Gå til innhold

X som er manipulerende

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

jeg har en x-kjæreste som er veldig manipulerende og alt skal være på hans måte. Vi har en datter på 10 år. Og samarbeidet med han er ett rent helvete når det er noe vi må samarbeide om. Den normale fordelingen går bra, hun er mer hos meg. Men med en gang det er noe ekstra oppfølging som kreves dytter han alt på meg og nekter å delta. Gjelder alt fra idretten hun driver med og skoleting. 
han er snill med henne, selvom det ofte er farens behov som kommer først. men er når det gjelder meg han går helt i lås og er direkte ufin. Han er super egoistisk og dette vises godt nå. Han er veldig egoistisk mot ny kjæreste/barn også. 

noen som har erfaring med sånne narsissistiske typer? Hvordan forholde seg til de og det at alt skal være om deres behov?

Anonymkode: 725e6...89d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

The narcissist doesn't co-parent. He is counter-parenting.

Leste dette på et nettsted om psykisk mishandling, og syns at sitatet passa bra her.
Men gjett hvem som skal ha æren når datteren gjør noe bra? ;)

Endret av Andro
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slik erfaring og har tilegnet meg noen strategier som er til hjelp. 
-Gi minst mulig informasjon. Det kan være ved bytting. Sier ikke hva jeg skal, for da kan jo han bestemme om jeg får gått i det 40 årslaget f.eks☺️ 

- Når han kommer med noe urimelig, så sier jeg ofte hva mener du nå? Eller forklar meg nærmere. Eller gjentar det så han hører selv hva han har sagt. 

Anonymkode: b46ea...d46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den beste måten å forholde seg til det har jeg funnet ut at er å forholde seg minst mulig til det. Og ha helt klare faste avtaler så det ikke er rom for så mye diskusjon. 

Anonymkode: 27864...501

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mentalt gitt litt opp på å ha ett rettferdig sammarbeid med min ex, som er slik du beskriver. Jeg bare sier ja og nei og noe mer orker jeg ikke involvere han. Skjønner ikke hva den nye damen hans tenker med. Hun må jo være blind som ikke ser hvor lite empatisk og egoistisk han er. Skjønner hun ikke at sånne folk kan plutselig finne på å slå opp, uten å tenke noe mer over det. Ja ja, vi får være glad for de gangene sammarbeidet går greit/ok. 

Anonymkode: fa237...98d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk et tips hos psykologen: Ikke ha noen forventninger. Det hjalp meg.

Anonymkode: 1b958...d84

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

takk for gode tips😀 skal notere meg dette. Håper jeg klarer å stå imot han, føles deilig de gangene man «vinner», men er slitsomt. 

Anonymkode: 725e6...89d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...