Gå til innhold

Katten vil ikke leke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hallo! For et halvt år siden fikk jeg min første katt. Hu blei veldig fort trygg på meg, og familien når vi dro på besøk andre steder. Hu har alltid vært litt sær, spiser når hu vil og kun det hu vil. Koser med meg, men bare når det passer henne. Og har alltid kun vært et par få leiker hun vil leke med. Hu er nå 9 måneder. Forrigeuke fikk jeg en ny katt i hus, i håp om at de kunne være til selskap til hverandre - og leikekamerater. Han er 3 mnd. Det har gått veldig bra å få dem sammen, ikke noe vært noe bråk. Men han er veldig annerledes. Vil kose hele tida, spiser absolutt alt og leker med alt han kommer over.

De leker sammen (jager hverandre og slik) noen ganger om dagen, men til slutt blir hu jeg hadde først lei og går å legger seg. Ingen av lekene hu ville leke før er av interesse. Hu spiser, drikker og koser som alltid - men vil ikke leke med noe mer. Er det noen som har noe tips her? Han nye kattungen tar automatisk mye plass da han vil kose og leke hele tiden, så jeg føler hu på 9 mnd blir litt i bakgrunnen. 

Anonymkode: 9b098...a05

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Katter er forskjellige. Sikkert ingenting galt, hun er bare en bedagelig type 😊

Anonymkode: 5a45c...32f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, virker jo ikke som at hu har store problemer med ting egentlig 😅 men leste så mye med at den gamle katten kunne føle seg «erstattet» ved at det kom en ny inn - og syns det er litt fælt at de ikke kan fortelle med ord om det er noe galt. Det er jo også veldig tidlig, har bare gått en uke. Og med alle skrekkhistoriene jeg har hørt, så får jeg vel være fornøyd med at de egentlig har blitt gode venner på den korte tida. Takk for svar! Er en liten overtenker dessverre 😅

Anonymkode: 9b098...a05

Skrevet

Kan jo prøve å kjøpe ny leke som er litt mer interaktiv! Vår katt leker bare med «stang med fjær» som jeg må løpe rundt med. Tenker nå å kjøpe den fisken som beveger seg av seg selv. Noen sånne leker kan være interessante. 

Men som andre kommenterer. Katter er forskjellige, noen er bare mer rolige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...