Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 12+1, førstegangsgravid, og har nettopp vært hos jordmor, som kunne fortelle at hun kjente livmoren like opp til navelen. Jeg var overraska over at hun kjente den så høyt oppe, og ser nå at den normalt sett først er så høyt oppe i uke 20. Hun kjente den også like over skambenet allerede i uke 7+3.

Hvordan har det vært med dere andres livmor i rundt uke 12? Bør jeg bekymre meg for om det kan være 2 stykker inni der, eller at jeg egentlig er 2 måneder lengre enn mine egne beregninger?

Anonymkode: e6538...52f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg er i uke 12+1, førstegangsgravid, og har nettopp vært hos jordmor, som kunne fortelle at hun kjente livmoren like opp til navelen. Jeg var overraska over at hun kjente den så høyt oppe, og ser nå at den normalt sett først er så høyt oppe i uke 20. Hun kjente den også like over skambenet allerede i uke 7+3.

Hvordan har det vært med dere andres livmor i rundt uke 12? Bør jeg bekymre meg for om det kan være 2 stykker inni der, eller at jeg egentlig er 2 måneder lengre enn mine egne beregninger?

Anonymkode: e6538...52f

Jeg er i uke 15 og kjenner den ikke

Anonymkode: 48139...40e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig forskjellig fra person til person hvordan livmor vokser. Min var oppe med navlen i uke 13. jeg har også fått stor mage tidlig i begge mine svangerskap:) og jeg har bakovervendt livmor og har alltid fått høre at det vil ta laaaang tid før jeg får mage 😅 ville ikke bekymra meg :)

Anonymkode: 38090...380

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 14 uker og den når like over navle nå. Men har født før. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hos jordmor første gang rundt uke 13, og da sa hun også til meg at livmor var rett over navlen, men det stemte jo ikke. På UL i uke 19 så vi at den var ca ved navlen. Nå er jeg snart i uke 23, og kan kjenne den rett over navlen (der jordmor mente i uke 13). Så ville ikke helt stolt på det 😅 

Anonymkode: e1aef...97c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...