Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, er det noen kyndige macbrukere her som kan bistå? 

Jeg har en litt eldre imac 7+ år. Har brukt den lite den siste tiden, innimellom kun for redigering av film eller jeg lagrer bilder og en tur innom lightroom.. 

Imacen vil ikke mounte. Nå er SSD disken 128gb så full at den er beyond repair når jeg kjører recovery mode (cmd +r) og first aid med repair i disk utility. Får følgende beskjed:

Error:the partition map needs to be repaired because there's a problem with the EFI system partition's file system

Og

Error:partition map repair failed while adjusting structures to fit current whole disk size. 

Nå føler jeg meg litt grønn på det her, men default disk image som heter macintosh HD (som man kan endre navn til eget navn) er det Ssd-disken? Jeg har nemlig lagret en del albumet og videoer der.

Like før jul skulle jeg rydde opp litt og plasserte så en hel haug med bilder og videoer under den øverste disken-> user[mitt navn] -> pictures (her hvor galleriet fra imovies osv ligger) og ordnet en en rekke mapper der. 

Jeg trodde i samme slengen jeg ordnet time machine, men der var det visst ikke noe backup å hente. 

Jeg er redd for å miste verdifulle bilder fra det siste året med familieforøkelse. 

Siden jeg har android telefon så har jeg overført bilder og lagt de rett inn i mapper uten å tenke meg ordentlig om hvilken disk jeg egentlig fyller opp 🙈 

Noen som har tips? Holder nå på i disk utility og forsøker om jeg kan overføre ssd disken til ekstern harddisk og formatere den gjennom restore funksjonen der.. 

Hjelp 🤷‍♀️

Anonymkode: 44228...87a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...