Gå til innhold

Samboer er utagerende og rasende forann barna, og snakker stygt om meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to barn sammen, begge under 5. 

Raseriutbruddene var ikke tilstede før, men det har i det siste utviklet seg i megativ retning. Kjefter og kaller meg for stygge ting forann barna. I det siste har barna begynt å merke det og de blir redde hver gang det skjer.

Jeg blir også kalt stygge ting forann barna. Er redd for h ordan det påvirker det..

Nekter å gå i terapi og mener at det er min feil at raseriutbruddene kommer..

Jeg blir kastet ting på, tingene mine blir kastet eller ødelagt og i det siste har det blitt mer fysisk.

Vet ikke hva jeg skal gjøre

Anonymkode: ed22f...91c

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må få deg og barna bort fra han! Ikke la barna vokse opp med vold! 

Anonymkode: ae527...9fd

• Liker 24
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kom dere bort fra han. Det har allerede begynt å eskalere til å bli fysisk - det blir ikke bedre! 

Endret av nordlending
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skal ta kontakt med krisesenter.

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Få barna vekk før de tar skade av det. Å være vitne til vold i nære relasjoner er skadelig, og psykisk/materiell vold er vold på lik linje med fysisk vold. Du må komme deg vekk for din egen skyld også, men barnas utvikling kan ta ekstremt stor skade av dette, så du må beskytte dem før de blir skadet for livet. 

Anonymkode: 12181...17f

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så nettopp en video om dette. Alarmsenteret i hjernen til små barn og babyer går av hver gang noen kjefter, er høylytt eller krangler i nærheten av dem. Dersom dette foregår jevnlig tar de skade av det, og kan slite med angst og depresjoner resten av livet. Det blir en kronisk forhøyet aktivitet i amygdala.

Din jobb som mor er å skjerme barna for dette. Du er den eneste de har.

Anonymkode: b8c84...b01

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Du vet egentlig godt hva du må gjøre. Det er ingen gråsoner her. Du må avslutte forholdet og dere må flytte fra hverandre så fort som mulig. Det er ikke noe å tenke på, vurdere eller bruke tid på - dette må avsluttes umiddelbart.

• Liker 5
Skrevet

Du kontakter krisesenter fordi både du og barna blir utsatt for vold ❤️ Dette eskalerer bare om du ikke går. Han må fikse seg selv på egen hånd, du kan ikke hjelpe han! Og det er på ingen måte din feil ❤️

Barna dine trenger at du får hjelp og snakker med krisesenter (fordi de kan dette).

• Liker 5
Skrevet

Du opplever sannsynligvis at du ikke har noen utveier, at du er fanget og fastlåst. Men tro meg når jeg sier at det finnes måter å komme ut av dette på. 

Det første steget er å fortelle det til noen. Du har sagt det til oss. Hvis du ikke klarer å snakke med krisesenter, kan du snakke med fastlegen, familievernkontoret, en venn eller et familiemedlem eller du kan ringe VO-linjen på tlf 116 006. 

https://www.politiet.no/rad/vold-i-nare-relasjoner/er-du-utsatt-for-vold/#Andre-som-har-informasjon-og-rad

https://dinutvei.no

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du har egentlig 2 valg her:

1. Du tar barna og flytter fra han

Eller

2. Du blir hos han og forhåpentligvis kontakter noen barnevernet slik at de henter ungene bort fra hjemmet.

Anonymkode: 69ee0...62c

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Raseriutbruddene var ikke tilstede før, men det har i det siste utviklet seg i megativ retning. Kjefter og kaller meg for stygge ting forann barna. I det siste har barna begynt å merke det og de blir redde hver gang det skjer.

Jeg blir også kalt stygge ting forann barna. Er redd for h ordan det påvirker det..

Jeg blir kastet ting på, tingene mine blir kastet eller ødelagt og i det siste har det blitt mer fysisk.

Hvis det allerede har eskalert til fysisk vold har du ikke noe valg, du må ut av huset før han blir voldelig med barna også! Det var kanskje håp før det gikk så langt om han hadde vært villig til å ta kurs/få hjelp, men akkurat nå må du få ekstern hjelp for barnas og din skyld.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du vet hva du må gjøre. Du vet kanskje bare ikke hvordan.

Flere har nevnt krisesenter her. Start der. Det er ikke sånn at man må være blødende før man ringer dit.

Anonymkode: 74588...066

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du eksempler? 

Anonymkode: b2dd1...6d1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokst opp med slik oppførsel som du beskriver og jeg kan med hånda på hjertet si at det er VELDIG skadelig for barna. Få deg og dem vekk fra denne mannen så fort som mulig!

❤❤❤

Anonymkode: 6dcc7...3bd

• Liker 5
Skrevet

Ryddet for spekulasjon og nedsettende innhold,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Skrevet

Barna dine tar stor skade av dette.

Du ringer krisesenter, og drar dit med ungene i en overgangsperiode.

Der er det trygge voksne, aktiviteter tilpasset barn og du kan få ro og veiledning på å få ordnet alt praktisk.

Barna dine vil ha en mye tryggere hverdag og helse av å bo trangt og enkelt - med dårlig råd i hverdagen (om det er alternativet ditt) enn å leve slik dere gjør nå.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kom deg vekk og det fort! Be han skaffe seg hjelp!

Anonymkode: a03e4...d28

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må få fortalt dette til noen TS!

Fastlege, krisesenter. Så tar du det derfra. Nå har du vært modig og fortalt om volden til oss på KG, det er første skrittet.❤️ Helsepersonell og krisesenter er kjempeflinke til å hjelpe folk som sitter fast i et slikt forhold. Om du ikke gjør det for deg selv, så gjør det for barna! Lykke til!

Anonymkode: 2e8b0...706

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du og barna skal vekk fra han. Det er det eneste rette, for barnas beste.

Anonymkode: 3a61c...a74

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...