Gå til innhold

Dere som har barn: Tar partneren din bilder av deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holder på å lage familiealbum for flere år tilbake. Tenkte å lage et album for hvert år. Slik at barna og vi voksne har minner vi kan bla i.

Vi foreldre har delt de digitale bildene med hverandre. Både jeg og han tar masse bilder av barna, og jeg tar bilder av barna sammen med ham.

Men så innser jeg noe jeg synes er litt trist - min partner har nesten ikke tatt et eneste bilde av meg, over en periode på over ti år. Og jeg tar jo ikke bilder av meg selv. 

Så det er nesten så det blir et familiealbum - uten bilder av mor. 

Lurer litt på om dette er en vanlig problemstilling? Dere som har barn: Tar partneren din bilder av deg også - eller kun av barna?

Anonymkode: be595...dd8

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Holder på å lage familiealbum for flere år tilbake. Tenkte å lage et album for hvert år. Slik at barna og vi voksne har minner vi kan bla i.

Vi foreldre har delt de digitale bildene med hverandre. Både jeg og han tar masse bilder av barna, og jeg tar bilder av barna sammen med ham.

Men så innser jeg noe jeg synes er litt trist - min partner har nesten ikke tatt et eneste bilde av meg, over en periode på over ti år. Og jeg tar jo ikke bilder av meg selv. 

Lurer litt på om dette er en vanlig problemstilling? Dere som har barn: Tar partneren din bilder av deg også - eller kun av barna?

Samme greia her. Finnes kanskje ti bilder av mor + barn som ikke er oppstilte "selfier". 🙂 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har også flere år med ferier hvor det ser ut som mannen var alenepappa. 

Anonymkode: 37e8b...e7e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Neida, masse bilder av barnet, eller selfies av seg selv og barnet. Har også et album uten bilder av meg og barnet, omtrent. Men jeg har passet på å knipse bilder av barnet og pappaen sammen. Ble obs på det for ikke så lenge siden og har fått tatt noen av oss to i etterkant.. 

Anonymkode: 9e579...492

Skrevet

Jeg tror ikke at jeg var interessant for ham. Han tok ikke bilder av meg.

AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Må ta bilder av meg selv hvis det skal bli noe

Anonymkode: 5c482...bab

• Liker 2
Skrevet

Er sånn her og.. ingen bilder av meg og barna på sykehuset etter fødsel engang🤦‍♀️ skal jeg ha bilder av meg og barna sammen, må jeg be om det eller ta dem selv🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror mest årsaken her er mor som går rundt med telefonen i hånda hele tiden, men jeg  ikke har mobilen fremme når jeg er med familien. Her sitter mor med mobilen ved middagsbordet, på lekeplassen, i familieselskap, på ferier m.m. noen som vises igjen når kamerarullen vises frem på TV'en. Ved alle disse anledningene er min telefon lagt bort for å være tilstede med familien...

Anonymkode: 180fb...2b7

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor passer dere ikke på når han er i nærheten og spør om han kan ta noen bilder nå og da? 

Anonymkode: daeeb...bc9

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Det er synd å si det, men nesten godt å se at dette gjelder flere enn meg.

Skjønner jo at her må man spørre hvis det skal bli noe. Skal bli flinkere til å si at "denne turen her ønsker jeg at du tar bilder av meg også".

Men det skal sies at mange av de fineste bildene er de som ikke er oppstilte, og gjerne tatt mens de man tar bilder av ikke er oppmerksomme på det. F.eks. bilde tatt bakfra av han gående i skogen, hånd i hånd med barna, i vakkert høstlys. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En fantastisk trøst for en 100% alenemor her, for her er det bilder av barnet bare, og en sjelden gang med andre venner og familie, som jeg har tatt. Har alltid tenkt at det ville vært flere bilder av meg og barnet hvis barnefar var her, men dengang ei skjønner jeg 🤭 

Anonymkode: 13923...a0d

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Svært sjeldent. Barnet er snart halvannet og jeg tror det finnes tre bilder av meg og barnet, hvor han har tatt ett.

Anonymkode: a3bc9...f8b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

AKKURAT samme hjemme hos oss! Holder på med album til mine nå, og det ser ikke ut som jeg eksisterer i det hele tatt. Men sånn har det egentlig vært siden lenge før vi fikk barn også. Ferier, turer, feiringer; det er alltid meg som er fotograf. Synes ikke det var så stress før nå, når jeg innser at jeg knapt har ett eneste bilde av meg og ungene. 

Anonymkode: 6e7cc...0a4

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Her er barnet under et år, og er masse bilder av meg og barnet som far tar. Det var også masse bilder av moren min med alle hennes barn, tatt med kamera og ikke mobil. 

Dette er jo tafatte menn. Si ifra om at det er hyggelig for barnet å ha bilder sammen med mor å se tilbake på 

Skrevet
Andro skrev (27 minutter siden):

Jeg tror ikke at jeg var interessant for ham. Han tok ikke bilder av meg.

Samme her. Jeg måtte spørre hver gang, og da ble det jo oppstilt! Så det ser liksom ut som om de to gjorde mest moro, mens i virkeligheten stod jeg for 90% siden jeg er leken og ikke han.

Jeg sa det ofte, men ble ingen endring. 
Så glad jeg er kvitt hele gubben, kjente jeg nå.

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det her også. Omtrent de eneste bildene som finnes av meg er virkelig fæle selfier der jeg holder i kameraet for å få med hele familien, og så må jeg strekke meg for å komme med på bildet, fra uheldig vinkel med dobbelthaker osv :D

Lurer på om jeg må gå til fotograf og få noen til å ta et pent bilde av meg, som jeg kan lime inn i albumet, slik at barna kan se hvordan jeg også kan se ut, i fremtiden....

Anonymkode: d108a...8d8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min synes jeg er verdens vakreste.. men tar aldri bilder av meg. Og de bildene har tar er helt grusomme 🤪😂😩

Anonymkode: e5c2d...0ce

AnonymBruker
Skrevet

Greit å se at det er flere, kanskje det bare er en manneting? Jeg har gått rundt og syntes det var litt sårt at han så å si aldri tok bilder av meg, men det er kanskje bare det at menn sjelden tenker på det.

Anonymkode: 39b22...b46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær nå bare glad til dere🤣 

Her tar mannen bilder av meg og barnet når jeg minst trenger det😬 Fra alle vinkler før og etter fødsel, når jeg tygger i meg julemiddagen, når jeg sitter ustellt og håret i en vas på hytta, lite flatterende bilder fra ei solseng på Gran Canaria, og lista fortsetter🤣 

Han mener det bare godt, det skal han ha🤣 Heldigvis legger han de ikke ut på sosiale medier🤣

Anonymkode: 0675d...a37

AnonymBruker
Skrevet

Samme greie her. Vi har ikke barn enda, men en på vei. Innså problemet da jeg lagde fotoalbum, og måtte ta med selfier av meg selv for at jeg også skulle bli med. Syns jeg tar masse fine bilder av mannen, men han er mest opptatt av å ta bilde av stedene vi er på. 

Anonymkode: 4eddc...e48

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...