Gå til innhold

Plaget med ørevoks

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg hadde en kraftig ørebetennelse for ca 4 år siden. Har siden den gang hatt problem med gjentakende ørevoks/propp på samme øret. Merker jeg stadig klør inni øret dersom det er lenge siden jeg har brukt olje e.l., og oljen lindrer som regel dette. 

Har prøvd revaxør-spray 2 ganger daglig noen dager og så skylt. Dette har fått ut proppen, men så kommer det igjen. Har selvsagt sluttet å dytte q-tips inni, da jeg såg at det kun gjorde vondt verre 🙈 Har ikke gått til lege med det enda, da jeg alltid har fått ut proppen selv. Bruker sjelden ørepropper.

Har noen noe råd? Eller er jeg dømt til å måtte forebygge propp/ørevoks med å bruke olje 1-2 ganger i uka(som det står på boksen) resten av livet?

Anonymkode: d7c26...ed1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen og få ørene støvsugd skikkelig. Er ikke sikkert du har fått ut alt. Og siden du har brukt qtips tidligere er det trolig noe inni der som plager. Det skal normalt sett ikke være nødvendig å skylle ørene.

Men gå til legen først.

Anonymkode: 905f1...5cb

AnonymBruker
Skrevet

Tipset mitt er olje, som du allerede vet om. Det andre tipset er at du ikke trenger å kjøpe olje på apoteket, den billigste olivenoljen fra matbutikken fungerer også.

Det trenger ikke være noe annet galt - noen har bare veldig uflaks med ørevoks.

Anonymkode: aeb0f...a89

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...