AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #1 Skrevet 18. mars 2023 Jeg tenker mange ganger at jeg gjerne skulle sett klær i nettbutikker på mer formfulle modeller enn de som gjerne brukes. Flertallet av kvinner er jo faktisk ikke 180 cm høye, tynne som en stolpe og har a-cup-pupper, selv om noen selvfølgelig ser slik ut. De få butikkene som har større modeller, er gjerne de som har klær i utelukkende store størrelser og modellene er kraftig overvektige. Hva med oss midt på treet? Jeg bruket M og L, er 169 cm, bruker F-cup og har brede hofter og stor rumpe. Jeg skulle gjerne sett klær presentert på modeller som likner meg, f eks hvordan odiv topper, bluser og gensere sitter på en dame med store pupper uten å være direkte overvektig. Merkelig at det i 2023 fortsatt er slik at et lite representativt utvalg av kropper skal vise klær for "alle"! Anonymkode: 80429...6cc 15 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #2 Skrevet 18. mars 2023 Jeg bruker a-cup selv og ser aldri noen modeller som bruker det. De er tynne men har likevel større bryst enn a-cup. Ikke snakk om at jeg tror at alle har naturlig større beyst enn a-cup når de er såpass slanke. Som deg kunne jeg godt ha tenkt meg modeller som har samme kropp som meg selv, og som deg opplever jeg det aldri. Anonymkode: db9a3...16e 5
Gjest ti10 Skrevet 18. mars 2023 #3 Skrevet 18. mars 2023 Det synes jeg at jeg ser hele tiden, altså modeller i ulike str. Det finnes jo så mange ulike kroppsfasonger, og folk går opp og ned i vekt, man kan vel ikke forvente å finne speilbilder av seg selv som modeller. Dessuten vil det jo være veldig dyrt hvis de skal betale flere modeller for å vise hvert plagg, noe som igjen vil reflekteres i prisene på klærne.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #4 Skrevet 18. mars 2023 Jeg hadde foretrukket hvis folk ikke var så opptatt av andres kropper men sin egen. Anonymkode: f41be...06e 6 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #5 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg hadde foretrukket hvis folk ikke var så opptatt av andres kropper men sin egen. Anonymkode: f41be...06e Jeg er opptatt av min kropp, jeg ønsker meg klær som ser bra ut på mine "skavanker" og derfor ønsker jeg å se klær på kropper som likner min. Anonymkode: 80429...6cc 10 1 1
Helene1982 Skrevet 18. mars 2023 #6 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er opptatt av min kropp, jeg ønsker meg klær som ser bra ut på mine "skavanker" og derfor ønsker jeg å se klær på kropper som likner min. Anonymkode: 80429...6cc Det er så enkelt som et kostnadsspørsmål. Om man vil se plagg på egen kropp, må man prøve i butikken, og ikke kjøpe på nett. Klær hadde vært 3 ganger så dyre om alle plagg skulle tas bilde av i alle størrelser og fasonger. Om vi ser på motemagasinene, kan man ønske seg variasjon, men det er umulig å treffe alle. Ofte er vanlig veldig kjedeig i en moteartikkel. 2
skreppamedleppa Skrevet 18. mars 2023 #7 Skrevet 18. mars 2023 Nei. Nå faller jeg nok riktig nok innenfor petit definisjonen selv om det er stor forskjell på en modell på 180 og meg i høyde så trenger jeg ikke å se hvordan et plagg ser ut på en kropp identisk lik meg. Vi er alle ulike og en kan ikke, selv ikke i disse woke tider forvente at alle høyder, alle mulige "skavanker" og bredder skal vises i modellene. Klesindustrien fungerer ikke som en Dove reklame der alle størrelser/ fasonger skal med og det er helt greit synes jeg.. En bør klare å visualisere litt når en handler. 2 1 1
Perelandra Skrevet 18. mars 2023 #8 Skrevet 18. mars 2023 Ja, jeg skulle ønske at modellene som viser klær gjenspeiler det mangfoldet som faktisk finnes av ulike typer kropper, både når det gjelder høyde, vekt, alder og etnisitet. Dette gjelder særlig for klesmerker som finnes i et bred utvalg av størrelser. For meg som er tjukk og lav, og har store bryster, kan det være vanskelig å vite hvordan plagget vil passe når modellen er høy, slank og har små bryster. 6 1
Helene Skrevet 18. mars 2023 #9 Skrevet 18. mars 2023 Jeg har en kropp. Ikke innenfor modellverden, men er fornøyd. Kilo, ok. Proposjoner, kunne vært bedre. Jeg er som jeg er.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #10 Skrevet 18. mars 2023 Nei, jeg ser alle størrelser på nettbutikker, egentlig. Anonymkode: 156c9...91c
Nevrosererroser Skrevet 18. mars 2023 #11 Skrevet 18. mars 2023 Både ja og nei. Jeg skulle gjerne sett klær på flere ulike kropper, allerhelst ikke posert og perfekt lyssatt men jeg må inrømme at jeg ikke nødvendigvis finner inspirasjon av at klærne er vist på helt normale dødelige heller. Litt av greia med å kjøpe nye klær er å kjøpe en drøm om at man selv ser smashing ut fordi plagget rett og slett er så pent at det trekker en opp fra mandagsgusten til å bli noen med livet på stell. Jeg er mer opptatt av å se mål på plagg, og gjerne på modellen. Høyde og strl de har på feks er veldig kjekt. Jeg kjenner kroppen min og vet hvilken type utringning eller skjørtelengde jeg passer og foretrekker, jeg vet hvor lange overdelene jeg foretrekker er. En viss sammenligning med modellen er ofte nok for meg til å vite at plagget vil se sånn eller slik ut på meg selv om modellen er slankere, har større pupper eller smalere hofter enn meg. 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #12 Skrevet 18. mars 2023 Nei jeg liker at modeller ser "perfekte" ut Anonymkode: 35a79...fd1 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #13 Skrevet 18. mars 2023 Jeg vil vel egentlig heller se et utvalg av ulike modeller; gamle, unge, mørk, lys, med hudsykdommer som vitiligo eller psoriasis, folk med amputasjoner, i rullestol osv. Representasjon er viktig. Jeg vil se mindre av modeller som poserer unaturlig, plagget blir aldri å se slik ut på ordentlig selv om man har samme kroppsform som modellen. Og sett opp det satans håret. Har mange ganger latt være å kjøpe plagg for jeg får ikke sett åssen stropper osv. faktisk ser ut for håret er i veien på absolutt alle bildene. Anonymkode: ceeb2...c62 4 1
Lizard Skrevet 18. mars 2023 #14 Skrevet 18. mars 2023 Jeg skulle gjerne sett vanlige damer ja, føler det ikke finnes noen mellom str.34 og 46 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #15 Skrevet 18. mars 2023 Nei, jeg vil se tynne og pene modeller. Jeg trenger ikke å se kvinner som ser ut som meg, eller kvinner som er feite og stygge. Anonymkode: c8b92...381 6 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #16 Skrevet 18. mars 2023 Nei, for min del er det vanskelig å se hvordan klærne er når de presenteres på store modeller. I det hele tatt setter jeg pris på at modeller er pene og "nøytrale", slik at de ikke distraherer fra klærne. Dvs. at jeg helst vil slippe akne, tatoveringer, strekkmerker etc. Den ene typen variasjon jeg er glad i, er modeller i forskjellige aldre. Anonymkode: aeb6b...834 5 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #17 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vil se mindre av modeller som poserer unaturlig, plagget blir aldri å se slik ut på ordentlig selv om man har samme kroppsform som modellen. Anonymkode: ceeb2...c62 Så enig med dette! Noen ganger er det fem bilder og modellen poserer rart på alle fem. Sitter på gulvet med ett kne opp, står i rare positurer osv. Jeg vil bare se hvordan kjolen faller eller hvordan ryggen er, men det får man ikke. Anonymkode: 0d6d5...4a1 7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #18 Skrevet 18. mars 2023 Jeg synes de bruker alle slags modeller i alle størrelser nesten overalt for tiden. Jeg så til og med en trusemodell med store arr etter operasjon, jeg ble egentlig litt uvel. Anonymkode: bf788...212 3
Ludovica- Skrevet 18. mars 2023 #19 Skrevet 18. mars 2023 Nei. Jeg syns det er enklere å se selve plagget når det er på tynne høye damer. Når det er på såkalt "vanlige" folk forsvinner liksom selve plagget. Vanskelig å forklare. Bare syns det er enklere å se selve plagget når det henger på en høy tynn dame som står rett opp og ned. Trenger ikke modeller jeg kan relatere meg til. 4
Helene1982 Skrevet 18. mars 2023 #20 Skrevet 18. mars 2023 (endret) Spørsmålet er jo hva formålet er. Er man på en nettside som selger klær, skal klærne skinne og ikke modellen. Om man skal bli inspirert, er det mer relevant å bruke en modell som fanger øyet, og som er en del av uttrykket. Samme med en catwalk. Endret 18. mars 2023 av Helene1982
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå