AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #1 Skrevet 17. mars 2023 Dette er ett spørsmål til kvinner. Kunne du forlatt ektemannen din dersom du fikk kjemi/tiltrekning, ble betatt/forelsket i en dame og da for første gang (kanskje fordi du levde i fornektelse) og endelig innså at det ekteskapet du et i, er en slags løgn? Hadde du turt? Anonymkode: dedfd...9f1
Andro Skrevet 17. mars 2023 #2 Skrevet 17. mars 2023 Dersom jeg var på vei ut av et ekteskap: Ja, det kunne jeg nok gjort. Dersom ekteskapet fungerte bra så ignorerer man tiltrekning til andre. Jeg har ikke fornekta noe, jeg er ikke heterofil. 2
Rosa Dartle Skrevet 17. mars 2023 #4 Skrevet 17. mars 2023 Ikke fordi jeg hadde blitt forelsket i en annen, uavhengig av kjønn. Til det føler jeg at jeg har altfor mye sammen med mannen min. Dersom jeg derimot hadde følt på at jeg levde på en løgn, kunne jeg forlatt mannen min. Men jeg tenker jo at tiltrekning til en annen kvinne ikke nødvendigvis betyr at forholdet til mannen min er en løgn, mer at det er en tiltrekning til andre (menn eller kvinner) er noe man kan oppleve i løpet av et langt samliv. 6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #5 Skrevet 17. mars 2023 Ser ikke helt at det skal ha noe å si hvilket kjønn det er på vedkommende man får følelser for? Hvis ekteskapet var dødt/dårlig så kunne jeg helt klart gått. Men det bør være tyngre grunner til det enn bare at man har fått noe følelser for en annen. Følelser kommer og går. Anonymkode: fb262...b50 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #6 Skrevet 17. mars 2023 Jeg ville ha tenkt på meg selv før ektefellen ja, hadde nok skilt meg. Hvorfor bli egentlig? Anonymkode: 2116a...e63
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #7 Skrevet 17. mars 2023 Nei det hadde jeg ikke, uavhengig av kjønn. Anonymkode: 3d360...baf
Hjelpsom Skrevet 18. mars 2023 #8 Skrevet 18. mars 2023 18 hours ago, AnonymBruker said: Dette er ett spørsmål til kvinner. Kunne du forlatt ektemannen din dersom du fikk kjemi/tiltrekning, ble betatt/forelsket i en dame og da for første gang (kanskje fordi du levde i fornektelse) og endelig innså at det ekteskapet du et i, er en slags løgn? Hadde du turt? Anonymkode: dedfd...9f1 Hvis det er første gang du hadde følt sånn, hadde du da vist forskjellen mellom bifil og lesbisk? Sånn du legger det frem, så virker det som en bifil forelskelse, som faktisk ikke er uvanlig. Så du risikerer å kaste ekteskapet på have for en forelskelse/fling... Nå er jeg mann da, men hadde jeg hatt/fått en sånn opplevelse for en annen mann så hadde jeg ikke kastet ekteskapet i på havet. Jeg måtte vært rimelig sikker på at jeg ikke hadde følelser igjen for ektefelle og vært 100% sikker på at jeg hadde vært homofil før jeg hadde gått til et så drastisk skritt. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #9 Skrevet 22. mars 2023 Nei da hadde jeg spurt henne om hun kunne tenke seg på være i et forhold med meg og min mann. Anonymkode: 72215...809
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #10 Skrevet 22. mars 2023 Jeg forlot min (eks)mann etter 13 år da jeg møtte en annen. Aldri angret. Hadde det ikke noe bra, men var ikke vold eller krangling. Har det mye bedre nå. Selvfølgelig aldri noen garanti at mitt nye forhold vil vare, men vi har vært sammen i 4 år og har det veldig godt og begge to har erfaring med tidligere langvarig forhold der vi ikke hadde det bra og er veldig bevisst om at dit skal vi ikke. ( han ble "kontrollert" og hun bestemte alt og han følte ikke han kunne være seg selv, de hadde alt på stell og hadde sex, mens jeg hadde ikke sex siste 7 årene, var sammen en syk ufør som spilte dataspill i 15-20 timer og ville adri spise middag med meg og felles barn, kunne ikke hente eller levere om han var midt i et spill osv, bidro ikke økonomisk, men lot meg jobbe på, så jeg hadde jo gratis "barnevakt".) Anonymkode: 36984...5e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå