig da b-vitamin. Jeg tror jeg trenger mer av det meste, selv om hovedfokuset er hud/hår. 

Noen tips til tilskudd (vitaminer osv) som kan passe?  Enten i form av en som dekker alt, eller flere som kan tas sammen? Er redd for å ta "for mye" av noe 🙈

Anonymkode: 2cc99...929

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at slikt gjør liten forskjell. 

Kosthold har mye å si, jeg merker det godt når jeg er flink til å drikke vann, spise avkado, laks, makrell, med mer. 

Og pleie. Bruker hårolje, og kur. Kjemisk peel på huden, hyarulonsyre og gode kremer. 

Anonymkode: 54bd3...329

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

eg har alltid "røytet" mye hår. Har tykke hårstrå og håret i (slapp) hestehale/flette hele dagen, så det merkes at det er 100-150 hår som skal ut på slutten av dagen. Men føler det er litt mer enn vanlig i dusjen de siste månedene. 

Det er vist ikke unormalt å miste så mye hår daglig i følge hva flere frisører har sakt til meg. Det skal være innenfor "normalen"

Skrevet (endret)

Det viktigste er å fjerne stresset. Det hjelper ikke med tilskudd om man ikke kvitter seg med hoved årsaken.

Har en venninne som gjennomgikk det samme. Hun betalte til og med 7000kr for PRP men ingenting hjalp før hun ga fra seg arbeidsoppaver på jobben.

Endret av Btw
  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kosthold har mye å si, jeg merker det godt når jeg er flink til å drikke vann, spise avkado, laks, makrell, med mer. 

Og pleie. Bruker hårolje, og kur. Kjemisk peel på huden, hyarulonsyre og gode kremer. 

Jeg er veldig nøye med huden på fjeset (kjemisk peel osv) men huden på kroppen min er helt på felgen. Varm og rød etter dusj, selv ved lav temp og avkjøling etterpå. 😭

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uff jeg burde spise mer slikt, det er helt klart. Jeg spiser vanligvis ganske OK, men med de prisene som er nå har jeg måtte kutte ut mye fordi det svir i lommeboka 😐

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...