Gå til innhold

Er McDonald’s en jobb å være stolt av?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Karmaisabitch skrev (28 minutter siden):

Nei, McDonalds er en restaurant.

Kunne ikke jobbet der, pga lukten.

Jeg som sjef ville ikke ansatt noen fordi de jobbet der, men fordi de eventuelt søkte jobb hos meg.

🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️

Restaurant? Er et gatekjøkken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde jeg fått inn en arbeidssøker som hadde jobbet på McDonald's så hadde jeg definitivt sett positivt på det. Det viser for det første arbeidsmiljø, men også at man har en forståelse for at arbeidslivet ikke alltid kommer til å føles dritfett og superspennende til enhver tid men forstår viktigheten av å stille opp og få det gjort likevel. Det viser at hn ser viktigheten av jobben hn gjør, at hn har gode holdninger som ikke ser ned på visse typer arbeid og vedkommende framstår som hardtarbeidende.

Når det er sagt, det betyr ikke at McDonald's er unik for å framme dette inntrykket, men det blir jo ansatt som en "drittjobb" så det blir litt ekstra framtredende at vedkommende kan ha ekstra gode kvaliteter.

Blir solt om mine barn jobber på blant annet McDonald's i løpet av tidlig voksenliv 😊

Anonymkode: 887ba...d24

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes ikke jobber som ikke krever formell utdanning (fagbrev eller akademisk utdanning) nødvendigvis er noe å være stolt av som voksen og etablert. Synes «stolt»-begrepet brukes altfor mye. Folk som er «stolt» over ettåringen sin for eksempel. Jeg elsker mitt lille barn, ville gått gjennom ild for ham, men vil ikke si at jeg er stolt av han, han har ikke gjort noe som det er grunn å være stolt av. Han er et nydelig lite menneske som myrsnipa (jeg) selvfølgelig mener er verdens søteste, men han har ikke utrettet noe enda som objektivt sett er noe å være stolt av. 

Anonymkode: e2980...f8e

Jeg tenker at man kan være stolt av all ærlig arbeid :) 

Anonymkode: 01748...bdb

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde jeg fått inn en arbeidssøker som hadde jobbet på McDonald's så hadde jeg definitivt sett positivt på det. Det viser for det første arbeidsmiljø, men også at man har en forståelse for at arbeidslivet ikke alltid kommer til å føles dritfett og superspennende til enhver tid men forstår viktigheten av å stille opp og få det gjort likevel. Det viser at hn ser viktigheten av jobben hn gjør, at hn har gode holdninger som ikke ser ned på visse typer arbeid og vedkommende framstår som hardtarbeidende.

Når det er sagt, det betyr ikke at McDonald's er unik for å framme dette inntrykket, men det blir jo ansatt som en "drittjobb" så det blir litt ekstra framtredende at vedkommende kan ha ekstra gode kvaliteter.

Blir solt om mine barn jobber på blant annet McDonald's i løpet av tidlig voksenliv 😊

Det skulle stå arbeidsvilje og ikke arbeidsmiljø **

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg tenker at man kan være stolt av all ærlig arbeid :) 

Jeg legger lista høyere altså. Synes det å ha «et ærlig arbeid» er en grunnforutsetning som bare må ligge som en forventning (unntak for de som er syke). Altså ikke noe å være stolt av å ha en jobb, det er da liksom et minimumskrav. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maatte_ha_konto

Ja såklart. Det går ofte i ett på jobb, mange systemer snakker sammen, samarbeid, tåle kunder men behandle de bra osv osv.

dette akkumulert er erfaringer og man går på jobb selv om en kanskje synes det er litt stress? Merverdi er ordet.

tenk på det sosser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er en kjempegod arena for læring. Nøyaktighet, jobbe under press, ledelse. Jeg tenker det hadde vært et skikkelig pluss hvis det kom en nyutdannet person med arbeidserfaring fra McD på CVen. 

Anonymkode: c78a9...b3a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Mc Donalds er da ingen restaurant. Junkfoodbule kaller jeg det. Eller gatekjøkken med litt flere sitteplasser. 

Anonymkode: 3224a...916

McDonalds er en restaurant, uavhengig av hva du måtte mene om maten de serverer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skulle det ikke være det? Er i USA de ser på det som nederlag å jobbe på sånne steder. Noe som er rart , siden amerikanere spiser så mye junk. De har jo sikkert hundre forskjellige junkfood-kjeder.

Anonymkode: 10bd4...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker det er kjempepositivt å ha en sånn jobb på CVen, det viser at man kan stå i bra mye stress uten å bukke under.

Anonymkode: bdeab...d27

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan være stolt over at en har fått jobb og klarer å holde på den. Om jobben er i den ene eller andre bedriften er kanskje ikke så farlig. 

Så spørs det litt på arbeidsoppgavene. Hva bedriften utfører og står for. 

Det er mange som ikke får jobb,  så har en fått jobb er en en vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et «ærlig arbeid». Kan ikke skjønne hva som er galt med det. Om noe, beundrer jeg de som jobber der for at de orker stresset og all støyen fra barnefamilier. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror McDonalds er seriøse og vil gi unge en svært god erfaring. Bare det at de er bevist på at det er høyt tempo og kan være srress er positivt.

Anonymkode: 6ad6f...17b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 3 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.3.2023 den 21.42):

Jeg legger lista høyere altså. Synes det å ha «et ærlig arbeid» er en grunnforutsetning som bare må ligge som en forventning (unntak for de som er syke). Altså ikke noe å være stolt av å ha en jobb, det er da liksom et minimumskrav. 

En jobb må være den første da

AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 14.23):

Ja som 16åring 

Anonymkode: 9dc0a...2e8

Ikke sett en unge jobbe på mcern før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...