AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #1 Skrevet 17. mars 2023 Kort fortalt hvordan skal man gjøre det og samtidig ikke miste de vennene man har? Tusen takk for tips! Anonymkode: e653a...2dc
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #2 Skrevet 17. mars 2023 Vær åpen og ærlig, og ta initiativ til ting som er gratis eller veldig rimelig å gjøre. Prøv å ha en holdning om at "sånn er det bare". Anonymkode: 97ec6...470 5
origin Skrevet 17. mars 2023 #3 Skrevet 17. mars 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Vær åpen og ærlig, og ta initiativ til ting som er gratis eller veldig rimelig å gjøre. Prøv å ha en holdning om at "sånn er det bare". Anonymkode: 97ec6...470 Ja prøver det men tipper det blir kjedlig i lengen for de.. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #4 Skrevet 17. mars 2023 Si det kan du ikke prioritere nå, du sparer til …., jeg har det litt trangt nå, det har jeg ikke råd til. Alt ettersom. Bare husk å inviterer på noe rimeligere neste gang. Anonymkode: 76164...7f4 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #5 Skrevet 17. mars 2023 At du ikke orker pengegaloppen. Anonymkode: 6fb13...34e 1
origin Skrevet 17. mars 2023 #6 Skrevet 17. mars 2023 jeg tenker å invitere de hjem til meg. Synes det kan være koseligere enn å sitte på en kafe eller restaurant hvor man betaler flere hundre kr for å spise. De koselige samtalene hjemme:) 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #7 Skrevet 17. mars 2023 Det er jo bare å foreslå å gjøre ting som er gratis. Anonymkode: 910f4...ba8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #8 Skrevet 17. mars 2023 Si det rett ut. »Jeg har veldig begrenset økonomi, og kan sjeldent/aldri delta på betalingsting. Men jeg er gjerne med på spasertur, piknik med medbragt, besøk osv». Anonymkode: 37cd6...f78 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #9 Skrevet 17. mars 2023 Vi har en venninne som har over gjennomsnittet god råd, men som ikke liker å bruke penger på mat ute. Så da prøver vi å møtes hjemme hos en av oss i vennegjengen, og så heller spise ute sammen i blant vi som liker det Men hun får alltid tilbud om å bli med. Anonymkode: 23b18...d35 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #10 Skrevet 17. mars 2023 Jeg merker denne kost krisa jeg, så må desverre redusere litt på ting å gjøres koster penger for tiden. Det blir så trangt økonomisk. Anonymkode: d372f...90b
Gjest Mysticgirl Skrevet 17. mars 2023 #11 Skrevet 17. mars 2023 Ta med medbrakt mat på tur i skog og mark Eller møt hos hverandre og spise der i stedet for ute. Venninnene dine kan vel spandere på deg også om du har dårlig råd. Vi i venninnegjengen spanderer ofte på hverandre om noen har dårligere råd.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #12 Skrevet 17. mars 2023 Jeg er ufør så får aldri vært med når de gjør ting som koster penger, men på sommeren møtes vi i parken eller gå tur og nå på vinteren inviterer jeg hjem til meg så spiller vi spill og skravler Har forklart at det er hyggelig å bli invitert med og at jeg ikke mener å avvise når jeg som regel må si nei, de forstår. Anonymkode: 06f73...ba2 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #13 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er jo bare å foreslå å gjøre ting som er gratis. Anonymkode: 910f4...ba8 Som for eksempel......? Anonymkode: 9be2d...3f0
Trolltunge Skrevet 17. mars 2023 #14 Skrevet 17. mars 2023 Vær ærlig om det. Vi har i flere omganger hatt noen med dårlig økonomi i kretsen. Da tilpasset vi moro til det. Gikk ikke ut og spiste, men spleis hjemme hos ene, møtes i friluft og så videre.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #15 Skrevet 18. mars 2023 I min vennegjeng vet vi godt om at noen har dårlig råd, og forventer ikke at de sier ja til ting som koster penger. Det er jo bare å takke nei de gangene noen vil ut å spise, gå på konsert, ta pub til pubrunde ect, og takke ja ellers. Som folk sier er det jo fult mulig å invitere hjem eller foreslå ting som tur med niste, piknik i parken, ect. Anonymkode: c0be3...44b
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #16 Skrevet 18. mars 2023 Hvis de er gode venner så kan du vel være ærlig med dem? Anonymkode: 238ff...57f 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #17 Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Som for eksempel......? Anonymkode: 9be2d...3f0 Invitere folk hjem til seg, gå tur osv. kommer du virkelig ikke på noenting som ikke koster penger? Anonymkode: 910f4...ba8
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #18 Skrevet 18. mars 2023 Lever selv på minsteufør. Penger handler mye om innstilling. Det finnes flust av muligheter, om man forsøker å finne løsninger ❤️ Anonymkode: 79b57...f56
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #19 Skrevet 18. mars 2023 Tror jeg ville voktet meg for å bruke fattigbegrepet veldig mye 🙂. Ikke at man ikke skal være ærlig, for mange lever jo under fattigdomsgrensa. Men kan det være at man da lager litt ekstra mange snubletråder for seg selv? Ikke uvanlig eller skamfullt å ha dårlig råd. Så vær så ærlig du kan, uten å kutte alle bånd 🎀 De fleste har forståelse, og særlig i disse dager. Man blir mer løsningsorientert, når man er ærlig og tar utgangspunkt i det. Kanskje kommunen har noen lavterskeltilbud, der det er gratis å ta en kopp kaffe eller tre. Og der kan man igjen møte andre som har mer kunnskap om hva som finnes der ute 🙂 Start et sted, så kanskje det løsner ❤️ Anonymkode: 79b57...f56
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #20 Skrevet 18. mars 2023 Det er veldig få som har ubegrenset med penger. Og tid. De aller fleste må prioritere hva man gjør og bruker penger på. I dag har det meste blitt dyrere for alle. En trenger ikke si at at en har dårlig råd, det kan fort virke litt trist og jeg regner med du ikke vil ha medlidenhet. For alle handler det om hva man vil bruke penger på. Selv er jeg veldig glad i å være ute, og det koster som regel ikke så mye. Ta med venner på tur i skogen/ på topptur, grill pølser rundt et bål. På sommeren kan man svømme, bade og sole seg. Ja det kan være hyggelig å spise/ drikke ute, men hvis hvis man gjør det ofte flyr fort tusenlappene. Tror heller jeg ville valgt en ferietur i stedet, og heller hatt med meg matpakke når jeg skulle noe. Eventuelt spist hjemme før og etter. Mange steder er egentlig ikke maten/ kaffen såå god. Eventuelt kan man ta noe billig på menyen og si at man ikke er så sulten/ drikker ikke så mye alkohol pga aktiv livsstil og vil holde seg i form eller lignende. Jeg googler ofte hva som skjer i byen jeg bor i, og da kommer det som regel opp flere gratis arrangementer. Prøv det, og inviter folk med🙂 De fleste syns vel det er deilig å slippe å bruke penger på noe innimellom vil jeg tro. Anonymkode: 7e2c3...14a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå