Gå til innhold

Fysisk og psykisk tung krevende jobb, mat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en jobb der jeg løper og kan også være psykisk krevende..

Jeg trenger tips til hvordan jeg kan holde et stabilt blodsukker og gå ned i vekt, jeg har ikke tid eller energi til å lage så mye forskjellige måltider i uken, slik det er nå drømmer kroppen om sukker og kan fort hive innpå store sjokoladeplater, boller.. uff.. jeg spiser selvfølgelig sunne middager, mye egg og kylling, noe frukt og grønt.

Jeg har gått opp i vekt, tror det kalles stressvekt, hva gjør dere andre som har fulle jobber, stressende liv og lite egentid? 

Anonymkode: f2c76...25a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er i samme båt. Jeg forsøker spise lite kjøtt osv men jeg føler jeg går helt i bakken om jeg ikke får skikkelig solid mat. 

Ender opp med å spise kjøtt i form av kjøttdeig, karbonader, burgerkjøtt, etc. (Skullle spist mer biff og kostbar kjøtt om hadde hatt råd 🤫) selvsagt med grønnsaker og potet.

Hvis jeg nekter kroppen kjøtt, vil den bare mase om sjokolade, potetgull, boller osv. 

Jeg sier ikke at man må ha kjøtt, men jeg sliter med å finne alternativer som holder meg gående med 8 timers hard jobbing (mye svetting og fysisk jobb og en del stress i hodet). Spesielt fordi jeg har mage/tarm problemer, så bønner og alt slikt utgår som alternativ.

Anonymkode: e7ae6...08e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Har en jobb der jeg løper og kan også være psykisk krevende..

Jeg trenger tips til hvordan jeg kan holde et stabilt blodsukker og gå ned i vekt, jeg har ikke tid eller energi til å lage så mye forskjellige måltider i uken, slik det er nå drømmer kroppen om sukker og kan fort hive innpå store sjokoladeplater, boller.. uff.. jeg spiser selvfølgelig sunne middager, mye egg og kylling, noe frukt og grønt.

Jeg har gått opp i vekt, tror det kalles stressvekt, hva gjør dere andre som har fulle jobber, stressende liv og lite egentid? 

Dette er ikke mer magisk enn annen vektoppgang. For mye kalorier inn. Last ned Lifesum og se hvor mye mat du faktisk kan spise for samme mengde kalorier som EN stor sjokoladeplate. Mitt råd er faste måltider, en god frokost (tenk egg, avokado og nøtter. Ikke granola, yoghurt og bær), ta med feks middagsrester som lunsj på jobb. Tenk mest mulig rene råvarer og grønnsaker til middag. Man kan nesten spise så mye man bare orker av rent kjøtt, ren kylling og ren fisk. Drikk nok vann gjennom dagen. Planlegg maten din dagen før.

Anonymkode: 139f3...143

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips🌸

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...