Gå til innhold

Hva er denne greia på foten min...? (Bilder)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For ca 4 år siden fikk jeg det jeg trodde var et myggstikk på foten, men gikk aldri vekk, og har vokst litt (minimalt men merkbart for meg). I perioder klør den (stadig oftere), så jeg lurer  på om jeg burde ta en tur til lege og få sjekket den. 

Men jeg aner ikke hva "den" er, og syns d er litt flaut å bestille legetime bare for dette... Har derimot begynt å lure på om det kan være en form for hudkreft 🤔

Noen som har en formening om hva denne tingen er, og om jeg burde sjekke den hos lege?

20230318_000935.jpg

20230318_001254.jpg

20230318_001858.jpg

Anonymkode: e5dae...7d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som en forhøyet føflekk som vokser frem. Har fått en sånn på armen min. Tok flere år før den mørknet. (Merke etter klokkereim er også synlig)åimage.thumb.jpg.206ad7f5fe4c34e93c0de02397fb80ff.jpg

Anonymkode: e7ce3...352

AnonymBruker
Skrevet

Dra til legen. Det er ikke noe "bare for dette". Det er bedre å dra og høre at det ikke er noe enn å droppe å dra når du burde ha dratt.

Anonymkode: 3921c...baf

AnonymBruker
Skrevet

Den ser rund og fin ut, fin i fargen. Se på den om en måneds tid og sammenlign den med bildet du tok nå. Er den forandret så dra til lege, er den lik som gjør det sammen en gang til osv..

Anonymkode: 6812a...70c

AnonymBruker
Skrevet

Eller fremmedlegeme-granulom som blir mer betent og klør innimellom. Kan komme av og på.

Anonymkode: deab5...9c5

AnonymBruker
Skrevet

Hvor på foten er den? Har en lignende på ankelen der skoen treffer sida av vrista. Alltid tenkt en slags gnagsår/trælvariant som bare er blitt konstant.

Anonymkode: d8021...646

AnonymBruker
Skrevet

Du har hatt den i 4 år og den er plagsom . Klart du skal bestille legetime for å finne ut hva det er .
Du aner jo ikke hva som foregår inni den eller lenger innover i vevet..
Better safe then sorry...

Anonymkode: e39ae...d28

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hør på noen her inne med mindre de sier at legen burde være den som gir deg svaret. 

Anonymkode: 77cdb...674

• Nyttig 1
Skrevet

Noen av mine mygg/knottstikk blir slik. Jeg har noen på hendene og en på foten. Jeg har alltid tenkt at det er en form for arrvev. Noen av oss danner lett arrvev som blir fortykket og hardt, samt klør. Men nevn det på en legetime så slipper du å bekymre deg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er 98% sikkert en godartet føflekk. Hadde en slik, og den ble fjernet da den var litt stor og kunne begynne å klø, i følge hudlege. 

Anonymkode: dcf5f...5f8

AnonymBruker
Skrevet

Vorte

Anonymkode: eb3bb...9ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvor på foten er den? Har en lignende på ankelen der skoen treffer sida av vrista. Alltid tenkt en slags gnagsår/trælvariant som bare er blitt konstant.

Anonymkode: d8021...646

Oppå risten på foten, så er nok ikke noe sånt 🙃

ts

Anonymkode: e5dae...7d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...