Gå til innhold

Registrere en forsikringssak tilbake i tid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å registrere en forsikringssak tilbake i tid? Gjelder en skade på barn. Saken ble ikke registrert da den oppsto, rett og slett pga en forglemmelse, men nå ser vi at den burde vært registrert. Det finnes informasjon om skaden i barnets journal.

Anonymkode: 75fb0...da2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det mulig å registrere en forsikringssak tilbake i tid? Gjelder en skade på barn. Saken ble ikke registrert da den oppsto, rett og slett pga en forglemmelse, men nå ser vi at den burde vært registrert. Det finnes informasjon om skaden i barnets journal.

Normalt så kan man registrere skader som har skjedd tilbake i tid inntil 12 måneder. Vet ikke om det er egne regler på person skader.

Anonymkode: 6efbd...569

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må nesten lese vilkårene i den aktuelle forsikringen. Forskjellige selskap, forskjellig typer forsikring og forskjellig skader gir ulike vilkår. Så det blir umulig å svare på for utenforstående.

Anonymkode: 9196c...3ca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble alvorlig skadd som 3 åring. Svevde mellom liv og død i flere dager. Denne saken ble anmeldt samme dag ulykken skjedde.

I en alder av 6 fant foreldrene mine ut at noe var feil, så ble operert og ble bra.

I en alder av 12 ble jeg «syk» igjen og havnet hos spesialister på sykehuset som fant senskader etter ulykken. Jeg fikk da men erstatning i en alder av ca 12-14 år.

Hør med forsikringsselskapet ditt og si saken er registrert, men at dere ikke har oppdaget noe før nå.

Anonymkode: 53884...eb2

• Liker 1
Skrevet (endret)

Må være innmeldt selskapet senest ett år etter skadedato, står i forsikringsavtaleloven og gjelder alle selskap. FAL paragraf 8-5.

Endret av Loke37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...