AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #1 Skrevet 17. mars 2023 Noen som har peiling på hvorfor det står at kommunen får bostøtten min i vedtaket det står at jeg fikk innvilget statlig bostøtte? Jeg leier ikke av kommunen og mine utgifter er jo like høye om noen andre enn meg skal få bøstøtte beløpet! Skjønner ikke dette!? Noen som VET? Anonymkode: 12e6e...30e
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #2 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Noen som har peiling på hvorfor det står at kommunen får bostøtten min i vedtaket det står at jeg fikk innvilget statlig bostøtte? Jeg leier ikke av kommunen og mine utgifter er jo like høye om noen andre enn meg skal få bøstøtte beløpet! Skjønner ikke dette!? Noen som VET? Anonymkode: 12e6e...30e Om du ønsker svar fra noen som VET, så må du ringe de som har peiling på bostøtten din. Altså, boligkontoret i kommunen. Anonymkode: be4f4...ec7 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #3 Skrevet 17. mars 2023 Hvis du mottar sosialstøtte, så kan du ikke ha annen inntekt i tillegg. Anonymkode: 384af...0d3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #4 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du mottar sosialstøtte, så kan du ikke ha annen inntekt i tillegg. Anonymkode: 384af...0d3 Mange kommuner har det som et KRAV at du søker bostøtte om du skal ha sosialhjelp. Anonymkode: 2d5d7...47b 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #5 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du mottar sosialstøtte, så kan du ikke ha annen inntekt i tillegg. Anonymkode: 384af...0d3 Det er et krav at man søker om bostøtte når man har sosialstønad, dette fordi alle muligheter for økning av inntekt skal være prøvd. Bostøtten blir da lagt inn som inntekt og trukket i fra sosialstønaden. Står det noe mer i vedtaket ditt da TS? Normalt får man utbetaling direkte fra Husbanken. Anonymkode: 9dae8...dc7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #6 Skrevet 17. mars 2023 Dersom du mottar sosialstønad og har avtale med NAV om at NAV skal betale husleie direkte til utleier, kan bostøtten gå direkte til kommunen, siden det er kommunen som betaler husleier direkte til huseier. Anonymkode: 05b07...daf 3
Andro Skrevet 17. mars 2023 #7 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dersom du mottar sosialstønad og har avtale med NAV om at NAV skal betale husleie direkte til utleier, kan bostøtten gå direkte til kommunen, siden det er kommunen som betaler husleier direkte til huseier. Dette 👆
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå