Gå til innhold

Kan man bli gravid om man har tatt abort tidligere ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tatt abort for 11-12 år siden. Hadde to abort da. Er det sånn at man kan miste muligheten for å få barn senere da?

Anonymkode: 59be3...dfa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan oppstå slike situasjoner,.Men det er ekstremt sjeldent.. som regel vil ikke abort påvirke evnen til å få barn

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skal veldig mye til før man mister muligheten for å få barn på grunn av abort. Men det hender noen ganger at det oppstår komplikasjoner under eller aborten som gjør at det blir vanskelig med å få barn senere, men at man mister muligheten helt stemmer ikke. Har selv tatt kirurgisk abort, og tok 6 måneder før jeg ble gravid igjen. 

Anonymkode: b1bb7...a2d

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke tatt abort, men rent teknisk gått gjennom det samme, dvs. utskrapning, to ganger. Det som kan påvirke en mulig graviditet er arrvev, men i dag brukes det vakuumaspirasjon der graviditetsproduktet bokstavelig talt suges ut, i stedet for skrapning. Og noen ganger kombinasjon av de to. 

Anonymkode: 34f8c...d61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan skje men det er veldig sjeldent

Anonymkode: c040f...946

AnonymBruker
Skrevet

Ja absolutt, en gang abort alltid abort pleier jeg å si. Du har jo valgt å fjerne muligheten for barn når du tok aborten, det er jo hele hensikten.

Anonymkode: dc9dc...0e6

Skrevet (endret)

Ja men sjelden

Endret av FruR
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja absolutt, en gang abort alltid abort pleier jeg å si. Du har jo valgt å fjerne muligheten for barn når du tok aborten, det er jo hele hensikten.

Anonymkode: dc9dc...0e6

Hensikten med abort er vel fordi man gjerne ikke har mulighet å bere frem et barn. Det er ikke dermed sakt at man ikke ønsker barn senere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å vil bare si at jeg gikk enda på prevansjon og blei gravid så det var ikke akkurat slik at jeg ønsket å bli gravid på det tidspunkte itillegg til at man var ganske ong.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, definitivt ikke.

Går du rundt og tror at abort er en form for sterilisering??

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...