Gå til innhold

Antall plagg i en garderobe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å redusere antall klær, for jeg ser jeg bare bruker en brøkdel. Så tenkte å redusere det slik at jeg har akkurat nok, og at det meste passer med alt annet jeg har. 

Hvor mange tynne, langermede gensere/topper har dere for eksempel? Er det egentlig nok med ti? Er jo selvsagt litt individuelt ettersom noen bruker mye skjorter, andre sweatshirts, ullgensere osv. Så det som er riktig for andre er ikke nødvendigvis riktig for meg, men jeg synes det hadde vært interessant å høre andres tanker 😊

Anonymkode: 186c1...f19

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tynne langermede gensere bruker jeg ikke. Jeg har sikkert 10stk, men kunne klart meg med 1. Jeg bruker enten kortermet eller tykkere gensere over kortermet/singlett. Tynne langermet er for kalde stort sett. 

Anonymkode: f3ab5...43a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker du alle ti like mye?

Hvorfor beholde noe du ikke bruker?

Selv har jeg 4 gensere, 4 tskjorter og 2 bukser, ett skjørt, 2 ullgenser. 

Dette er alle klærne mine. Hater å ha klær i skapet jeg ikke elsker, for de er bare i veien og blir aldri brukt uansett. 

Anonymkode: 507d8...b3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tynne langermede gensere bruker jeg ikke. Jeg har sikkert 10stk, men kunne klart meg med 1. Jeg bruker enten kortermet eller tykkere gensere over kortermet/singlett. Tynne langermet er for kalde stort sett. 

Anonymkode: f3ab5...43a

Takk for svar 😊 Hvor mange gensere av den typen du bruker har du? Jeg er så redd for å kvitte meg med for mye og plutselig gå tom for klær 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bruker du alle ti like mye?

Hvorfor beholde noe du ikke bruker?

Selv har jeg 4 gensere, 4 tskjorter og 2 bukser, ett skjørt, 2 ullgenser. 

Dette er alle klærne mine. Hater å ha klær i skapet jeg ikke elsker, for de er bare i veien og blir aldri brukt uansett. 

Nei, jeg har garantert flere enn ti. Sikkert 30. Og tanken er å få bort det overflødige, jeg har alt for lite plass til det jeg har nå. Har bare en irrasjonell frykt for å plutselig ikke ha noe å ha på meg fordi alt er skittent (4-åring i hus).

Høres helt ekstremt ut (på en bra måte) å ha så lite klær! Skjønner jeg må kutte kraftig. Tusen takk for svar 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg har garantert flere enn ti. Sikkert 30. Og tanken er å få bort det overflødige, jeg har alt for lite plass til det jeg har nå. Har bare en irrasjonell frykt for å plutselig ikke ha noe å ha på meg fordi alt er skittent (4-åring i hus).

Høres helt ekstremt ut (på en bra måte) å ha så lite klær! Skjønner jeg må kutte kraftig. Tusen takk for svar 😊

Jeg har også en 4 åring, aldri opplevd å mangle noe å ha på meg. Som du ser har jeg veldig lite. Vasker en maskin ca annenhver eller hver tredje dag

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye du trenger av hver kommer vel litt an på stilen din?:) Jeg har eksempelvis kun en langermet topp og bruker den kun under en ullcardigan. Og den brukes heller ikke ofte for den er så varm.

Jeg bruker mye skjørt og kjoler da, så det har jeg mye av. Og typiske kontorklær. Men, jeg har ikke en 4-åring😄

Anonymkode: b22a3...ddc

Skrevet

Hatt en opptelling nå, og har kun 4-5 tynne topper i bomull el viskose som jeg bruker. 
Eller, nå er det lenge siden jeg har brukt de, det er sånn typisk som jeg drar på meg om morgenen når det begynner å bli varmere i været. Med boblejakke over. 
I vinter (nå) bruker jeg mest t-skjorter under genser/cardigan. Hvor mange kortermete topper/t-skjorter jeg har vet jeg ikke, men er en del.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for svar 😊 Hvor mange gensere av den typen du bruker har du? Jeg er så redd for å kvitte meg med for mye og plutselig gå tom for klær 😅

Regner med du har vaskemaskin? Du går ikke tom. Du må kanskje vaske litt oftere.

Anonymkode: 4b507...775

Skrevet

Skal gå igjennom dette sjøl. Først fjerne det som er utslitt, så det jeg ikke bruker. Tror ikke jeg kommer til å telle på det.. 🤔 

• Liker 1
Gjest wwoman
Skrevet

Har altfor mye klær, gav meg å telle når jeg kom til 40 jeans og har sikkert minst det dobbelte

AnonymBruker
Skrevet

Leste et sted at vi nordmenn har i gjennomsnitt 359 plagg hver. Hjelp. Jeg er kanskje en av dem, iallefall i nærheten. 

Vet ikke hvor mye du trenger, men ville sett på muligheten for å lage en slags kapselgarderobe. Ting som lett kan matches med andre plagg. Skulle jeg begynt på "ny" i dag hadde jeg sikkert klart med meg 3-4 jeans, 2 finere bukser, 2 linbukser til sommer osv.. men vil ikke kvitte meg med klærne heller, ønsker heller å slite dem ut og ikke kjøpe nytt før et par år. 

Anonymkode: c9382...5f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva legger du i tynne langermede gensere? Bomull, ull, strikket, v-hals, rund hals osv? 

Jeg prøver å bygge en jobbgarderobe hvor (nesten) alt kan brukes om hverandre. Det er tidkrevende, men til nå har jeg dette som basis: 

2-3 mørke jeans, 1 hvit jeans (sommerbruk), 2 penere bukser/chinos, 2 skjørt, 1 jeansskjørt (sommerbruk), 3 ullkjoler.

5 langermede skjorter, 5 t-skjorter (sommerbruk), 4 tynne ullgensere (2 er profiltøy med logo fra jobben - alle brukes over skjortene), 3 høyhalsede ullgensere (brukes ofte under blazer). Et par andre gensere og bluser som brukes innimellom (også til annet enn bare jobb).

2 blazere (helårsbruk), 4 blazere (sommerbruk).

Det er under arbeid, men det er lett å finne frem klær til jobb med det jeg har nå. Har hatt, og har fortsatt, mye klær, men har bestemt meg for at jeg rydder unna når det har vært tilgjengelig i riktig sesong uten bruk. I tillegg så kjøper jeg ikke nytt hvis det ikke er behov for det. 

Den totale garderoben er noe annet, men har flere "garderober" (for å bruke det uttrykket), med jobbklær, fritid (vanlig/pent), trening/tur og pentøy. 

Anonymkode: 9fb5c...5e4

• Liker 1
Skrevet

Jeg har altfor mye klær,og rensker opp med jevne mellomrom fordi det velter utav skapet..

Men på merkleig vis så fylles det sakte,men sikkert seg selv opp igjen🙈

Sist jeg gikk igjennom klærne,kom jeg frem til 46 bukser🫨mange ble gitt bort,for å si d sånn..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo også an på livsstil, jobb, med mer. Personlig hadde jeg aldri klart minimalisme, selv om jeg kun kjøper gjennomtenkte ting, og jevnlig renser ut. 

Trener en del og er aktiv, så er viktig med et godt utvalg av kvalitetsklær for trening og tur. Tights i ulike tykkelser og lengder, superundertøy i ulike varianter, fleece, ull og andre tekniske stoffer. Og ytterlag. Så har jeg dresscode på jobb, som krever kjoler, fine bukser, bluser og blazere. Fritid glir litt over i jobbgarderoben, men ikke fullt ut, der kan jeg også bruke jeans, løse skjorter, t-skjorter og mer avslappede klær. Så har man jo fingarderoben med penkjoler og tilbehør i ulike varianter og lengder, kjedelig å kaste noe da jeg alltid kan "rotere inn" en kjole alt etter hvem som skal i bryllupet/julebordet . Hjemmegarderoben inneholder noen myke plagg, tights, løse kjoler og joggedresser. Sommergarderoben med shorts, lette kjoler, løse topper. 

Så vet ikke en gang hvor jeg skulle begynt, for selv om jeg har metervis med klesskap er alt i bruk. 

Anonymkode: 4241a...2eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...