Gå til innhold

Sønnen min har en trygg utdanning i bunn, men nå vil han bruke penger på å ta master I entrepenørskap. Er det egentlig noe lurt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med utdanning, men for meg høres det ut som noe man bare studerer om man skal drive for seg selv. Han sier det er relevant for prosjektlederjobber og for å bli product manager. Det sier meg egentlig veldig lite og jeg er redd for at han skal gå på en smell. Skolen koster en del penger, men han sier han kan jobbe mye ved siden av 

Anonymkode: d6505...bd6

AnonymBruker
Skrevet

Syntes det høres ut som en veldig fornuftig plan jeg!

Anonymkode: 6341e...cbe

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er sønnen din, og hvem skal betale utdanningen? Hvis du ikke skal betale hadde jeg Ikke blandet meg i det. Utdanning er nesten aldri feil og han kan skape seg en god fremtid med den masteren. 

Anonymkode: fd27a...331

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det velger sønnen din. Hold deg unna hans livsvalg. 

Anonymkode: 0e2ed...248

• Liker 4
Skrevet

De jeg kjenner som har den masteren har leder/mellomlederstillinger i større selskaper, hvor de jobber med endringer, restrukturering og videreutvikling. 

Entreprenørskap handler ikke bare om å starte opp for seg selv, men også å jobbe med endringer i eksisterende bedrifter. 
Jeg jobber i ett stort konsern, vi har flere på hovedkontoret som har den masteren, og de jobber med forretningsutvikling, innovasjon, og andre forbedringer. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har ingen erfaring med utdanning, men for meg høres det ut som noe man bare studerer om man skal drive for seg selv. Han sier det er relevant for prosjektlederjobber og for å bli product manager. Det sier meg egentlig veldig lite og jeg er redd for at han skal gå på en smell. Skolen koster en del penger, men han sier han kan jobbe mye ved siden av 

Du kan ikke avgjøre hva som er lurt for han, han er voksen.  Det er heller ikke ditt liv, din framtid eller dine penger. Hva med å heller være nyskjerrig og snakke med han? Går han på en smell så er faktisk og det en del av livet, gjør ingenting. 

Anonymkode: c281d...136

• Liker 1
Skrevet

Utdanning er aldri bortkasta!

• Liker 1
Skrevet

1: Sønnen din vet bedre hva som passer hans drømmer og aspirasjoner.

2: Sønnen din er myndig og samtykkekompetent.

Ligg unna hans livsvalg.

• Liker 2
Skrevet

Han er myndig. Jeg forstår ikke hva som får deg til å tro du har rett til å mene noe som helst om valgene han tar.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Er sønnen din en Top G også?

Anonymkode: 4dd1b...913

Skrevet

Syns mange er direkte frekke mot ts!  "Ligg unna", "Sønnen din vet bedre", "han er myndig, slutt å blande deg" osv. 
Ts er mor, det er da normalt å være bekymret for sitt barn? 
Slik mange skriver her, ts, kan utdanningen være nyttig selv om man ikke har planer om å starte opp for seg selv.

Er han i jobb nå, ts? Det er mulig han har hatt en samtale med lederen sin og fått anbefalt å ta denne mastergraden.

AnonymBruker
Skrevet

Lurt og lurt. I verste fall går han glipp av et par års arbeidserfaring+lønnsøkning i tillegg til pengene brukt, men det er ikke verdens undergang.

Anonymkode: 101cd...36b

AnonymBruker
Skrevet

Kan være lurt å ta det på et vanlig universitet så han slipper mer utgifter enn nødvendig. Mener ntnu tilbyr master i det. 

Anonymkode: 97968...5a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Entreprenørskap er en av de smarteste utdanningene man  kan ta i dag. Det kan brukes til ALT. Uansett, så er dette hans valg. En master blir aldri feil uansett og han risikerer å møte et krav om det i fremtidige jobber. Tiden er forbi da man blir til pensjonsalder i en og samme jobb.

Anonymkode: dee8f...bda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det høres lurt ut, men han bør fortrinnsvis studere et sted han slipper å betale for det.

Anonymkode: 09fff...31d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...