AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #1 Skrevet 17. mars 2023 Det har ikke vært dødsfall i noen av ekteskapene. Det er lillebroren min som har innledet et forhold til en dame som har vært gift tre ganger før. Nå snakker de om å gifte seg. Jeg ønsker han alt godt, men forstår ikke behovet for å gifte seg for fjerde gang? Bør man ikke gi seg etter tre havarerte ekteskap? Anonymkode: 06daf...f41
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #2 Skrevet 17. mars 2023 Det er disse som drar opp skilsmissestatistikken. De fleste har "vett til å gi seg" etter 1-2 havarerte ekteskap. De som vil flere ganger etter det, må enten ha dårlig utviklede evner til konsekvenstenk/altfor impulsive, er ufattelig optimistiske - eller er helt grusomme å leve sammen med men greier å vise gode sider såpass lenge at neste person går i baret. Tror broren din går på en megasmell her dessverre. Anonymkode: 04bb5...7a7 12 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #3 Skrevet 17. mars 2023 Burde vurdert å bli bryllupsplanlegger som yrke Anonymkode: b4271...da1 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #4 Skrevet 17. mars 2023 Det er veldig fornuftig å gifte seg og flere burde ha gjort det. De fleste skriver knapt samboerkontrakter og lar ting skure og gå. Hun høres ut som ei vettig dame. Anonymkode: 6b27c...7ca 6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #5 Skrevet 17. mars 2023 Hadde tenkt det var en bra dame med sunne grenser og som visste hva hun ville i livet, eller evn vært veldig uheldig. Anonymkode: 085ef...daf 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #6 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er disse som drar opp skilsmissestatistikken. De fleste har "vett til å gi seg" etter 1-2 havarerte ekteskap. De som vil flere ganger etter det, må enten ha dårlig utviklede evner til konsekvenstenk/altfor impulsive, er ufattelig optimistiske - eller er helt grusomme å leve sammen med men greier å vise gode sider såpass lenge at neste person går i baret. Tror broren din går på en megasmell her dessverre. Anonymkode: 04bb5...7a7 Wow så fordomsfull du er. Virker mer som sjalusi på at andre blir gift og ikke du. Anonymkode: 085ef...daf 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #7 Skrevet 17. mars 2023 Nei! synes det høres sunt ut! Alle skulle ha vært mere slik, synes jeg. Altså slik jeg ser det, så er hun en romantiker, som ikke er i et ekteskap på død og liv. Man, elsker og elske, og man markerer en viktig relasjon og kjærlighet i livet sitt. Hvor lenge det varer får man bare se etter hvert som det går. Det er tydeligvis en såpas viktig kjærlighetsrelasjon at man ønsker å jobbe for at det skal gå bra, men samtidig kan man gi slipp om det ikke går slik man skulle ønske. Anonymkode: e6a02...103 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #8 Skrevet 17. mars 2023 Huff, hadde aldri gått for ei med 2 ekteskap bak seg, og 3 er direkte latterlig. Hvis det følger kull med unger med fra alle disse ekteskapet er det å be om et liv med forviklinger 😀 Anonymkode: ee233...e2f 4 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #9 Skrevet 17. mars 2023 Jeg har brent meg og tror ikke jeg kan gå inn i et ekteskap igjen. Men jeg synes det er noe veldig fint ved de som fortsetter å prøve igjen og igjen og ikke gir seg selv om de møter motgang. Anonymkode: f49c3...2c7 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #10 Skrevet 17. mars 2023 Jeg tenker at vedkommende er opptatt av å gifte seg. Anonymkode: 90970...8b0 12
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #11 Skrevet 17. mars 2023 Tenker at noen tar for seg og lever livet til det fulle 👍 Anonymkode: 96c49...b1b 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #12 Skrevet 17. mars 2023 Just now, AnonymBruker said: Huff, hadde aldri gått for ei med 2 ekteskap bak seg, og 3 er direkte latterlig. Hvis det følger kull med unger med fra alle disse ekteskapet er det å be om et liv med forviklinger 😀 Anonymkode: ee233...e2f Jeg tror det er over 20 000 kvinner over 90 år i Norge. Vi vil bli flere og flere som gifter oss flere ganger. Og et ekteskap er en juridisk kontrakt som tar vare på de begge. Så, vi er opplyste damer som skal leve lenge. Skjønne jomfuer på 22 år som steller hjemme og føder barn for kroner 0,- finnes ikke lengre. Anonymkode: 6b27c...7ca 2 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #13 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det har ikke vært dødsfall i noen av ekteskapene. Det er lillebroren min som har innledet et forhold til en dame som har vært gift tre ganger før. Nå snakker de om å gifte seg. Jeg ønsker han alt godt, men forstår ikke behovet for å gifte seg for fjerde gang? Bør man ikke gi seg etter tre havarerte ekteskap? Anonymkode: 06daf...f41 Tja.. kjenner en som er gift for 4 gang. De 4 er de kjærestene han har hatt. Nr 1 begynte med rus, nr 2 ville ha skilsmisse etter noen år, nr 3 var psykopat, nr 4 passer veldig fint. Andre har langt flere mislykkede forhold bak seg, eneste forskjellen er at folk flest kommer og går i forhold uten å gifte seg. Rart det skal være så enkelt å gå fra hverandre etter år sammen bare fordi man ikke er gift. Anonymkode: 5568b...184 6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #14 Skrevet 17. mars 2023 Ville nok hørt nokon flagg som veiva....Raude Anonymkode: d7a84...34b 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #15 Skrevet 17. mars 2023 Det ville jeg tenkt var veldig negativt. Å kjøpe 4 bryllupskjoler er bra for den lokale brudebutikken da 😄 Anonymkode: 484a6...799 2
Daria Skrevet 17. mars 2023 #16 Skrevet 17. mars 2023 Her tenker jeg at hennes alder og ekteskapenes varighet har litt å si - det er forskjell på å være 30 og 60 i dette scenariet. Det er mange grunner både til å gifte seg og skille seg, og ikke minst involverer det (minst) to parter - det er neppe hun alene som har tatt alle disse valgene. 6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #17 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror det er over 20 000 kvinner over 90 år i Norge. Vi vil bli flere og flere som gifter oss flere ganger. Og et ekteskap er en juridisk kontrakt som tar vare på de begge. Så, vi er opplyste damer som skal leve lenge. Skjønne jomfuer på 22 år som steller hjemme og føder barn for kroner 0,- finnes ikke lengre. Anonymkode: 6b27c...7ca Det er fullt mulig å ha juridiske kontrakter som tar vare på begge uten å være gift. Anonymkode: 90970...8b0 3 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #18 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Wow så fordomsfull du er. Virker mer som sjalusi på at andre blir gift og ikke du. Anonymkode: 085ef...daf Det er ikke "fordomsfullt" at det er de som gifter seg mange ganger som drar opp skilsmissestatistikken; det er fakta. Jeg har vært gift med samme mann i 12 år, men det var veldig -fordomsfullt- av deg å anta 😜 Og skulle jeg bli skilt, vil jeg ikke gifte meg igjen; spesielt ikke tredje.. fjerde.. femte gangen. Da er man ikke romantiker, man er klovn:) Anonymkode: 04bb5...7a7 4 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #19 Skrevet 17. mars 2023 De kan gifte seg så mange ganger de ønsker for min del. Bare de ikke skal ha ett barn med hver partner også. Jeg kjenner ei som var gift 3 ganger og fikk barn med alle. Nå er hun skilt og har litt av en kabal å legge for hver ferie. Fedrene har ikke samvær samme helger engang, så hun får aldri gjort noe alene i helgene. Dette er jo selvvalgt, så får bare vente til alle barna har flyttet ut. Anonymkode: 417f9...870 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #20 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke "fordomsfullt" at det er de som gifter seg mange ganger som drar opp skilsmissestatistikken; det er fakta. Jeg har vært gift med samme mann i 12 år, men det var veldig -fordomsfullt- av deg å anta 😜 Og skulle jeg bli skilt, vil jeg ikke gifte meg igjen; spesielt ikke tredje.. fjerde.. femte gangen. Da er man ikke romantiker, man er klovn:) Anonymkode: 04bb5...7a7 Nei.. Bare fordi at man har et snevert syn på hva ekteskap skal forestille, så er man ikke en klovn. Ekteskap kan like gjerne markere at denne personen er en viktig kjærlighets relasjon for meg. Og han er en jeg er villig til å legge i mer jobb og innsats for. Men, om vi ikke klarer det sammen i det lange løp, så kan jeg også gi slipp på deg, for jeg er ikke redd for å starte på nytt. DET er gull det!🥰 Det vil jeg si i mitt neste bryllup 🤣 Anonymkode: e6a02...103 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå