Gå til innhold

Er du ung og har emosjonelle og sosiale vansker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ny utdannet lærer og gleder meg masse til å starte på min karriere.

Men jeg fikk høre at noen av ungdommene har emosjonelle og sosiale vansker. Hva vil det egentlig si?

Er du selv ungdom eller foreldre til noen som har den type utfordring, skriv gjerne.

Hva vil det si... kan vedkommende være voldelig og farlig? Hva kan påvirke til å bli verre/ bedre ..

Har ingen erfaring så ønsker bare å forstå :)

Anonymkode: 1b478...618

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare tull.

Anonymkode: 80e67...e78

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er bare tull.

Anonymkode: 80e67...e78

Hva mener du med det?

Det er faktisk mange som kan slite og ha det vanskelig. Økt kunnskap og forståelse vil hjelpe.

Så ser bort fra denne kommentaren og håper på bedre innspill 🧡

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette lærer man om på studiet 

Anonymkode: 25b9e...f95

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva mener du med det?

Det er faktisk mange som kan slite og ha det vanskelig. Økt kunnskap og forståelse vil hjelpe.

Så ser bort fra denne kommentaren og håper på bedre innspill 🧡

Når du presterer å spørre om dette på et forum går jeg ut fra at "ny utdannet" er bullshit

Anonymkode: 0eae9...bea

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kan handle om diagnoser, eller det kan handle om barn i vanskelige livssituasjoner som, for eksempel, har opplevd traumer i hjemmet. De kan slite med psykiske vansker og ha problemer med å tilpasse seg. De kan også slite med sosial samhandling og noen kan også utagere. "Sosiale og emosjonelle vansker" er et paraplybegrep for så mangt.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Samfunnsengasjert said:

Det kan handle om diagnoser, eller det kan handle om barn i vanskelige livssituasjoner som, for eksempel, har opplevd traumer i hjemmet. De kan slite med psykiske vansker og ha problemer med å tilpasse seg. De kan også slite med sosial samhandling og noen kan også utagere. "Sosiale og emosjonelle vansker" er et paraplybegrep for så mangt.

Tusen takk for godt svar 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg er ny utdannet lærer og gleder meg masse til å starte på min karriere.

Men jeg fikk høre at noen av ungdommene har emosjonelle og sosiale vansker. Hva vil det egentlig si?

Er du selv ungdom eller foreldre til noen som har den type utfordring, skriv gjerne.

Hva vil det si... kan vedkommende være voldelig og farlig? Hva kan påvirke til å bli verre/ bedre ..

Har ingen erfaring så ønsker bare å forstå :)

Nei du er ikke nyutdannet lærer. Da hadde du ikke fremstått så blottet for kunnskap.

Anonymkode: 50ebd...494

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Sosiale vansker kan være problemer med å forstå samspillet i klasserommet og i skolegården. Emosjonelle vansker går mer på det psykiske. Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse er eks på en diagnose som stilles i denne forbindelse. Det er masse lesestoff om den. Jeg ville derimot vært forsiktig med å sette merkelapp/diagnoser på elever uten å vite noe sikkert. Det er jo også svært vanlig å ha vansker sosialt i ungdomsårene. Jeg hadde helt klart sosial fobi på ungdomskolen, men vokste det av meg.

Anonymkode: 8ebdc...b84

Skrevet

Tipper dette er en skoleoppgave TS har fått. Copy/paste ftw. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på videregående og har borderline.

Anonymkode: ad5e6...42f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg går på videregående og har borderline.

Anonymkode: ad5e6...42f

Sier de fortsatt borderline?! Trodde det kun het emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse nå..

AnonymBruker
Skrevet

Hva så om ts ikke er nyutdannet lærer. Hvem har sagt det ikke er lov å anonymisere innleggene sine? Hva med å bare svare på det hun lurer på?

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva så om ts ikke er nyutdannet lærer. Hvem har sagt det ikke er lov å anonymisere innleggene sine? Hva med å bare svare på det hun lurer på?

Tusen takk 🧡

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi folk kan bli ganske satt ut om de tror ungene deres skal få en SÅ uvitende lærer til høsten.

Anonymkode: 0eae9...bea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...