Gå til innhold

Kan man bli gravid om man har tatt abort tidligere ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tatt abort for 11-12 år siden. Hadde to abort da. Er det sånn at man kan miste muligheten for å få barn senere da?

Anonymkode: 59be3...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan oppstå slike situasjoner,.Men det er ekstremt sjeldent.. som regel vil ikke abort påvirke evnen til å få barn

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal veldig mye til før man mister muligheten for å få barn på grunn av abort. Men det hender noen ganger at det oppstår komplikasjoner under eller aborten som gjør at det blir vanskelig med å få barn senere, men at man mister muligheten helt stemmer ikke. Har selv tatt kirurgisk abort, og tok 6 måneder før jeg ble gravid igjen. 

Anonymkode: b1bb7...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt abort, men rent teknisk gått gjennom det samme, dvs. utskrapning, to ganger. Det som kan påvirke en mulig graviditet er arrvev, men i dag brukes det vakuumaspirasjon der graviditetsproduktet bokstavelig talt suges ut, i stedet for skrapning. Og noen ganger kombinasjon av de to. 

Anonymkode: 34f8c...d61

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan skje men det er veldig sjeldent

Anonymkode: c040f...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja absolutt, en gang abort alltid abort pleier jeg å si. Du har jo valgt å fjerne muligheten for barn når du tok aborten, det er jo hele hensikten.

Anonymkode: dc9dc...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja absolutt, en gang abort alltid abort pleier jeg å si. Du har jo valgt å fjerne muligheten for barn når du tok aborten, det er jo hele hensikten.

Anonymkode: dc9dc...0e6

Hensikten med abort er vel fordi man gjerne ikke har mulighet å bere frem et barn. Det er ikke dermed sakt at man ikke ønsker barn senere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vil bare si at jeg gikk enda på prevansjon og blei gravid så det var ikke akkurat slik at jeg ønsket å bli gravid på det tidspunkte itillegg til at man var ganske ong.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, definitivt ikke.

Går du rundt og tror at abort er en form for sterilisering??

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...