AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #41 Skrevet 19. mars 2023 On 3/17/2023 at 3:57 PM, AnonymBruker said: Jeg har sett på rikdom som de som har mye penger på konto som kan brukes på alt de vil. Inspirert av en annen tråd der noen skrev at man var rik om man hadde arvet et hus til 10 millioner så lurer jeg på hva dere andre tenker? Man får jo ikke de 10 millionene på konto om man flytter til det huset, så da er man ikke rik eller? Og hvis man selger det huset og nedbetaler gjeld på fem millioner på det huset man eier fra før, så er man fortsatt ikke rik eller? Hva legger dere i rikdom og hvordan gjør arv deg rik? Da tenker jeg på for vanlige folk og ikke de som arver 450 millioner. Anonymkode: 3f8e5...16e Jeg er rik. Jeg trenger aldri løfte en finger resten av mitt liv. Det trenger ikke mine to x koner eller de 4 barna mine. Jeg kan gå å kjøpe meg et leketøy til 200mill og det merkes ikke en gang. Det er å være rik. Gørr kjedelig, men slik er det Anonymkode: 579c5...7ba
Fru Uperfekt Skrevet 19. mars 2023 #42 Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 17.3.2023 den 22.21): Det er ikke latterlig i heletatt. Får du et slikt fond når du er 10 år, så er det 10 000 000kr når du er 20 år. Da har du 60 000kr i måneden som avkastning som 20 åring. Mange klarer seg med 60 000kr i måneden Anonymkode: fd175...d1c Hun fikk 5m når hun ble 18 jmf serien og det er latterlig lite å leve resten av livet på
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #43 Skrevet 19. mars 2023 Det er et vanskelig spørsmål. Det kommer helt an på hvem man sammenligner seg med. hvis jeg skal svare på hvem jeg tenker er rike i Norge, så holder det ikke å eie egen bolig og ha råd til å kjøpe ny vaskemaskin om den ryker. Dette ser jeg på som den normale mannen i gata. De som er rike trenger ikke bekymre seg for om de mister jobben i morgen, eller om bilen blir ødelagt. Når jeg tenker på rike mennesker tenker jeg på de som ikke behøver å jobbe hvis de ikke vil, men fremdeles kan reise og handle som de vil. Anonymkode: a3b78...e53
AnonymBruker874626 Skrevet 19. mars 2023 #44 Skrevet 19. mars 2023 (endret) Jeg tenker at rik, da.har man minst 10 millioner tilgjengelig - altså utover bolig osv Selv har jeg ikke i nærheten av det, og kommer aldri til å ha det heller - rett og slett fordi jeg ikke har noe ønske eller vilje til å jobbe for det. Jeg har kone, barn, et hus (med lån på), og økonomi nok til å ikke bekymre meg for regninger, reprasjoner på bilen eller om vi kan sette mat på bordet. Da har jeg alt jeg trenger og mer til. Mer penger ville ikke gjort meg lykkeligere, men jeg er ikke rik. Endret 19. mars 2023 av AnonymBruker874626
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #45 Skrevet 19. mars 2023 Emosjonell rikdom i form av glede over det man har og de man er glad i VS Fysisk rikdom i form av materielle ting som hus, bil, fet bankkonto er målt ulikt ut fra hva man alt har kontra hva man ønsker seg - ergo vil svaret på hva rikdom er være like varierende som det antall mennesker man spør.. For meg er rikdom i begge å ikke behøve kjenne negativitet i forhold til ting man kjenner et behov for, altså ikke savne omsorg, forståelse, respekt osv og ikke behøve snu hver krone for å handle det man trenger slik at en ting går ut over en annen.. Har man dette er man rik - har man mer har man i overflod.. Og overflod kan ofte gi mer problemer enn gleder.. Å eie en bolig til 10 mill gir en ikke glede om boligen ikke er et hjem, da kan hjemmet gi mer glede om det er en liten leilighet i en bygård i et strøk som ikke er byens beste men som rommer alt hjertet ønsker se.. Anonymkode: f180d...d76
Gjest theTitanic Skrevet 19. mars 2023 #46 Skrevet 19. mars 2023 Å ha muligheten til ikke å ha pengebekymringer og økonomiske bekymringer resten av livet er å være rik. (Rik på penger. 50 mill +) Å ha det man trenger for å leve selv om det er lite, slik enkelte i tråden har nevnt er ikke å være rik på penger, men å være rik til sinns. En slik emosjonell rikdom er en stor rikdom av en svært vis person. Det går fint ann å ha et hus til 12 mill og ha mye økonomiske bekymringer. Det e rikke å være rik.
AnonymBruker 42 Skrevet 19. mars 2023 #47 Skrevet 19. mars 2023 (endret) Når man lever det livet man har lyst til å leve, sånn ca.... Endret 19. mars 2023 av AnonymBruker 42
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #48 Skrevet 19. mars 2023 Sett bort fra idealistiske svar som lykke og helse så vil jeg si i dagens verden er du ikke skikkelig rik før du har noen hundre millioner. Anonymkode: 7874e...414
AnonymBruker874626 Skrevet 19. mars 2023 #49 Skrevet 19. mars 2023 Om man er rik eller ikke er i høyeste grad individuelt.
AnonymBruker874626 Skrevet 19. mars 2023 #50 Skrevet 19. mars 2023 Kan jo legge til at jeg personlig ikke har særlig glede av penger, da trengs det heller ikke så mye penger for å være lykkelig. Om jeg kjører Mazda eller Mercedes utgjør absolutt ingen forskjell for meg, selv om jeg har fint råd til begge deler.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #51 Skrevet 19. mars 2023 Er man norsk statsborger så er man rik Anonymkode: 9780e...a41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå