Gå til innhold

Barseltreff hvis man hoster?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det innafor å dra på barseltreff hvis man hoster men ellers føler seg frisk? Eller kvalifiserer det som sykdom og man må holde seg unna babyer?

Anonymkode: 88a4d...e9e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på. Er det nyoppstått ville jeg holdt meg unna. Er det noe som sitter i etter lang tid ville jeg dratt. (Slik tenkte jeg også før Covid.) Ikke stas for de små med forkjølelser. Minsta her ble innlagt med RS-virus da hun var 8 uker, og det var bare en forkjølelse for oss andre.

Anonymkode: d9828...5ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du selv? Ville du syns det var kult om noen kom med hoste de ikke visste hva var? Jeg tenker: nei. For min del, hadde jeg blitt litt irritert også. Med så barn, spesielt på et barseltreff, bør man være i form, og frisk. 

Anonymkode: 5265e...587

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva tenker du selv? Ville du syns det var kult om noen kom med hoste de ikke visste hva var? Jeg tenker: nei. For min del, hadde jeg blitt litt irritert også. Med så barn, spesielt på et barseltreff, bør man være i form, og frisk. 

Enig

Anonymkode: fb23d...f2e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

I utgangspunktet enig, men så kommer det an på hosten for meg. Litt småhoste her og der, kontra det jeg hadde sist som kom fra intet og brøt ut som et hissig hosteanfall flere ganger i timen. Ved førstnevnte, hadde jeg dratt og tatt i mot uten problemer, men hvis hosten resulterer i enda mer hoste, hold deg hjemme. 

Anonymkode: edb9a...0e2

AnonymBruker
Skrevet

Holde seg hjemme. Det kan smitte uansett hvor mildt det er for deg. Ihvertfall første tiden. Det å smitte en nyfødt er ikke noe jeg ville risikert. Evt får du høre med foreldrene til barnet.

Anonymkode: 6a641...0f8

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har du hostet?

Tenker i utgangspunktet nei men om du vet det feks er hoste fordi du var forkjølet for 2-3 uker siden og hosten ikke helt har gitt seg er det mer ok.

Men generelt bør man være frisk når man besøker nyfødte, de kan bli veldig syke av luftfeisinfeksjoner. 

Anonymkode: 491e1...405

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker, nei takk!

Anonymkode: 31cb0...7f7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I utgangspunktet enig, men så kommer det an på hosten for meg. Litt småhoste her og der, kontra det jeg hadde sist som kom fra intet og brøt ut som et hissig hosteanfall flere ganger i timen. Ved førstnevnte, hadde jeg dratt og tatt i mot uten problemer, men hvis hosten resulterer i enda mer hoste, hold deg hjemme. 

Anonymkode: edb9a...0e2

Men: man kan hoste mye og lite, uavhengig av hvor mye man hoster, kan man være smittsom. Man kan hoste og vrenge lungene sine ut, og ikke være noe smittsom, og hoste lite og være kjempemorsom. Nei takk, sier jeg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke innafor i den settingen 

Anonymkode: a7bc8...56b

Skrevet

Nyoppstått hoste: Nei

Hoste pga allergi, irritasjon i luftveiene, Astma: Ja 

Hoste som sitter igjen etter forkjølelse som du hadde for 10+ dager siden: ok

Det er jo ikke unormalt å Hoste i ukesvis etter forkjølelse. Enn er ikke smittsom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...