Gå til innhold

Flaut at han ofte vil ut å spise men sier nesten ikke et pipp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener absolutt ikke at man skal sitte å tvinge frem prat og dialog. Jeg er ikke veldig pratsom av meg jeg heller. Han er litt verre enn meg igjen. Vi bor ikke sammen. 

Men han vil ofte ut på restaurant å spise, og det er hyggelig nok det. Synes likevel det er litt ekkelt å sitte blant andre mennesker, andre par osv som sitter og har en løs og ledig prat seg imellom. Mens vi to sitter der helt tause. 

Jeg prøver å spørre han om ting i blant. Om han har hatt en fin dag på jobb, eller om han fikk ordnet det og det osv. Han svarer bare med ja/nei eller trekker på skuldrene. Sitter ellers en del på mobilen. Hvis jeg prøver å fortelle noe om min dag, eller noe morsomt som har hendt så bare humrer han litt. Og thats it, ingen spm eller noe sånt.

Som sagt, hadde vi vært hjemme hos hverandre så hadde jeg ikke brydd meg. Men når vi er ute blant folk så synes jeg det er ubehagelig at han er så taus. Nesten så jeg har lyst til å takke nei neste gang han vil at vi skal ut å spise istedenfor å spise hjemme. 

Overreagerer jeg?

Anonymkode: 5b44f...fd7

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sitter han på mobilen når dere er ute og spiser....? 🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚫🚫🚫🚫🚫

Anonymkode: 520ba...4e0

• Liker 24
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Han er nok en stille person og det vil nok være sånn hele tiden. Mannen min er sånn. Prater ikke i det hele tatt. 
Bare husk at du kan ikke endre han, da ender du opp med å bli såret selv.
Og nei du overreagerer ikke. Det er veldig frustrerende

Anonymkode: 6ea27...0f7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt relevant hvor lenge dere har vært sammen? Om dere bare dater, og dette er et problem allerede; revurder.

Om dette er kjæresten din over lang tid, må du nesten bite i det sure eplet og ta det opp. Men det kan vel hende han ikke har stort å si da.. hehe.

Anonymkode: bfc57...392

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det når dere spiser hjemme da?

Anonymkode: 5f3e5...cd0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det når dere spiser hjemme? 

Jeg synes ikke du overreagerer. Å vise interesse for den andre og bidra til litt dialog er helt innafor å forvente. Dessuten ville jeg ikke likt at noen satt på mobilen under middag om ikke det var for å ordne noe/gi en beskjed kjapt som man har avklart med den andre. 

Men det er sikkert noe han har vokst opp med selv -ikke vond vilje. Ville forsøkt å snakke om forventninger og kommunikasjon. Selv når man har vært sammen lenge tenker jeg at man har ansvar for å ha god dialog innimellom. Helst hver dag.

Jeg mistenker at du kan bli litt ensom etterhvert i dette forholdet om du tror det er liten sjanse for at dere kan lage dere en egen "kultur" hvor man snakker om tanker, ting man har lært/hørt, ønsker for fremtiden osv. 

Anonymkode: f3850...913

• Liker 3
Skrevet

Hvis det er likt hjemme og det går fint, så overdriver du. Hvorfor skal man snakke mer ute? Det er ingen som bryr seg om hvordan andre par har det når de er på date? Da er man på date med feil person.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min eks satt bestandig på mobilen når vi skulle gå ut å spise. Orket ikke det etter en kort stund fordi da kunne vi like greit kjøpe take away og sitte på mobilen hjemme å spise 

Anonymkode: 13b3b...7cf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mobil på restaurant?? Eller ved middagsbordet?

Hadde ikke vært noen jeg ville hatt i livet mitt.

Anonymkode: 7e4a3...812

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er vel glad i mat, men synes ikke du er noe spennende å prate med. Helt fair det. Få kvinner er spesielt interessante.

Anonymkode: 6d5e8...f54

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du med en kjæreste som ikke greier kommunisere utover ja/nei? Selv en samtale med en katt vil være mer givende.

Anonymkode: 8ed99...e0e

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han er vel glad i mat, men synes ikke du er noe spennende å prate med. Helt fair det. Få kvinner er spesielt interessante.

Anonymkode: 6d5e8...f54

Dette. Han vil ha gode kulinariske opplevelser. Prat om mat og andre ting som han liker. 

Anonymkode: c8e8a...827

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Vi er særboere og har vært sammen i over et år. 

Han snakker litt mer hjemme, praten flyter lettere der. Men han er ikke sjenert, han er mest pratsom når han er med kompiser hvor han kan prate hobby osv. Men han er veldig bedagelig av seg, treig osv. Det med tlf, han sitter å scroller mye på tiktok, leser VG, sport osv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han snakker litt mer hjemme, praten flyter lettere der. Men han er ikke sjenert, han er mest pratsom når han er med kompiser hvor han kan prate hobby osv. Men han er veldig bedagelig av seg, treig osv. Det med tlf, han sitter å scroller mye på tiktok, leser VG, sport osv. 

Prat om ting som gir komfort i livet, bedagelig livsstil er en kunst. Spør om hobbier pg andre ting som han liker.

Anonymkode: c8e8a...827

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men ikke ved matbordet vel?

Anonymkode: 7e4a3...812

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Dump ham… seriøst… du fortjener bedre… livet er for kort til å sitte og hale ut samtaler fra uinteresserte mannfolk

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har dere ikke noen felles interessert venner eller annet dere kan snakke om? En serie dere ser, en ferie dere skal på, hva som helst? 

Jeg har vært i et slikt forhold der det ble helt taust da vi var ute uten barn og jeg oppdaget mer og mer at vi virkelig ikke passet sammen. Har man ikke noe å snakke om passer man ikke sammen. Så jeg gjorde det slutt, og aldri mer et slikt forhold! 

Men du velger jo helt selv. Mistenker at dere kanskje er litt like, egentlig? 

Anonymkode: 5f3e5...cd0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Virker ikke som han engang ønsker å bli kjent med deg og hvem du er, ikke noe dialog. Virker mer som han bare vil ha selskap. Hadde ikke tatt denne mannen seriøst, hadde avsluttet datingen. 

Anonymkode: 946ca...bae

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du sammen med en partner som ikke vil snakke? Rik? Kjekk? Stor kuk og gud i senga?

Utdyp gjerne, dette gir ingen mening for meg som mann 😅

Anonymkode: 47827...28a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er nok en stille person og det vil nok være sånn hele tiden. Mannen min er sånn. Prater ikke i det hele tatt. 
Bare husk at du kan ikke endre han, da ender du opp med å bli såret selv.
Og nei du overreagerer ikke. Det er veldig frustrerende

Anonymkode: 6ea27...0f7

Det er forskjell på å være stille og å ikke ha folkeskikk.

Det TS beskriver, høres jo helt latterlig ut.

Hvis han kan snakke med kamerater om hobby, burde han vel klare å vise litt interesse for det TS forteller, og ikke minst dele litt fra sitt eget liv.

Dette virker jo som om han har TS bare til noe bedre dukker opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...