AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #1 Skrevet 17. mars 2023 Finnes det en slik allerede? Jeg har forsøkt å motivere meg til å gå ned i vekt flere ganger, men motivasjonen klarer jeg Max å holde gående i ca 1,5 uke🙈 Jeg er ikke komfortabel med å dele vekt, høyde og vektnedgang i den skalaen som gjøres på andre tråder, så håper at noen vil bli med meg på en ren motivasjonstråd der vi kan snakke om alt mulig som hjelper oss😊❤️ Selv ble jeg ekstra inspirert til å gå ned i vekt da jeg oppdaget at jeg ikke fikk igjen glidelåsen på favorittkjolen min💔 Jeg vil i hovedsak måle min vektnedgang i å se at jeg passer klærne mine igjen🤞 Hva motiverer deg til vektnedgang?❤️ Anonymkode: 89351...aa1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #2 Skrevet 17. mars 2023 Det er en diskusjonstråd, men kanskje ikke helt det du er ute etter. Jeg blir motivert nå som jeg har slanket meg ut av en treningstights, og turbuksa mi må strammes til i midjen med jevne mellomrom:) Jeg googlet også hvor mye 5kg i fett faktisk ser ut 😱 Noe som har hjulpet meg å holde koken er å variere kaloriinntaket. Dagene jeg trener + lørdag, spiser jeg litt mer enn de øvrige. Å faktisk kunne unne meg litt har hindret meg fra å sprekke tror jeg, og har jo fått resultater. Jeg har også gjort dørstokkmila minst mulig med å ha to faste dager jeg trener i kjelleren på jobb, drar rett ned når arbeidsdagen er over. Drar jeg hjem først blir det bare tull😂 Måler du med klær anbefaler jeg noe som er lett å måle med, som jeans f.eks., vanskelig med løse, baggy plagg. Hva med målebånd?:) Anonymkode: 970d3...4c3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #3 Skrevet 17. mars 2023 Gøy tråd! Jeg blir også motivert av at klær passer. Har også kjøpt meg noen få nye plagg i for liten størrelse. Etterhvert som dem passer gir det en veldig god følelse. Selv er jeg veldig disiplinert. Skeier ikke ut. Har holdt det gående siden midten av januar og går ned jevnt og trutt. For meg er det så motiverende at alt fungerer at jeg ikke vil ødelegge med å skeie ut. Er heldigvis ikke glad i godis, så det er enkelt å la være. Ellers er jeg veldig glad i mat! Det var derfor jeg la på meg i utgangspunktet. Lagde god mat uten å tenke på kalorier. Kremfløte, bremykt, fete oste, ja.. mye kalorier! Det å finne nye oppskrifter som er sunne og gode gjør det meget lett å etablere nye vaner. Anonymkode: a0d24...aa0
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #4 Skrevet 17. mars 2023 Målebånd har jeg ikke tenkt på, men det skal jeg finne frem😊 Må også nevne at meditasjon har hjulpet meg til å bli mer bevisst på hva som er bra for kroppen. Hørte en der de fokuserte på hva som var bra for organene, slik som lever, tarmer osv., og derfor prøver jeg å tenke på om det jeg spiser er bra for kroppen eller ikke☺️ Klær som er litt for smått har jeg heller ikke tenkt på! Så gøy, takk for tips dere to❤️ ts Anonymkode: 89351...aa1
Warum Skrevet 17. mars 2023 #5 Skrevet 17. mars 2023 Jeg skal/skulle ikke så mye ned i vekt, kun 5kg (som kom på i 2022, så litt uvant). For meg er det å føle seg vel. Både i bikini, men også i jeans. Buksene mine føltes som pølseskinn, og brukte bare de baggy genserne. Tenkte at dette gidder jeg ikke, hele tiden føle meg litt utilpass. Livet er for kort til å ha en kropp jeg er misfornøyd med rett og slett. Samtidig kommer vår og sommer med lettere klær. Føler også ansiktet mitt er mye penere når jeg er tynnere, får lett et rundt ansikt. For meg er ikke maten et problem, men at jeg elsker godteri.. 1
myMa Skrevet 17. mars 2023 #6 Skrevet 17. mars 2023 Jeg ble veldig motivert av å lese denne artikkelen. https://www.treningsforum.no/php/art.php?id=3643 Jeg sliter med periodevis overspising, så følte at den traff skikkelig. Kuttet ut alt av søtsaker tvert og har gått ned 5kg på 2 uker. Sikkert mye vannvekt, men alikevel. Skal ned minst 10kg til. 2 1
Amatariel Skrevet 18. mars 2023 #7 Skrevet 18. mars 2023 Jeg har en dagbok her inne jeg skriver i jevnlig, og det motiverer meg litt. Noe å følge opp liksom. Og i den har jeg skrevet en liten liste over hvorfor jeg ønsker å gå ned i vekt. Kan dele den her: Hvorfor jeg ønsker å gå ned i vekt - Jeg vil orke å bli med mann og barn på aktiviteter som tur, sykling. Ikke bare si nei og bli hjemme - Jeg vil være et forbilde for barna mine, ikke være den "tykke mammaen" - Jeg vil føle meg fin på spesielle anledninger som bursdager/sommerfest/julebord - Jeg vil kunne passe mine gamle klær - Jeg vil kunne kjøpe nye fine klær i helt vanlige butikker - Jeg vil ikke føle meg fæl og gjemme meg for gamle kjente - Jeg vil orke å være turist i nye byer - Jeg vil klare å trene ordentlig, f.eks på senter med gøyale timer Mye av denne listen høres kanskje litt overfladisk ut, men jeg må innrømme at jeg er en person som motiveres av å føle meg fin/vel. Og at endringer i positiv forstand der får meg til å føle meg SÅ mye bedre. Og jeg som egentlig er veldig glad i klær. Elsker utvalg, kjoler, pynte seg litt osv. Både til hverdag og fest. Dette er en interesse som har dalt betraktelig de siste årene, og som gjør meg lei meg. Så dette er en stor motivasjonsfaktor for meg. At jeg kan komme til en størrelse der både mine gamle klær passer (jeg har mange esker pakket oppe på loftet, i "alle vektklasser"). Men også selvsagt kjøpe nye klær på butikker. Der jeg ikke er nødt til å ta den ene kjolen som er der, fordi det var den eneste jeg fikk på meg... De tre siste årene er sterkt preget av pandemi og svangerskap/permisjon, og innholdet i klesskapet mitt gjenspeiler dette. Altså ikke særlig forenelig med at jeg nå er tilbake på jobb igjen. Så jeg plages hver eneste dag med dette. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå