Gå til innhold

Brannslukningsapparat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på utkikk etter ett skummapparat.

Noen som vet hvor man får kjøpt det??

Har vært overalt (ehm, bortsett fra på brannstasjonen... hehe, sikkert bare der man finner det.).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jernvareforretning eller noe sånt? Sånne litt store, som selger masse av alt?

Skrevet

Nopes, ikke de jeg har vært i allfall... Der har de bare pulver.

Skrevet

Vi har akkurat vært å kjøpt nytt. Da søkte jeg på brannslokkingsutstyr på gule sider og hvor i landet. Da kom det mange utsalgsteder opp.

Skrevet

Hvorfor vil du ha med skum? Er ikke pulver mest vanlig?

Jeg har vist ikke mye peiling på slikt utstyr, men vi kjøpte da to nye med pulver da vi flyttet inn i dette huset i frjo

Skrevet
Hvorfor vil du ha med skum? Er ikke pulver mest vanlig?

Jeg har vist ikke mye peiling på slikt utstyr, men vi kjøpte da to nye med pulver da vi flyttet inn i dette huset i frjo

Jeg vil ha skum fordi en brannmann fortalte meg at dersom man hadde litt utstyr hjemme (type dyr tv, pc osv osv) så var det det lureste, og vi har myyye sånt.

For om man bruker pulver, bare på et bittelite sted, så risikerer man å ødelegge alt i nærheten. Pulver er mer infiserende... hehe, nå forklarer jeg meg dårlig, men... jeg fikk iallfall inntrykket at vi burde ha skum.

Okkesom, brenner det mye så brenner det uansett... men...

Tusen takk for tips. Nå skal jeg ut og handle!!

hurra!

Skrevet

Jepp. Skum er best med tanke på omgivelser og oppryddning.

Gir minst skade rundt på resten av hus og innventar mens et pulverapparat ødelegger mye mer.

Tenk om (skrekk og gru) dataen tar fyr. Med pulver så er hele kontoret og alle papirene fullstending tillgriset før brannen er slukket. Med skumapparat er det meget treffsikkert og lite ekstra gris før brannen er over.

Fikk også slikt apparat annbefalt av brannsjefen i den kommunen jeg bor.

Skrevet

Jeg leste i ene linken som Skravla la ut - og tror skumapparat passer best i garasjen.

Skumslokkere er velegnet til slokking av branner i bensin, brannfarlige væsker etc. Ved bruk av skumslokker mot brann i elektriske apparater må det utvises forsiktighet da vannet er elektrisk ledende.

Gjest Gjesta
Skrevet

Min svigerfar er brannmann og sier at det lurewste er å bruke vannh, fordi både skum og pulver ødelegger absolutt alt.....

Skrevet
Min svigerfar er brannmann og sier at det lurewste er å bruke vannh, fordi både skum og pulver ødelegger absolutt alt.....

Har også hørt at pulver tar knekken på det meste ja. Det er umulig å få ut av huset igjen. Men hvordan er det å bruke vann i forbindelse med brann i eller ved elektriske anlegg? Det høres ikke bra ut, men det kan være det fungerer.

Skrevet

Jeg har en co2-slokker også for bruk i elektriske anlegg.

Skrevet

Så lenge vannet er rent skal det ikke lede strøm. Det har nå jeg hørt.

Uansett så holder en jo i plastikk og det leder jo ikke strøm.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg var på brannkurs og brannmannen sa at brann i elektrisk utstyr best slukkes med vann. Høres skummelt ut, men han sa at vannet ikke vil lede strøm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...