AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #1 Skrevet 18. mars 2023 Skulle bake Pavlova til bursdag i morgen og tenkte at det måtte være genialt å kjøpe flytende eggehviter til det. Men jeg har måtte lage kaken 3 ganger nå, å eggene blir ikke stive. Har aldri hatt problemer med å lage marengs før, så dette er ganske irriterende. Prøvde først i Ankarsrummen min, og siden marengsen ikke ble vellykket der så tenkte jeg at Ankarsrum ikke var rette maskinen til det. Lagde de to andre gangene med miks masteren min, men marengsen ble ikke bedre. Har stekt en av de, å den ble ikke bra, er ganske flat. Kan det være at de ferdige eggehvitene ikke egner seg til marengs? Det blir nok til at jeg lager ny marengs der jeg bruker vanlig egg i morgen. Er det noen andre her som har brukt disse ferdige eggehvitene til marengs og fått et vellykket eller mislykket resultat? Anonymkode: 76351...4c5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #2 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skulle bake Pavlova til bursdag i morgen og tenkte at det måtte være genialt å kjøpe flytende eggehviter til det. Men jeg har måtte lage kaken 3 ganger nå, å eggene blir ikke stive. Har aldri hatt problemer med å lage marengs før, så dette er ganske irriterende. Prøvde først i Ankarsrummen min, og siden marengsen ikke ble vellykket der så tenkte jeg at Ankarsrum ikke var rette maskinen til det. Lagde de to andre gangene med miks masteren min, men marengsen ble ikke bedre. Har stekt en av de, å den ble ikke bra, er ganske flat. Kan det være at de ferdige eggehvitene ikke egner seg til marengs? Det blir nok til at jeg lager ny marengs der jeg bruker vanlig egg i morgen. Er det noen andre her som har brukt disse ferdige eggehvitene til marengs og fått et vellykket eller mislykket resultat? Anonymkode: 76351...4c5 Ikke erfaring med Elrado, men Toro sitt pulver funker fjell👍 Inhen har avslørt jeg har jukset til nå. God sprø skorpe og seig inni😋 Anonymkode: ed077...b5a 1
svartkatt Skrevet 18. mars 2023 #3 Skrevet 18. mars 2023 Har ikke prøvd. Men kan det være spor av eggeplomme? Burde jo ikke være det, men det står kanskje på..?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #4 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke erfaring med Elrado, men Toro sitt pulver funker fjell👍 Inhen har avslørt jeg har jukset til nå. God sprø skorpe og seig inni😋 Anonymkode: ed077...b5a Er det gluten i den? Mener at jeg har lest at det er gluten i de ferdige bunnene, derfor jeg spør. Må lage glutenfri. svartkatt skrev (4 minutter siden): Har ikke prøvd. Men kan det være spor av eggeplomme? Burde jo ikke være det, men det står kanskje på..? Nei, står ingenting om det. Hadde det stått så hadde jeg ikke tatt sjansen. Anonymkode: 76351...4c5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #5 Skrevet 18. mars 2023 Sånn ble forresten bunnen. Ikke akkurat noe jeg har tenkt å servere 🙈 Ts Anonymkode: 76351...4c5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #6 Skrevet 18. mars 2023 Hva er gæli med den? Skal jo ha krem, bær og masse stæsj oppå uansett. Anonymkode: 1a979...215
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #7 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva er gæli med den? Skal jo ha krem, bær og masse stæsj oppå uansett. Anonymkode: 1a979...215 Det meste er galt med den. Den skal være mer fyldig og luftigere. Man ser at marengsen ikke har vært stiv nok på denne. Ts Anonymkode: 76351...4c5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #8 Skrevet 18. mars 2023 Til baking er ferske egg best. Eggehvitten blir mer flytende jo eldre egget er, så ville kjøpt ferske egg til stivpisking. Anonymkode: d4ab6...1a0
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #9 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det meste er galt med den. Den skal være mer fyldig og luftigere. Man ser at marengsen ikke har vært stiv nok på denne. Ts Anonymkode: 76351...4c5 Hvis du er sikker på at det ikke er fett på noen av redskapene eller bollene du har brukt, så er det nok eggehvitene det er noe med. Prøv ferske egg neste gang Anonymkode: ae4e1...e0e
