AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #1 Skrevet 17. mars 2023 Fyller 35 år om en måned. Og føler deprimert ved tanken. Tenker på hva jeg skulle gjort når jeg var yngre. Tatt mer utdannelse, ting jeg angrer på.. Eier eget hus med samboer, ingen barn. Har lyst på barn. Skulle ønske jeg bodde nærmere familien min, har et I praksis sexløst forhold. Bare syns hele livet mitt er en fiasko. Føler meg trøtt og småuvel hele tiden, og at hele livet har gått fra meg. Andre som følte det sånn når de ble 35? Anonymkode: 79743...c11 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #2 Skrevet 17. mars 2023 Du kan gjøre alt dette etter 35 og, så dropp panikken. Det meste jeg har gjort av verdi , gjorde jeg etter den alderen. Anonymkode: 0452a...274 9 1 2
Gliffy Skrevet 17. mars 2023 #3 Skrevet 17. mars 2023 Så trist at du har det sånn i livet ditt! Kanskje du skal prøve å bruke disse sterke følelsene til å se litt på hva du kan gjøre for å snu om? Du kan jo ikke gå rundt sånn, dag ut og dag inn.. Kanskje ta en prat med samboeren om barn? 3
Andro Skrevet 17. mars 2023 #4 Skrevet 17. mars 2023 Frykt for å bli eldre? Alternativet er verre, mye verre. Jeg vil si at den beste delen av livet mitt begynte ca da jeg var 35 - for 17 år siden. Livet er fortsatt lyst. 5 2 2
Anonym-bruker Skrevet 17. mars 2023 #5 Skrevet 17. mars 2023 Andro skrev (5 minutter siden): Frykt for å bli eldre? Alternativet er verre, mye verre. Jeg vil si at den beste delen av livet mitt begynte ca da jeg var 35 - for 17 år siden. Livet er fortsatt lyst. Det var godt å høre skal prøve tenke på det. 1
Anonym-bruker Skrevet 17. mars 2023 #6 Skrevet 17. mars 2023 Gliffy skrev (7 minutter siden): Så trist at du har det sånn i livet ditt! Kanskje du skal prøve å bruke disse sterke følelsene til å se litt på hva du kan gjøre for å snu om? Du kan jo ikke gå rundt sånn, dag ut og dag inn.. Kanskje ta en prat med samboeren om barn? Har prøvd å snakke med han, men han blir bare irritert hvis jeg tar opp noe som ikke er bra.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 17. mars 2023 #7 Skrevet 17. mars 2023 Du kan både ta mer utdannelse, flytte og få barn etter 35. Vil tro grunnen til at du føler det sånn, egentlig ikke er alderen din, men at du ikke er tilfreds i livet ditt. Da må du prøve å gjøre de endringene som vil gjøre deg mer fornøyd. Det er ikke sånn at livet er over når du er 35 og da må du bare ha det dritt til du dauer, liksom.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #8 Skrevet 17. mars 2023 Ja, jeg blir 40 i år og har følt sånn hvert år siden jeg var 30. Jeg har alltid alderskriser. 🤣 grunn: livet ble ikke som jeg hadde tenkt meg og jeg har ikke fått på plass de tingene man "burde". Voksenlivet var helt enkelt ikke for meg. MEN så tenker jeg på alt jeg har fått til og da vender det. Og så setter jeg i gang med å jobbe på de tingene jeg ønsker å gjøre og for hver ting jeg får til så mår jeg utrolig bedre. Det verste er å ikke gjøre noe... For øvrig syns jeg är du skal vurdere den samboern din hvis du ikke kan ta opp vanskelige ting med han. Dessuten, hvis du ønsker barn og han ikke så hadde jeg i ditt tilfelle kommet meg ut av forholdet fortest mulig. Å ikke få barn når du ønsker det kan gi deg utrolige vanskelige mentale forhold i fremtiden, når det ikke lenger er mulig. Anonymkode: d0348...98c 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #10 Skrevet 17. mars 2023 Ja, da kan virkelig glede deg til 40 årene. Anonymkode: e75ec...818 1
Anonym-bruker Skrevet 17. mars 2023 #11 Skrevet 17. mars 2023 Anonymus Notarius skrev (31 minutter siden): Du kan både ta mer utdannelse, flytte og få barn etter 35. Vil tro grunnen til at du føler det sånn, egentlig ikke er alderen din, men at du ikke er tilfreds i livet ditt. Da må du prøve å gjøre de endringene som vil gjøre deg mer fornøyd. Det er ikke sånn at livet er over når du er 35 og da må du bare ha det dritt til du dauer, liksom. Er nok at jeg ikke er tilfreds i livet ja. Det er helt sant. Føler nesten det er for sent å gjøre noe med. Men skjønner jeg kanskje overdriver dette med å bli 35🙈 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #12 Skrevet 17. mars 2023 Da jeg fylte 35 hadde jeg akkurat blitt ferdig med kreftbehandling og blitt erklært frisk. Ingenting gjør meg mer glad en at jeg får feire at jeg har fått leve enda ett år! Blir 43 om en måned!🥳💖 Å bli eldre er ingenting annet en en gave- hva er alternativet.. Jeg fikk mine barn før når jeg var 31 og 33, så var heldig som fikk de før kreften rammet(kreftbehandlingen gjorde at jeg ikke kan få flere barn). Jeg valgte å se på livet mitt på nytt, jeg og mannen valgte å gå i terapi, og har det bedre en på mange år, både jeg og han valgte og ta en ny karrierevei tok utdanning og fikk nye jobber. Har fått nye venner og gode kollegaer, startet med nye hobbyer. Alt etter fylte 35. Så klart livet går opp ned. Jeg har noen senskader etter behandling jeg sliter med. Klarer dessverre ikke jobbe fullt. Men jeg får lov å bli eldre! 💖 Jeg var sykt sliten og deprimert da jeg var ferdig med kreftbehandling. Men med hjelp av terapien og et nytt blikk på livet mitt og konkrete planer(til og med dagsplaner😅) kom jeg meg opp igjen og livet smiler- selv om jeg er 43 år nå 🤩 Selv om du blir 35, nå kan du få barn, skape deg det livet du ønsker. Høres ut som du først og fremst må finne ut om du ønsker å fortsette forholdet ditt. Vanskelig å oppnå drømmen om barn om han ikke ønsker det samme som deg. For meg hadde det hver en deal breaker. Men det vet jo bare du. Prøv å snu tankene dine til at du BARE blir 35! Lag deg en plan ( skriv den ned) og gjør det du må for å nå de målene du ønsker deg. Ikke la årene løpe uten å ta grep🙌 Anonymkode: cbf06...a26 2 8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #13 Skrevet 17. mars 2023 Slapp av ts. 35 år? Da har du fortsatt 5 år igjen til du passerer 40 og blir kjerring. Anonymkode: bbbb7...74e
Anonym-bruker Skrevet 17. mars 2023 #14 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da jeg fylte 35 hadde jeg akkurat blitt ferdig med kreftbehandling og blitt erklært frisk. Ingenting gjør meg mer glad en at jeg får feire at jeg har fått leve enda ett år! Blir 43 om en måned!🥳💖 Å bli eldre er ingenting annet en en gave- hva er alternativet.. Jeg fikk mine barn før når jeg var 31 og 33, så var heldig som fikk de før kreften rammet(kreftbehandlingen gjorde at jeg ikke kan få flere barn). Jeg valgte å se på livet mitt på nytt, jeg og mannen valgte å gå i terapi, og har det bedre en på mange år, både jeg og han valgte og ta en ny karrierevei tok utdanning og fikk nye jobber. Har fått nye venner og gode kollegaer, startet med nye hobbyer. Alt etter fylte 35. Så klart livet går opp ned. Jeg har noen senskader etter behandling jeg sliter med. Klarer dessverre ikke jobbe fullt. Men jeg får lov å bli eldre! 💖 Jeg var sykt sliten og deprimert da jeg var ferdig med kreftbehandling. Men med hjelp av terapien og et nytt blikk på livet mitt og konkrete planer(til og med dagsplaner😅) kom jeg meg opp igjen og livet smiler- selv om jeg er 43 år nå 🤩 Selv om du blir 35, nå kan du få barn, skape deg det livet du ønsker. Høres ut som du først og fremst må finne ut om du ønsker å fortsette forholdet ditt. Vanskelig å oppnå drømmen om barn om han ikke ønsker det samme som deg. For meg hadde det hver en deal breaker. Men det vet jo bare du. Prøv å snu tankene dine til at du BARE blir 35! Lag deg en plan ( skriv den ned) og gjør det du må for å nå de målene du ønsker deg. Ikke la årene løpe uten å ta grep🙌 Anonymkode: cbf06...a26 Tusen takk for et så fint svar ❤️ Og så godt å høre det går bra med deg:) er helt sant at det er en gave å bli eldre, det er absolutt det 🙂 1 2
Taluno Skrevet 17. mars 2023 #15 Skrevet 17. mars 2023 Hva gjør DU for å forbedre livet ditt? Jeg er noen år eldre, og jeg er fornøyd. Jeg var på din alder når jeg begynte gjøre noen endringer Jeg begynte trene og jeg gjorde noen endringer i kosthold. Ikke de helt store endringene, men litt. Jeg begynte se litt mer på gode rutiner for hår og hud, uten å ta helt av. Jeg byttet jobb til en hvor jeg føler meg mer verdsatt og hvor jeg føler meg nyttig. Og jeg sluttet fokusere på alt jeg ikke hadde gjort, og begynte tenke på alt jeg vil gjøre, og hvordan jeg skal få gjort det. Og legg merke til "JEG gjorde". For det er JEG som har bestemt hva jeg ønsket endre, det er JEG som har gjort endringene, for det er JEG som har ansvar for mitt liv. 2 1
Anonym-bruker Skrevet 17. mars 2023 #16 Skrevet 17. mars 2023 Taluno skrev (19 minutter siden): Hva gjør DU for å forbedre livet ditt? Jeg er noen år eldre, og jeg er fornøyd. Jeg var på din alder når jeg begynte gjøre noen endringer Jeg begynte trene og jeg gjorde noen endringer i kosthold. Ikke de helt store endringene, men litt. Jeg begynte se litt mer på gode rutiner for hår og hud, uten å ta helt av. Jeg byttet jobb til en hvor jeg føler meg mer verdsatt og hvor jeg føler meg nyttig. Og jeg sluttet fokusere på alt jeg ikke hadde gjort, og begynte tenke på alt jeg vil gjøre, og hvordan jeg skal få gjort det. Og legg merke til "JEG gjorde". For det er JEG som har bestemt hva jeg ønsket endre, det er JEG som har gjort endringene, for det er JEG som har ansvar for mitt liv. Jeg har nok ikke gjort så mye. Tenker ofte hva jeg vil gjøre, men så blir det aldri noe av det. Jeg har nesten ikke lyst å trives her jeg bor, for jeg savner være nærmere familien min. Og savner seksuell kjemi i forholdet. Syns det er vanskelig å være tilfreds, eller jobbe med ting når jeg ikke føler det er bra. 1
Taluno Skrevet 17. mars 2023 #17 Skrevet 17. mars 2023 Anonym-bruker skrev (Akkurat nå): Jeg har nok ikke gjort så mye. Tenker ofte hva jeg vil gjøre, men så blir det aldri noe av det. Jeg har nesten ikke lyst å trives her jeg bor, for jeg savner være nærmere familien min. Og savner seksuell kjemi i forholdet. Syns det er vanskelig å være tilfreds, eller jobbe med ting når jeg ikke føler det er bra. Men du kan ikke sitte å vente på at ting skal bli bra, om du ikke gidder jobbe med det. Og du kan ikke klage på at ting ikke blir bra, om du ikke prøver gjøre noe med det. Hvis du ikke trives der du bor, og ikke kan flytte, ja da må du jobbe med innstillingen din og tankegangen din. Eller så må du sitte å ha det kjipt. Det er DITT valg. Jeg sliter med en del fysiske ting, det får jeg ikke endret, så da må jeg endre tankegangen min. Det er ting jeg ikke kan gjøre på grunn av fysiske begrensinger. jeg kan velge tenke å sutre over alt jeg ikke kan gjøre, eller jeg kan velge fokusere på alt jeg kan gjøre. Det er MITT valg hva jeg vil fokusere på. Og det er DITT valg hva du vil bruke din energi på. 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #18 Skrevet 17. mars 2023 Ingenting endres, før du gjør endringer. Den eneste som kan ta tak i ditt liv er deg selv. Dersom du er i et forhold som ikke gir deg noe, bryt. Det er spesielt enkelt siden dere ikke har barn. Dersom jobben ikke er tilfredstillende, bytt jobb. Ta eventuelt utdannelse, om det er det som skal til. Trives du ikke der du bor? Flytt. Anonymkode: 53346...12a 2 1
Friluftsmann70 Skrevet 17. mars 2023 #19 Skrevet 17. mars 2023 Det viktige er å stoppe opp og kjenne på denne angsten eller deprisjonen. Hvorfor, jo, fordi du da kan gjøre endringer. Hva er det du ikke har fått gjort som du gjerne skulle gjort? Utdanning, mer sex med samboer, barn, annet? Hvordan skal du leve videre med et liv du ser tilbake på at etter 35 årsdagen, da endret livet mitt seg. Våg å være åpen med deg selv, definer hva du har lyst til og gå for det. Om det er fulltidsstudie, deltidsstudie, få barn eller kanskje dumpe kjæresten, eller få til et krafttak sammen med kjæresten. Det er du som sitter med styringen over eget liv, det vil være synd om du før 40 årsdagen tenker de samme tankene da. Utforsk verden, nyt hver dag og hvert år. Jeg blir sur dersom jeg føler jeg får to dager med kvelden på sofaen uten å gjøre noe mer spennende. Tar tak i meg selv og finner på noe neste dag, jeg vil kjenne at jeg lever. Og vil ikke angre på det jeg ikke har gjort, kan gjerne akseptere å angre på ting jeg har gjort (om det var veloverveid😀, og ikke noe dumt i fylla (ikke så mye lenger det da)) 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #20 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fyller 35 år om en måned. Og føler deprimert ved tanken. Tenker på hva jeg skulle gjort når jeg var yngre. Tatt mer utdannelse, ting jeg angrer på.. Eier eget hus med samboer, ingen barn. Har lyst på barn. Skulle ønske jeg bodde nærmere familien min, har et I praksis sexløst forhold. Bare syns hele livet mitt er en fiasko. Føler meg trøtt og småuvel hele tiden, og at hele livet har gått fra meg. Andre som følte det sånn når de ble 35? Anonymkode: 79743...c11 Med andre ord. Du eier halvparten av et hus. Og bor med kamerat. Hvis det er alt du har fått til i en alder av 35 er det ikke rart du har panikk. Anonymkode: 415c5...15c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå