AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #1 Skrevet 17. mars 2023 Den veilederen jeg har mest kontakt med på masteroppgaven min, er veldig hyggelig og imøtekommende, og er alltid på tilbudssida. Men dette har jeg over tid kommet frem til at er en fasade, da han gjennomfører svært lite av det han lover, og skjer mest når andre er tilstede. Når det er bare oss, kommer han ikke med noe nyttig informasjon. Når det gjelder statistikk har han anbefalt med å kopiere et annet studie, og det er all info han har gitt - ikke noe om hvorfor. Deres fremgangsmåte funket ikke på min data, så har gått til andre for hjelp som kunne forklare og hjelpe meg. Hvis jeg sender bare han mail med for eks. utkast som trenger tilbakemeldinger får jeg aldr svar, det er bare hvis de andre veilederne står på kopi (og de andre har sabbatsår, så ønsker ikke å inkludere dem hver gang). Det irriterer meg veldig at jeg må takke han i oppgaven min. Jeg har tenkt til å takke vedkommende som faktisk har hjulpet, men de får jo ikke stå som veiledere slik de egentlig burde. Så jeg lurer vel på, hva har andre gjort i samme situasjon? Sier man ifra til hovedveileder at han her bare later som han er hyggelig men har ingenting å bidra med? Eller blir det tydelig nok hvis jeg spesifikt takker de eksterne som har hjulpet i "acknowledgments", og bare har en generell takk til veilederne samlet. Jeg vet vedkommende irriterer mange på arbeidsplassen, så tenker at jeg kanskje burde si noe (hovedveileder er jo også sjefen hans), men er redd for å brenne broer - han kommer jo til å være referanse for meg når jeg skal søke jobb.. Anonymkode: 253eb...3fa 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #2 Skrevet 17. mars 2023 Du m0 jo ikke bruke ham som referanse når du søker jobb, du kan bruke noen av de som faktisk veiledet deg i oppgaveskrivinga. Jeg ville sagt ifra etter oppgaven er levert, om han også er med på sensuren. Kan du be om annen veileder? Det er jo ofte mulig å bytte dersom man ikke har kjemien. Anonymkode: 58817...98e 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #3 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du m0 jo ikke bruke ham som referanse når du søker jobb, du kan bruke noen av de som faktisk veiledet deg i oppgaveskrivinga. Jeg ville sagt ifra etter oppgaven er levert, om han også er med på sensuren. Kan du be om annen veileder? Det er jo ofte mulig å bytte dersom man ikke har kjemien. Anonymkode: 58817...98e Ja jeg må vel ikke sette han som referanse nei, men om det kommer kanskje til å se rart ut om jeg ikke gjør det. Det går nok ikke å bytte nå, for det er bare 2 mnd til levering. Fint å høre at du synes jeg burde si ifra! Føler hierarkiet i akademia er både veldig sterk og samtidig under-uttalt (om det er et ord), så har lurt på om det er litt utenfor min rolle å kommentere hans evner. Anonymkode: 253eb...3fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå