AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #1 Skrevet 17. mars 2023 Mannen har begynt å snorke noe voldsomt, og jeg har problemer med å sove pga dette. Legger meg innimellom på gjesterommet for jeg blir helt utslitt av oppvåkninger 5-10 ganger pr natt over flere dager. Han har lagt på seg endel de siste par årene, kanskje 10 kg pluss -kan det påvirke snorkingen? Anonymkode: 44daa...e0f
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #2 Skrevet 17. mars 2023 Ja, i alle fall merker jeg det på min mann. Og det blir verre når han har drukket.. Jeg har ikke havnet på gjesterommet enda, da jeg har et svært godt sovehjerte (bank i bordet), men det skal ikke bli fryktelig mye verre, merker jeg. Anonymkode: 94baa...675 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #3 Skrevet 17. mars 2023 Selvfølgelig, jeg begynte å snorke når jeg var høygravid, er noe som skjer med økt vekt ja. Man kan også få søvnapné, som er at man slutter å puste i perioder, og det må man få legehjelp til. Vektnedgang er å anbefale for å forebygge. Anonymkode: 32421...dab
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #4 Skrevet 17. mars 2023 I følge samboer snorker jeg litt mindre nå enn for 15 kg siden. Men bare litt. Datteren vår på 6 år snorker også, og hun er helt på gjennomsnittet. Jo mer sliten hun er, jo mer snorker hun. Det samme med meg; hvis jeg er altfor sliten når jeg legger meg, snorker jeg så jeg våkner, eventuelt ikke sovner skikkelig, av min egen "vedsaging"(som samboer kaller det). Dermed er jeg ikke uthvilt når jeg våkner/må stå opp, og så blir det en negativ spiral. Anonymkode: 16b63...8e5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #5 Skrevet 17. mars 2023 Jepp, når mannen min er ca under 97-98 kg slutter han å snorke. Over så snorker han. Anonymkode: a8d4d...cee
Supersmurf Skrevet 17. mars 2023 #6 Skrevet 17. mars 2023 Det tror jeg. Min går litt opp i vekt på vinterstid, da snorker han. Når det er sommer er han mer aktivt og går ned i vekt, og da reduseres snorkingen. Jeg har ikke turt å si til han at jeg tror han snorker når han er tykkere…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #7 Skrevet 17. mars 2023 "Ja, snorking blir som regel verre av vektoppgang og blir litt bedre når man går ned i vekt, men slanke folk snorker også." sa ØNH-spesialisten til meg for bare noen dager siden da jeg var der for å sjekke meg for søvnapné. Noe jeg har og står på venteliste for cpap-tilpasning på sykehuset nå. Anonymkode: b0e47...e15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå