Gå til innhold

Barnehagestart Bergen. Hva trengs av tøy og sko?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppstart august i barnehage i Bergen. Hva trengs av tøy og sko?

Hva ca går med på én uke +-?

Anonymkode: f63ce...367

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I august har jeg et sett med regntøy og støvler og en softshelldress og Goretex joggesko. Kan være veldig varmt i august, så solbriller, solkrem, shorts, t-skjorte og sandaler. En tynn lue/pannebånd hvis det er kjølig. Hva som brukes i løpet av en uke kommer veldig an på vær og vind, men dette er det jeg har liggende til en hver tid, og så tar jeg med mer ved behov. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ein 1-åring +? Eller eit større barn?

Anonymkode: c6327...632

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

-En god regndress og parkdress.

-Fleecedress til å ha under dresser når det er kaldt

- gode gore tex sko er best for de minste (støvler om barnet ditt greier å gå i det)

- Balaclava tynn ull når det er kaldt. Skyggelue på varme dager. Lurt å ha to av hver.

- solkrem 

- behagelige inneklær. Joggedresser, tights, body, t-skjorter. Barnehagen liker at du har en del ekstra skift liggende i barnehagen.

- Sover de i vogn i barnehagen, så må du ha en sovevogn og en god vognpose.

Jeg bor i Stavanger og liker utrolig godt Tiny trolls of Norway sine dresser og regntøy. De er laget for Bergen og Stavanger vær 🌦🌧

Anonymkode: b11d3...f5c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

-En god regndress og parkdress.

-Fleecedress til å ha under dresser når det er kaldt

- gode gore tex sko er best for de minste (støvler om barnet ditt greier å gå i det)

- Balaclava tynn ull når det er kaldt. Skyggelue på varme dager. Lurt å ha to av hver.

- solkrem 

- behagelige inneklær. Joggedresser, tights, body, t-skjorter. Barnehagen liker at du har en del ekstra skift liggende i barnehagen.

- Sover de i vogn i barnehagen, så må du ha en sovevogn og en god vognpose.

Jeg bor i Stavanger og liker utrolig godt Tiny trolls of Norway sine dresser og regntøy. De er laget for Bergen og Stavanger vær 🌦🌧

Regnvotter

AnonymBruker
Skrevet

Bergen i august kan være alt fra 25 grader og steikende sol til 10 grader og pøsregn, så det trengs en doktorgrad i meteorologi for å kunne si hva du trenger av klær. Slik er det forresten nesten hele året, og det kan forandre seg i løpet av sekunder. Du må være forberedt på det meste selv om du bare skal en rask tur til postkassen…

Anonymkode: e8458...3d8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tøfler, Gore tex sko, ekstra skift, mange bodyer, klær til å sove i og overgangsobjekt, smukker, grøt, regntøy, pakdress, god lue, caps, solbriller, en del ull, byttetøy, god salve til stell, solkrem, støvler.eget teppe til vogn, sovevogn med pose, regntrekk, myggnetting og gode bremser, ekstra sokker .. også tykkere til soving.. regnhatt og votter.

Anonymkode: 35f85...2fd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Bergen og har to barn i barnehage. Yttertøy som tåler regn og surt vær er iallfall et must, og etter mye om og men er jeg utrolig glad for at jeg tok til meg rådet om å investere i to regntøysett.

På dager med masse nedbør og utelek må regntøyet ofte vaskes. Da er det gjerne vanskelig å få det tørt til dagen etter, særlig gjelder det parkdresser og regntøy med for. Nå sparer vi oss selv for mye stress på ettermiddagene ved å ha et ekstra sett liggende.

Vi er også veldig glad i merket Tiny Trolls of Norway som en annen nevner over her. Eldstejenta har vinterdress derifra, og den har vært i bruk store deler av året. Den tørker raskt og er enkel for henne (4 år) å ta på selv. 

Anonymkode: 28110...b91

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oppstart august i barnehage i Bergen. Hva trengs av tøy og sko?

Hva ca går med på én uke +-?

De trenger våtdrakt.

I august starter regnskuren som varer til 17. mai.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for mange svar! Har fått laget meg en liten (stor) handleliste😃

Hun blir 1,5 år til barnehagestart. Regner med det er mye av de samme tingene som trengs til små og store, bortsett fra soveting selvfølgelig.

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...