Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært mascara-gal og jeg må innrømme at jeg har perioder der jeg har opptil fire mascaraer på en gang. :sjenert:

Dette er fordi jeg finner en jeg er nysgjerrig på, kjøper den, bruker den i to-tre uker - for så å kjøpe en ny som ser spennende ut. Slik er jeg blitt en erfaren mascarabruker, og vet akkurat hvilken mascara som gir meg ønsket resultat. Så derfor, til poenget:

Det har seg altså slik at jeg for to uker siden falt for fristelsen og kjøpte en ny mascara som så spennende ut ;) - Og jeg fant, jeg fant! Derfor ville jeg dele det med dere. Jeg annonserer herved den beste mascaraen jeg har prøvd hittil, nemlig: Nivea - "Eyes Wide Open". Den er helt fantastisk! Jeg har passe lange vipper fra før, men jeg legger først på en lash-primer (enten fra estée lauder eller lancôme) før jeg legger på mascaraen (når primeren er nesten tørr). Børsten på "Eyes Wide Open" kan se litt skummel ut, siden børsten går i store "sirkler", men ikke la dere skremme av dette. Den separerer vippene flott, samtidig som den gir både volum og lengde. Den klumper ikke, og kan legges i flere lag uten å se forferdelig ut.

Jeg vet selfølgelig at dette med mascaraer er svært individuelt, så ta min påstand med en klype salt. Men, til dere som mener det er verdt et forsøk, jeg håper dere blir fornøyde!

PS! Husk at for å bevare mascaraen lengst mulig, så FOR ALL DEL IKKE stapp kosten inn og ut av hylsen fort, gjentatte ganger, for å få mer mascara på børsten, men rull kosten fint ut av hylsen (det vil si, rull samtidig som du drar kosten ut av hylsen). Jeg lover dere lengre mascara-levetid!

Håper dette hjalp!

Nyttårsklem fra meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hørtes bra ut.men må man legge på en lash-primer først?

er så lat jeg,at en runde holder! :)

Skrevet

Nei, for all del! :) Det gjør man som man vil med. Jeg har prøvd uten også, men da synes jeg det tok flere strøk (dvs. lengre tid) før jeg fikk ønsket resultat. Men jeg tipset en venninne om denne mascaraen, og hun drog avsted og kjøpte den. Først ble hun kjempeimponert og var veldig fornøyd med resultatet. Men etter en uke kom hun tilbake og sa at hun trakk tilbake det positive, og sa at mascaraen var bra først - så begynte den å klumpe seg ble bare rotete. Hun la også til at det kanskje kunne være pga at hun har så korte vipper.

Jeg, på den andre siden, har ikke hatt noe problem:) Og jeg er og forblir superfornøyd!

Skrevet

Hva heter disse Lash Primerne du bruker, heter de bare Lash Primer? Og hva koster de sånn ca? :)

• 1 måned senere...
Skrevet

ja hva koster estee lauder sin primer???

Skrevet

Tror den ligger rundt 200-lappen. Den er iallfall veldig grei å ha under mascara. Jeg er avhengig og klarer ikke legge mascara rett på vippene uten noe under. Da føler jeg at jeg sliter så vanvittig på vippene. Men det er nok bare psykisk ;)

Skrevet

Jeg har prøvd litt forskjellig egentlig. Den jeg mener er best er "Lash Primer Plus" fra Estée Lauder (det er iallfall den jeg har ment ovenfor). Ellers finnes det mange ulike sorter, jeg har prøvd Lancôme sin Lash Primer, og ArtDeco sin. Men disse fungerte ikke på meg. Jeg har også sett at Helena Rubinstein har kommet med en Primer for litt siden. Husket ikke helt hva den heter, men jeg er litt nysgjerrig på denne altså. Om jeg prøver den noen gang kan jeg jo alltids rapportere :)

Gjest Jalileh
Skrevet

Den har jeg sikla på lenge. Og den skal kjøpes når krykkene er borte. :ler:

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt primeren til Guerlain, og den er bedre enn Lauder sin i mine øyne. Men litt dyrere, tror jeg betalte 225.

Skrevet

Okei, takk for tips! Da skal jeg vurdere å prøve den neste gang jeg er tom :)

Skrevet

Flere gode tips her som føres opp på handlelisten min, har brukt Diors Maximeyes lenge nå men begynner å bli lei den. Dessuten syns jeg den taper seg sånn utover dagen. En primer - hjelper den både på hold og unngår slitasje?

Gjest Jalileh
Skrevet

Lanalia: Hva slags favorittmascara hadde du før?

Prøver å se om vi har lik smak her eller ikke. For å se om denne fra Nivea kan være noe for meg. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hmm, jeg har vel egentlig aldri slått meg til ro med noen mascara før. Men jeg har kjøpt Diorshow to ganger, men etter den andre gangen syns jeg hele mascaraen var noe dritt. Men jeg har som regel brukt å være litt fornøyd med mascaraene fra Lancôme, da særlig Flextencils. I tillegg har jeg endt opp med MaxFactor sin 2000 calorie et par ganger. Ellers har jeg hatt tusen andre som har vært helt ok, men som jeg aldri har lagt min elsk på. Et annet tips er FABUlash fra Revlon. Den skal også være veldig bra, men lik "eyes wide open" på mange måter.

Skrevet

Da er den innkjøpt og i bruk - og jeg er helt enig - Niveas "Eyes wide open" er kjempegod! Får flotte lange buede vipper med bare ett enkelt lag.

Skrevet

Jeg har brukt denne mascaraen siden før jul. Elsker den :-)

Skrevet

Når jeg har sett på den, ser den veldig tørr ut i konsistensen? Er den det? Blir det ikke lett klumper da?

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Den er bra.. Men jeg prøvde den vannfaste, og den er ikke særlig vannfast :tunge1:

Skrevet

Jeg kjøpte denne helt tilfeldig, og er faktisk veldig fornøyd. Sjeldent jeg kjøper samme mascara på nytt men denne gangen tror jeg jeg kommer til å gjøre et unntak.

Skrevet

Jeg som trodde jeg var en erfaren sminke-jåle....jeg vet ikke hva "primer" er engang........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...