Gå til innhold

Hvordan vite hvilke menn man har sjans på for et forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som dame i 30-åra som vil gjøre alt for å få et forhold. Jeg trenger å leve med en mann. Greia er at jeg er trener og har fin kropp og pent ansikt i følge venninner. Men jeg lever ganske kjedelig og har aldri hatt mange interesser. Mulig dette er en dealbreaker. Også tenker jeg at alder kan trekke ned, er i slutten av 30-åra med barn 50%. 
Det jeg lurer på er om jeg burde prøve en mann i slutten av 40-åra eller 50-åra. En uten høy utdanning som har en faglært jobb f.eks. Da blir han kanskje i samme liga? Syns dette med liga og hvem jeg har sjans på for forhold er så vanskelig å vite. 

Anonymkode: 3868c...253

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du selv høyere utdanning?

Anonymkode: cb695...24b

AnonymBruker
Skrevet

Dette med liga er noe oppkonstruert bullshit. Hva med å finne en som du liker for hvem HAN er, også håpe på at han også liker deg tilbake...? 

Anonymkode: ce8c2...f7b

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du selv høyere utdanning?

Anonymkode: cb695...24b

Har bachelorgrad.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har bachelorgrad.

Ts

Så du tenker at menn i utgangspunktet er av høyere liga, så en håndverker uten bachelorgrad er det samme som en dame med bachelorgrad?
Eller er det det at du har barn som du føler trekker ned, og at du derfor må gå etter en gammel mann uten bachelor?
Jeg spør av nysgjerrighet. Synes altfor mange kvinner trekker seg selv ned, trist men sant.

Anonymkode: e219f...fae

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ærlig talt ikke problemstillingen din TS. 

En yrkesfaglig utdannelse er ikke det store kvantespranget fra en bachelorgrad. 

Hvorfor er du så opphengt i dette med utdannelse og ikke gå for kjærlighet? 

En kompis av meg er professor, han ble singel for et par år siden. Han fant kjærligheten med ei med bachelor. Det skulle man ikke tro med din holdning. 

Har selv  9 år utdannelse etter videregående. 

Anonymkode: a564f...ca5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så du tenker at menn i utgangspunktet er av høyere liga, så en håndverker uten bachelorgrad er det samme som en dame med bachelorgrad?
Eller er det det at du har barn som du føler trekker ned, og at du derfor må gå etter en gammel mann uten bachelor?
Jeg spør av nysgjerrighet. Synes altfor mange kvinner trekker seg selv ned, trist men sant.

Anonymkode: e219f...fae

Jeg tenker vel at det som trekker meg ned er lite interesser. Kommer fra en liten familie der vi ikke hadde råd til ulike interesser eller det å reise i oppveksten.

Det føles alltid kleint på første date når jeg blir spurt om hva jeg gjør på fritiden. Det jeg gjør er å trene 2-3 dager i uken, treffe venninner når jeg kan, se på nyheter og lese på KG. 
Også tenker jeg jo at min alder (38) trekker noe ned. Men jeg ønsker ikke flere barn, bare eventuelle bonusbarn.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du se på så gamle menn? Jeg er 35, så på papiret er du noen jeg kunne gått på date med. Mer enn 5-6 år opp eller ned gjør at man har veldig lite felles referanser etter min erfaring.

Anonymkode: 452f8...24d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker at du er drømmedama til en del menn her på KG for eksempel: Du er klar over at utseende og alder er aller viktigst, og du kjenner til ligasystemet som kommuniseres på mannepodcaster. Så du kan si at du hører på podcaster der menn prater – tror det er et pluss. Veldig ryddig å enten se etter mann i 40- eller 50-årene. Og med akademisk utdannelse eller ikke. jeg ønsker deg all lykke. Tipper du allerede har fått frierbrev fra en del menn her på KG.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Slå av anonymknappen så skal du se at du får masse henvendelser. Du er den store drømmen til en del menn her inne. En kvinne som er bevisst sin lave liga og tar hva som helst.

Jeg er mye vanskeligere enn deg, ser ikke spesielt bra ut og er i forhold. Selv jeg får meldinger.

• Nyttig 1
Skrevet

Du har sjanse på et godt forhold med alle de mennene du avviser som ikke gode nok. Iallefall dersom man skal tro statistikkene.

Skrevet
Thanos skrev (2 minutter siden):

Du har sjanse på et godt forhold med alle de mennene du avviser som ikke gode nok. Iallefall dersom man skal tro statistikkene.

Det er jo bare tull. Noen av dem hun avviser kan være voldelige, polygame av natur, egoistiske osv, eller bare ikke passe sammen med henne, slik at det ikke blir noe godt forhold.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Thanos skrev (4 minutter siden):

TS har ikke sagt at hun avviser noen. Statistisk sett null avvisninger.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Thanos skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke avvist noen, men har hittil datet alt for lite.

