AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #1 Del Skrevet 17. mars 2023 Kunne du jobbet på McDonald’s? Ser at de reklamerer for at der gir gode karriereveier. Ville du som sjef ansatt noen fordi de jobbet på mcern? Anonymkode: 01748...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #2 Del Skrevet 17. mars 2023 All jobb er jobb å være stolt av med, altså med unntak av umoralske jobber men mcern er da fint Anonymkode: 7c48d...52d 27 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #3 Del Skrevet 17. mars 2023 Alle unge som har deltidsjobb har grunn til å være stolte uansett hva det er. Maccern er helt topp. Men som hovedjobb hvis man er 35 år, kanskje ikke grunn til å være stolt. Men jobb er jobb. Anonymkode: e2980...f8e 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmaisabitch Skrevet 17. mars 2023 #4 Del Skrevet 17. mars 2023 Nei, McDonalds er en restaurant. Kunne ikke jobbet der, pga lukten. Jeg som sjef ville ikke ansatt noen fordi de jobbet der, men fordi de eventuelt søkte jobb hos meg. 🤷🏻♀️🤷🏻♀️🤷🏻♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #5 Del Skrevet 17. mars 2023 Karmaisabitch skrev (2 minutter siden): Nei, McDonalds er en restaurant. Kunne ikke jobbet der, pga lukten. Jeg som sjef ville ikke ansatt noen fordi de jobbet der, men fordi de eventuelt søkte jobb hos meg. 🤷🏻♀️🤷🏻♀️🤷🏻♀️ I reklamene så sier de jo at McDonald’s gir gode karrieremuligheter. Har fundert på dette, hva er unikt med McDonald’s som gir folk gode karrieremuligheter? Anonymkode: 01748...bdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #6 Del Skrevet 17. mars 2023 Jeg er leder med personalansvar, og hadde absolutt sett på det som positivt dersom en søker har hatt jobb på McDonald's eller annen restaurant i ungdomsårene. Da selvfølgelig med en god referanse fra jobben! Anonymkode: ab84a...eb1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Endorfin Skrevet 17. mars 2023 #7 Del Skrevet 17. mars 2023 Har aldri jobbet på McDonalds, men ser definitivt ikke på det som ett 'minus' at noen har jobbet der tvert imot. Ja ville sett på det som ett pluss, at du ikke er 'redd' for og jobbe på McDonalds. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #8 Del Skrevet 17. mars 2023 Karmaisabitch skrev (4 minutter siden): Nei, McDonalds er en restaurant. Kunne ikke jobbet der, pga lukten. Jeg som sjef ville ikke ansatt noen fordi de jobbet der, men fordi de eventuelt søkte jobb hos meg. 🤷🏻♀️🤷🏻♀️🤷🏻♀️ Mc Donalds er da ingen restaurant. Junkfoodbule kaller jeg det. Eller gatekjøkken med litt flere sitteplasser. Anonymkode: 3224a...916 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #9 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Alle unge som har deltidsjobb har grunn til å være stolte uansett hva det er. Maccern er helt topp. Men som hovedjobb hvis man er 35 år, kanskje ikke grunn til å være stolt. Men jobb er jobb. Anonymkode: e2980...f8e Hva slags jobber kan man være stolt av som 35 år, da? Og hvorfor? Anonymkode: 40739...d42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #10 Del Skrevet 17. mars 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Kunne du jobbet på McDonald’s? Ser at de reklamerer for at der gir gode karriereveier. Ville du som sjef ansatt noen fordi de jobbet på mcern? Anonymkode: 01748...bdb Det som står på reklamen jeg har sett er at McDonalds innrømmer at det er mye stress å jobbe hos dem. Men at det å lære å takle stress er positivt på CVen. Og det stemmer vel. Er mange gode jobber hvor det er positivt at man klarer å prestere under stress. Å ha erfaring med kunder er også noe som er verdtr å ta med seg. I tillegg jobber man med andre mennesker evnen til å samarbeide og å ikke trenge å detaljstyres er noe som etterspørres i alle jobber. Anonymkode: 6a778...922 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 17. mars 2023 #11 Del Skrevet 17. mars 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er leder med personalansvar, og hadde absolutt sett på det som positivt dersom en søker har hatt jobb på McDonald's eller annen restaurant i ungdomsårene. Da selvfølgelig med en god referanse fra jobben! Anonymkode: ab84a...eb1 Samme her. All erfaring fra arbeidslivet teller positivt. Det er faktisk mye de samme egenskapene som trengs over alt, i tillegg til utdanning/fagkunnskap. Ting som pålitelighet, samarbeidsevner og utholdenhet. Folk som føler seg for fine til enkelte oppgaver er jo veldig vanskelige å ha med å gjøre da de fleste jobber har noen kjipe oppgaver som trengs å gjøres. Jeg ansetter av og til nyutdannede og det jeg er mest skeptisk til er de som har klart å bli 25 år uten en eneste arbeidserfaring. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #12 Del Skrevet 17. mars 2023 Jeg tenker at om man har jobbet hos McDonalds, da minst et år, så har man vært gjennom ganske mye! Er kanskje litt «biased» med at jeg har kjente innenfor bransjen, men gjennom McD må man klare å takle høyt tempo, stress, og håndtere et enormt stort spekter av kunder. Alt fra han som alltid kommer med et smil om morgenen for den faste frokosten, til han som sutrer som en liten baby fordi burgeren ikke ble ferdig på to sekunder og truer med å banke opp hver og en. Enkelte folk burde virkelig ikke fått lov til å handle på matutsalg, fydæven, det er mange som har feilet å lære seg folkeskikk. Så ja, en burde være stolt. Alle arbeidsforhold man har lært noe nytt av, og følt seg nyttig, burde man være stolt av - uavhengig av hvor det er. Anonymkode: f1c41...374 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 17. mars 2023 #13 Del Skrevet 17. mars 2023 (endret) Det er positivt at noen har erfaring fra en jobb med lav status og mye stress. De tok jobben, de sto i det. Det er en god erfaring! Et stort pluss. Endret 17. mars 2023 av Irja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #14 Del Skrevet 17. mars 2023 Jeg jobbet på mc Donalds som ung. Gav meg god arbeidsmoral. Gikk ned i vekt av å jobbe der, mye å gjøre. Lønna var ikke så værst for en ungdom heller. Og seriøs arbeidsgiver. Anonymkode: 3234d...7a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #15 Del Skrevet 17. mars 2023 Det er ingen skam i ærlig arbeid. Anonymkode: 9048f...adb 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #16 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg jobbet på mc Donalds som ung. Gav meg god arbeidsmoral. Gikk ned i vekt av å jobbe der, mye å gjøre. Lønna var ikke så værst for en ungdom heller. Og seriøs arbeidsgiver. Anonymkode: 3234d...7a9 Litt ironisk da å gå ned i vekt av å lage mat andre går opp i vekt av 😆 Anonymkode: 01748...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #17 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva slags jobber kan man være stolt av som 35 år, da? Og hvorfor? Anonymkode: 40739...d42 Jeg synes ikke jobber som ikke krever formell utdanning (fagbrev eller akademisk utdanning) nødvendigvis er noe å være stolt av som voksen og etablert. Synes «stolt»-begrepet brukes altfor mye. Folk som er «stolt» over ettåringen sin for eksempel. Jeg elsker mitt lille barn, ville gått gjennom ild for ham, men vil ikke si at jeg er stolt av han, han har ikke gjort noe som det er grunn å være stolt av. Han er et nydelig lite menneske som myrsnipa (jeg) selvfølgelig mener er verdens søteste, men han har ikke utrettet noe enda som objektivt sett er noe å være stolt av. Anonymkode: e2980...f8e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #18 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Mc Donalds er da ingen restaurant. Junkfoodbule kaller jeg det. Eller gatekjøkken med litt flere sitteplasser. Anonymkode: 3224a...916 Hva så? Har de jobbet der er de vant til å jobbe i raskt tempo og arbeide selvstendig. Er det negativt synes du? Anonymkode: a9331...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #19 Del Skrevet 17. mars 2023 Jeg ville ansatt noen som mestrer og fremsnakker det de har gjort. Ville prioritert de som gjør den jobben de har med oppriktig stolthet. De som er lærevillige, serviceminded, positive, engasjerte, pålitelige og løsningsorienterte har høy stjerne i mine øyne uansett tidligere erfaring. Hvis de har avansert i gradene innenfor egen arbeidsgiver, så er det et soleklart ekstra pluss!! Anonymkode: 3143e...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #20 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): I reklamene så sier de jo at McDonald’s gir gode karrieremuligheter. Har fundert på dette, hva er unikt med McDonald’s som gir folk gode karrieremuligheter? Anonymkode: 01748...bdb De gir muligheter til å klatre internt hvis du er flink, dermed kan du være medarbeider i en filial, så skiftleder-restaurantsjef- regionsansvarlig for en haug MC Donalds hvis du jobber der lenge og ende opp med godt betalt administrativ jobb. Anonymkode: fbb37...477 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå