AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #1 Del Skrevet 17. mars 2023 Jeg er mildt sagt forbanna på sjefen min! Har fått avslag på permisjon i forbindelse med lesedag. Søkt i GOD tid. Har eksamen en tirsdag og fikk beskjed om at jeg ikke får innvilget lesedag dagen før. Sjefen mener at helgen kan brukes som lesedager. Dette er en stor eksamen og krever en del innsats og forberedelser. Har ikke bedt om fri med lønn engang. Små barn hjemme og klarer ikke å bruke helgen til å fokusere på lesing slik jeg ønsker. Det verste er at det ikke skjer noe spesielt på jobb dagen jeg har søkt om lesedag. Å skaffe vikar såpass langt fram i tid burde ikke vært et problem. Sykeste er at en kollega skulle til Gran Canaria, var borte fra jobb tirsdag-fredag, sa ifra i grevens tid for å si det sånn! Fikk fri! Trynefaktor! Finnes det noen lover jeg kan slenge i trynet på denne driftsjefen????!!!! Selv skal hen på hytta flere ganger i måneden og «avspaserer» som bare det.. Den tillitsvalgte mener at det ikke er noe å gjøre med det, en meget konfliktsky person som jeg ikke skjønner hvorfor har valgt å bli tillitsvalgt!! Ja, det finnes dyktige og ordentlige ledere der ute. Men dessverre også noen drittsjefer som forskjellsbehandler så til de grader! Anonymkode: b34ef...650 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #2 Del Skrevet 17. mars 2023 Du får nok ikke gjort noe med det men kan begynne å søke ny jobb. Det hadde ihvertfall jeg gjort... Anonymkode: 6127d...f49 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #3 Del Skrevet 17. mars 2023 Hvor jobber du TS og er du organisert? Du har ikke nødvendigvis fri med rett til lønn, men en arbeidsgiver må synliggjøre en ulempe for å ikke gi fri uten lønn og det er vanskeligere. Anonymkode: 20320...4b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taus Skrevet 17. mars 2023 #4 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er mildt sagt forbanna på sjefen min! Har fått avslag på permisjon i forbindelse med lesedag. Søkt i GOD tid. Har eksamen en tirsdag og fikk beskjed om at jeg ikke får innvilget lesedag dagen før. Sjefen mener at helgen kan brukes som lesedager. Dette er en stor eksamen og krever en del innsats og forberedelser. Har ikke bedt om fri med lønn engang. Små barn hjemme og klarer ikke å bruke helgen til å fokusere på lesing slik jeg ønsker. Det verste er at det ikke skjer noe spesielt på jobb dagen jeg har søkt om lesedag. Å skaffe vikar såpass langt fram i tid burde ikke vært et problem. Sykeste er at en kollega skulle til Gran Canaria, var borte fra jobb tirsdag-fredag, sa ifra i grevens tid for å si det sånn! Fikk fri! Trynefaktor! Finnes det noen lover jeg kan slenge i trynet på denne driftsjefen????!!!! Selv skal hen på hytta flere ganger i måneden og «avspaserer» som bare det.. Den tillitsvalgte mener at det ikke er noe å gjøre med det, en meget konfliktsky person som jeg ikke skjønner hvorfor har valgt å bli tillitsvalgt!! Ja, det finnes dyktige og ordentlige ledere der ute. Men dessverre også noen drittsjefer som forskjellsbehandler så til de grader! Anonymkode: b34ef...650 Jobber du i det offentlige eller privat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 17. mars 2023 #5 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Den tillitsvalgte mener at det ikke er noe å gjøre med det, en meget konfliktsky person som jeg ikke skjønner hvorfor har valgt å bli tillitsvalgt!! Anonymkode: b34ef...650 Hvilken fagforening er dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #6 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får nok ikke gjort noe med det men kan begynne å søke ny jobb. Det hadde ihvertfall jeg gjort... Anonymkode: 6127d...f49 Ny jobb blir det garantert etter sommeren, må nok dessverre holde ut i noen måneder med drittsjefen!!! Hen pleiede å være hyggelig før, inntil jeg forsvarte en kollega som ble veldig dårlig behandlet. Nå er jeg plutselig utsatt selv.. Stod med pekefingeren i ansiktet på en yngre ansatt og skrek på kontoret, jeg hoppa inn og forsvarte den stakkarsen. Hun kom aldri tilbake, sykemeldte seg og sa opp. Etter det har jeg vare fått avslag på avslag. Mye har jeg godtatt men det skal da for søren ikke gå utover framtiden min. Trenger lesedag. Før jeg slutter skal denne sjefen få passet påskrevet en gang for alle!!! Anonymkode: b34ef...650 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #7 Del Skrevet 17. mars 2023 Taus skrev (6 minutter siden): Jobber du i det offentlige eller privat? Kommunalt! Anonymkode: b34ef...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #8 Del Skrevet 17. mars 2023 Carrot skrev (5 minutter siden): Hvilken fagforening er dette? Fagforbundet! Anonymkode: b34ef...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #9 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvor jobber du TS og er du organisert? Du har ikke nødvendigvis fri med rett til lønn, men en arbeidsgiver må synliggjøre en ulempe for å ikke gi fri uten lønn og det er vanskeligere. Anonymkode: 20320...4b7 Kommunalt og fagorganisert i Fagforbundet. Er dette sant? Da kan jeg kreve en saklig begrunnelse! Hvor står dette??? Anonymkode: b34ef...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #10 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ny jobb blir det garantert etter sommeren, må nok dessverre holde ut i noen måneder med drittsjefen!!! Hen pleiede å være hyggelig før, inntil jeg forsvarte en kollega som ble veldig dårlig behandlet. Nå er jeg plutselig utsatt selv.. Stod med pekefingeren i ansiktet på en yngre ansatt og skrek på kontoret, jeg hoppa inn og forsvarte den stakkarsen. Hun kom aldri tilbake, sykemeldte seg og sa opp. Etter det har jeg vare fått avslag på avslag. Mye har jeg godtatt men det skal da for søren ikke gå utover framtiden min. Trenger lesedag. Før jeg slutter skal denne sjefen få passet påskrevet en gang for alle!!! Anonymkode: b34ef...650 Ah, her har vi grunnen Du får ikke gjort noe med det dessverre. Med en sånn dustesjef hadde jeg nok blitt «syk» på fredagen og mandagen gitt. Anonymkode: ec1ab...b33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 17. mars 2023 #11 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fagforbundet! Anonymkode: b34ef...650 Sitat Arbeidstaker og arbeidsgiver må på forhånd avtale når dagene skal benyttes. Arbeidstakere som tar etter- og videreutdanning som er til nytte for virksomheten eller for arbeidstakerens stilling/kompetanse, har rett til permisjon med lønn til sammen i inntil 21 lese- og eksamensdager i løpet av et studieår. Kapittel 4 Permisjon med lønn ved lese- og eksamensdager § 10 Lese- og eksamensdager 60eecf8f1380e435828823.pdf (fagforbundet.no) Du trenger ikke tillitsvalgt vil jeg tro, dette burde holde.. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #12 Del Skrevet 17. mars 2023 Der jeg har jobbet har jeg fått kontrakt på fri ifht studier. Dvs det stod hvor hvor mye fri med og uten lønn jeg hadde krav på regnet ut i forhold til studiepoengene jeg tok. Har ikke du avtalt før studiene hvordan du gjør dette med arbeidsgiver? tror ikke du kommer noen vei når leder har sagt nei. Kunne du alliert deg med noen som kan avlaste med barnepass den helgen? Eller om barna kan overnatte hos venner fra barnehagen eller familie? Anonymkode: 2088d...6b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå