Gå til innhold

Hvor stor dyne til 150 seng for to pers?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 150seng bredde, han har nylig begynt å overnatte og jeg har vært enslig til nå så en 120dyne har holdt. Ser ikke ut som at 150 dyne er vanlig, stemmer det eller leter jeg feil steder? Ønsker én dyne, ikke to. Må jeg da opp i 160 dyne? Er det vanlig at dyna skal henge utenfor sengekanten? Eller blir det for stort? 

Anonymkode: cb775...815

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har 150seng bredde, han har nylig begynt å overnatte og jeg har vært enslig til nå så en 120dyne har holdt. Ser ikke ut som at 150 dyne er vanlig, stemmer det eller leter jeg feil steder? Ønsker én dyne, ikke to. Må jeg da opp i 160 dyne? Er det vanlig at dyna skal henge utenfor sengekanten? Eller blir det for stort? 

Digg m/lang dyne ville valgt 160x 210!

AnonymBruker
Skrevet

Bør ha 200 i bredde minst. Dere beveger dere. Man ligger ikke skje hele natten. 150dyne er til en, ikke to.

Anonymkode: 930ac...04b

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke kjøpe ei standard dobbeltdyne på 200x220?

Anonymkode: 4b4e3...b1d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dobbeltdyne norsk størrelse er 200 x 220. 

Svensk (Ikea) er 240 x 220. Jeg har den svenske, elsker den. Men du kan stort sett bare få sengetøy på hm eller Ikea, da. 

Anonymkode: 4c402...b17

• Liker 4
Skrevet

Jeg har 140 dyne til 120 seng, og tanken på at dyna er for stor til senga har aldri streifet meg. Men den er definitivt ikke stor nok til to...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor ikke kjøpe ei standard dobbeltdyne på 200x220?

Anonymkode: 4b4e3...b1d

Det er bare det at 200 bredde høres så utrolig mye ut og tungt og varmt ut de nettene jeg sover alene! Som er de fleste netter utenom når jeg har daten på besøk 

AnonymBruker
Skrevet

120 dyne? Hva slags sengetøy passer til en dyne som bare er 120 bred? Må si jeg aldri har sett det til salgs en gang. Alltid bare 140 dyner eller de som er ekstra brede på 200, beregnet til to personer.

Hvor får man dessuten sengetøy til sånne odde størrelser som jeg aldri har sett i butikk?

Ikea opererer med egne størrelser, annen enn norsk standard, tipper det er fordi de har svensk standard. De selger derfor dyner og sengetøy i annen str enn standard norsk str på 140 for en enkeltdyne.

Jeg skjønner forøvrig ikke at du gidder å DELE dyne med noen... bedre å ha to vanlige dyner, som man kan krølle rundt seg som man vil, uten å dra dynen av den andre personen i samme slengen. Å ligge under samme dyne og dele nattepromp hadde jeg aldri orket.

Anonymkode: 86978...e27

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp heller en dyne til. Dobbeltdyne er forferdelig og jeg hadde unngått å overnatte hos noen som har det fordi det betyr null søvn for meg den natten. Ingen plages av sin egen dyne, mange plages av dobbeltdyne så du kan ikke gå feil med to dyner.

Anonymkode: 5d88c...5c0

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjøp heller en dyne til. Dobbeltdyne er forferdelig og jeg hadde unngått å overnatte hos noen som har det fordi det betyr null søvn for meg den natten. Ingen plages av sin egen dyne, mange plages av dobbeltdyne så du kan ikke gå feil med to dyner.

Samme her 😅 Både jeg og mannen hater dobbeldyne… ville ikke kjøpt dobbeltdyne for meg og en jeg dater. Hva om han foretrekker egen dyne? Eller nestemann? 

• Liker 1
Skrevet

Dobbeldyne 😬 Ville kjøpt en dyne til.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Enig jeg også. Dobbeltdyne er forferdelig. Jeg vil ligge i fred når jeg sover, under min egen dyne. 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje jeg får kjøpe en ekstra dyne da.. Men hva gjør man med den når man bor alene? Pakker den bort når man ikke har gjester eller har den i senga uansett og skifter sengetøy for to selvom man bare er en? 

Skrevet

Elsker dobbeldyne🤩 hadde det da jeg var singel. 
mislikte det da jeg var hos samboeren min før vi flyttet sammen, han hadde to lange enkeltdyner😅 heldigvis ville han beholde dobbeldynen da vi flyttet sammen😄 viss ikke hadde vi hatt en dobbel og en enkeldyne i sengen😂 

dyner er virkelig smak og behag

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Meadow skrev (3 minutter siden):

Enig jeg også. Dobbeltdyne er forferdelig. Jeg vil ligge i fred når jeg sover, under min egen dyne. 

Jeg tenkte mest for nærkontaktens skyld, elsker å holde en hånd på armen eller brystet hans, eller at han holder på meg. Hud til hud, trenger ikke være kliss inntil hverandre absolutt hele natta men noe nærkontakt 🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kanskje jeg får kjøpe en ekstra dyne da.. Men hva gjør man med den når man bor alene? Pakker den bort når man ikke har gjester eller har den i senga uansett og skifter sengetøy for to selvom man bare er en? 

Du velger den løsningen som passer deg, dine ønsker og dine lagringsmuligheter best...? Jeg bor alene og har flere dyner (vinterdyne, sommerdyne, gjestedyne...) og henter fram og pakker bort etter behov, det varierer hvor mange jeg har framme.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenkte mest for nærkontaktens skyld, elsker å holde en hånd på armen eller brystet hans, eller at han holder på meg. Hud til hud, trenger ikke være kliss inntil hverandre absolutt hele natta men noe nærkontakt 🥰

Det kan man da like godt med to dyner.

Anonymkode: ef7a8...20e

• Liker 1
Skrevet

Dobbeltdyne krever jo oftere vask og det kan bli veldig varmt om dere skulle finne en tredje person. Min erfaring. Om du virkelig må ha dobbeltdyne i den størrelsen ville jeg sett på ferie i utlandet (om du har god plass i bagasjen).

AnonymBruker
Skrevet

kidsa har 150 seng og  200x220 dyne. passer utmerket! vi har 2 x 220x200 i vår 180x220. passer også utmerket. men nå elsker vi store dyner, og jeg hadde ikke delt min med noen.

Anonymkode: 3c2e8...701

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...