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mest bekymret for at menn synes jeg er for kjedelig, for få interesser og kanskje virker jeg beskjeden før vi blir ordentlig kjent 🙈

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Dette med liga er noe oppkonstruert bullshit. Hva med å finne en som du liker for hvem HAN er, også håpe på at han også liker deg tilbake...? 

Ja, helt enig i dette. Liga liksom. Menn, som damer er ulike, med ulike ønsker for livet sitt uansett om de er 30 eller 50. Og igjen, dette med liga, hvorfor ikke fokusere på ditt eget liv og vær åpen for muligheter som kommer og jeg tenker muligheter for å finne en mann som du vil ha det godt med. Og glem hele den liga tankegangen.

Selvsagt vil det for noen ikke være aktuelt å treffe en person som har barn. Igjen, for andre er det helt topp.

Og det at du er kjedelig. Du sier du trener så du har en fin interesse der. Tror de fleste lever sånne "halvkjedelige" liv. Er det noe du kunne tenke deg å gjøre, prøve, for din del? Ikke pga det vil se "bra" ut for andre og mindre "kjedelig".

Anonymkode: 8b93d...67c

• Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Som dame i 30-åra som vil gjøre alt for å få et forhold. Jeg trenger å leve med en mann. Greia er at jeg er trener og har fin kropp og pent ansikt i følge venninner. Men jeg lever ganske kjedelig og har aldri hatt mange interesser. Mulig dette er en dealbreaker. Også tenker jeg at alder kan trekke ned, er i slutten av 30-åra med barn 50%. 
Det jeg lurer på er om jeg burde prøve en mann i slutten av 40-åra eller 50-åra. En uten høy utdanning som har en faglært jobb f.eks. Da blir han kanskje i samme liga? Syns dette med liga og hvem jeg har sjans på for forhold er så vanskelig å vite. 

Det finnes oss som liker akkurat slike som deg. 😊

Jeg har for eksempel aldri vært opptatt av at jenter skal ha mange interesser, og kjedelig er jo svært subjektivt. Mange vil sikker anse meg som ganske kjedelig, da jeg også ikke har alt for mange interesser. Har selv et barn 50% og skjønner ikke hvorfor deg skulle være en dealbreaker, da dette er vanlig i dag. Utdanning trenger heller ikke være en dealbreaker, hvorfor skulle det det. Jeg har ikke så høy utdanning og er faktisk ufør, men likevel klarte jeg å få meg både hus, barn og bil og leve godt. Det viktigste er jo hvordan man faktisk har det sammen og om man passer sammen. 

Men når det er sakt. så sliter jeg også med samme tankemønster som deg, nå når jeg er på "markedet", hvor skal man "sikte", bør man gå for en spesiell "liga", er det i det hele tatt noen som kan være interesert i en mann på 51 som har et barn 50% osv. 

• Nyttig 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er mest bekymret for at menn synes jeg er for kjedelig, for få interesser og kanskje virker jeg beskjeden før vi blir ordentlig kjent 🙈

Ts 

Du, beskjeden kan være veldig spennende også og faktisk litt sexy og utfordrende. Du er ikke eksen min eller? 😃 Det er så mye likt 🤭

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er der ikke. Skjønner at det er sårt å måtte innse at man spiller i en lav liga og ikke har sjangs på de menn man synes er attraktive, men sånn er det. Det er godt vitenskapelig dokumentet, og sånn ca alle andre sosiale og humane faktorer fungerer på samme måte. 

Problemet til ts er som hun sier alder. Menn på hennes egen alder som hun finner interessant vil velge henne bort til fordel for noen mellom 25-29 som ser bedre ut og har er mer spennende liv. De på hennes egen alder som er interessert i henne vil hun anse for å ikke være bra nok. Hun må derfor opp i alder for å føate ut handikappet. Om hun er i slutten av tredveårene må hun nok opp over 50 for å finne noen bra med mindre hun er eksepsjonelt attraktiv noe jeg tviler på.

Anonymkode: b215a...7e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er der ikke. Skjønner at det er sårt å måtte innse at man spiller i en lav liga og ikke har sjangs på de menn man synes er attraktive, men sånn er det. Det er godt vitenskapelig dokumentet, og sånn ca alle andre sosiale og humane faktorer fungerer på samme måte. 

Problemet til ts er som hun sier alder. Menn på hennes egen alder som hun finner interessant vil velge henne bort til fordel for noen mellom 25-29 som ser bedre ut og har er mer spennende liv. De på hennes egen alder som er interessert i henne vil hun anse for å ikke være bra nok. Hun må derfor opp i alder for å føate ut handikappet. Om hun er i slutten av tredveårene må hun nok opp over 50 for å finne noen bra med mindre hun er eksepsjonelt attraktiv noe jeg tviler på.

Anonymkode: b215a...7e0

Det er bare tull. Hun må bare lete og luke mer kritisk, og så tar det kanskje litt mer tid. Jeg fant den ideelle mannen etter 50, hsn er litt yngre og krysser av i alle bokser. Ligatullet gjør at damer går ned i standard, og det blir aldri bra (for dama).

Anonymkode: f4ebe...1ce

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...