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #10 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Til baking er ferske egg best. Eggehvitten blir mer flytende jo eldre egget er, så ville kjøpt ferske egg til stivpisking. Anonymkode: d4ab6...1a0 Ja, skal lage ny nå, men skal gjøre det på "gamlemåten" Min erfaring her er at jeg sparte ikke verken tid eller penger på dette ☺️ Ts Anonymkode: 76351...4c5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #11 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, skal lage ny nå, men skal gjøre det på "gamlemåten" Min erfaring her er at jeg sparte ikke verken tid eller penger på dette ☺️ Ts Anonymkode: 76351...4c5 Takk for at du deler, jeg har selv vært inne på tanken å kjøpe ferdige eggehviter til sånt Anonymkode: ae4e1...e0e
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #12 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du er sikker på at det ikke er fett på noen av redskapene eller bollene du har brukt, så er det nok eggehvitene det er noe med. Prøv ferske egg neste gang Anonymkode: ae4e1...e0e Ja, er helt sikker på det. Har også laget både Pavlova og andre ting mange ganger tidligere, og har alltid lykkes. Nå ble det milykket alle 3 gangene jeg prøvde. Ts Anonymkode: 76351...4c5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #13 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, er helt sikker på det. Har også laget både Pavlova og andre ting mange ganger tidligere, og har alltid lykkes. Nå ble det milykket alle 3 gangene jeg prøvde. Ts Anonymkode: 76351...4c5 Så dumt, da er det nok helt uegnet til marengs. Anonymkode: ae4e1...e0e
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #14 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for at du deler, jeg har selv vært inne på tanken å kjøpe ferdige eggehviter til sånt Anonymkode: ae4e1...e0e Vi bør jo dele erfaringer med hverandre. Anbefaler absolutt ikke ferdig eggehviter. Ta heller jobben med å skill hvitene fra plommen Ts Anonymkode: 76351...4c5 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #15 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så dumt, da er det nok helt uegnet til marengs. Anonymkode: ae4e1...e0e Den er nok uegnet til det ja. Skulle vært spennende å høre om flere har lykkes eller mislykkes med de til marengs Ts Anonymkode: 76351...4c5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #16 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den er nok uegnet til det ja. Skulle vært spennende å høre om flere har lykkes eller mislykkes med de til marengs Ts Anonymkode: 76351...4c5 Jeg vil nesten tro at metoden å skille eggehviter på den måten kanskje ikke er 100% nøyaktig da, jeg vet at når jeg lager marengs så må jeg jo være KJEMPE forsiktig i tilfelle det kommer en dråpe. Hva da når de skal skille 10.000 egg med maskin eller hva de gjør? Anonymkode: ae4e1...e0e
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #17 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg vil nesten tro at metoden å skille eggehviter på den måten kanskje ikke er 100% nøyaktig da, jeg vet at når jeg lager marengs så må jeg jo være KJEMPE forsiktig i tilfelle det kommer en dråpe. Hva da når de skal skille 10.000 egg med maskin eller hva de gjør? Anonymkode: ae4e1...e0e Du har nok rett i det. Er selv veldig nøye når jeg skiller hviten fra plommen, så jeg vil nok fortsette med det heretter Men nå har jeg prøvd disse eggehvitene, og trenger ikke lenger å lure på om de fungerer til marengs Ts Anonymkode: 76351...4c5 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #18 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har nok rett i det. Er selv veldig nøye når jeg skiller hviten fra plommen, så jeg vil nok fortsette med det heretter Men nå har jeg prøvd disse eggehvitene, og trenger ikke lenger å lure på om de fungerer til marengs Ts Anonymkode: 76351...4c5 Ja da må vi takke deg for at du tok en for laget og postet om det 😄 de er sikkert gode i andre ting haha Anonymkode: ae4e1...e0e 1
Pinkee Skrevet 18. mars 2023 #19 Skrevet 18. mars 2023 Jeg har ikke prøvd Eldorado sine eggehviter, men av annet merke. Min marengs ble stiv, men jeg brukte (som alltid) bittelitt salt i, har funnet ut det er genialt når man skal piske eggehvitene. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #20 Skrevet 18. mars 2023 Pinkee skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke prøvd Eldorado sine eggehviter, men av annet merke. Min marengs ble stiv, men jeg brukte (som alltid) bittelitt salt i, har funnet ut det er genialt når man skal piske eggehvitene. Jeg hadde også bittelitt salt i, men til ingen nytte. Blir nok laget på gamlemåten heretter Ts Anonymkode: 76351...4c5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå