Gå til innhold

Ringe legevakten før øreverk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått øreverk. Trommehinnen har sprukket noen ganer gjennom denne pyton natten da det renner blanding av gult og blodig puss ut av øret.

Paracet og ibux tar ikke smertene, og jeg har null sjanse til å sovne med dette.

Det må vel kvalifisere til å ta en telefon til legevakten? Få antibiotika eller ett eller annet?

Jeg har straks døgnet, to åringen våkner om noen få timer og samboer er bortreist. Jeg klarer ikke dette.

Anonymkode: 517f8...8d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal du vekke toåringen for at hen skal være med deg på legevakten eller tenker du at legen skal komme på hjemmebesøk for øreverk? Ingen legevakt rykker ut for slikt klokka 04, ei heller får du time før etter 08

Anonymkode: ca92e...76e

Skrevet

Ring og hør. Har du forresten prøvd nesespray? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal du vekke toåringen for at hen skal være med deg på legevakten eller tenker du at legen skal komme på hjemmebesøk for øreverk? Ingen legevakt rykker ut for slikt klokka 04, ei heller får du time før etter 08

Anonymkode: ca92e...76e

Nei, vi kommer ikke inn til legen uansett pga korona, men det går helt fint å ringe til legen å få medisiner over telefonen.

AnonymBruker
Skrevet
Sansx skrev (Akkurat nå):

Ring og hør. Har du forresten prøvd nesespray? 

Ja, bruker nesespray så fort nesten tetter seg. Ikke noe smertelindring så langt.

Skrevet

Jeg er ikke helsepersonell, men opplevde sist jeg hadde ørebetennelse at legen ikke skrev ut antibiotika. Mulig dette kun var min lege, som ikke er en som skriver resepter med lett hånd. Jeg vil anbefale deg å ringe legevakten for råd. Noe som har hjulpet meg, er å dryppe olivenolje i ørene. Det lidrer smerten, men som sagt: Hør med en lege først, da dette er et råd jeg fant på internett da jeg var desperat 😅

Skrevet

Du får google råd mot øreverk. Du får ikke time på natta pga øreverk, men de har sikkert noen råd til deg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, vi kommer ikke inn til legen uansett pga korona, men det går helt fint å ringe til legen å få medisiner over telefonen.

Jeg har vært på legevakt med covid. Selvsagt kommer man inn der hvis man må. De bruker smittevernutstyr og så går det så fint. Men du må jo bare ringe legevakta og høre.

Anonymkode: fca6f...00f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan snakke med legevakten over telefon, så får du råd. 

Anonymkode: 2c1c8...3ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...