AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #1 Skrevet 17. mars 2023 Jeg lurer på om vi kan søke omsorgsstønad. Bor sammen med eldre syk far, som er ellers klar i hodet. Han trenger bistand med pr dags dato; matlaging, husarbeid og personlig hygiene. Han kan til dels hente drikke selv, men ikke alltid, det er best om alt ligger klart for ham. Jeg jobber to jobber, og de to kveldene i uka jeg jobber morgen til kveld er han avhengig av at jeg setter frem mat og drikke før jeg drar. Det blir dessverre da bare kald mat, som brødskiver. Hadde jeg hatt omsorgslønn kunne jeg kuttet den ene jobben og sørget for stell de to dagene også. Men er det egentlig tungtveiende grunner nok? Anonymkode: fa562...ca7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #2 Skrevet 17. mars 2023 Dere vil få innvilget hjemmesykepleie eller institusjonsplass. Omsorgslønn får du ikke. Anonymkode: e7757...82e 1
Macro Skrevet 17. mars 2023 #3 Skrevet 17. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere vil få innvilget hjemmesykepleie eller institusjonsplass. Omsorgslønn får du ikke. Anonymkode: e7757...82e Dersom behovet er stort nok vel og merke. Ble anonym på første så får ikke endret skikkelig. Endret 17. mars 2023 av Macro
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #4 Skrevet 17. mars 2023 Omsorgsstønad Hvis du har særlig tyngende omsorgsarbeid og utfører oppgaver som ellers måtte vært utført av kommunen, kan du få omsorgsstønad. Omsorgsstønad skal gjøre det mulig for private omsorgspersoner å opprettholde omsorgsarbeidet for sine nærmeste. https://www.helsenorge.no/hjelpetilbud-i-kommunene/omsorgsstonad Tar vare på noen som er syk eller skadet Du kan ha rett til pengestøtte fra NAV når du pleier og tar vare på et barn eller en voksen som er sykt eller skadet. Hva du kan ha rett til, kommer an på hvilken situasjon du er i. Den du pleier kan også ha rett til pengestøtte. https://www.nav.no/tar-vare-pa Anonymkode: 25f93...e54
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #5 Skrevet 18. mars 2023 Macro skrev (16 timer siden): Dersom behovet er stort nok vel og merke. Ble anonym på første så får ikke endret skikkelig. Men nå vet jeg at andre med eldre syke foreldre har fått innvilget omsorgslønn. Derfor jeg spør Anonymkode: fa562...ca7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå