Gå til innhold

Meldinger fra venner og kolleger av motsatt kjønn (eller samme hvis man ikke er hetero) når man er I forhold, hva føler dere er greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er mange tråder om meldinger til og fra kjærester fra andre. Men hva føler folk her på KG er greit eller ugreit å få når man er i forhold fra venner og kolleger.

Er 😘❤️🥰 hyggelig eller litt kleint å få i en melding?

Er en selfie der avsender prøver å være attraktiv hyggelig er litt kleint å få?

Er "god natt, og drøm godt" hyggelig eller litt kleint å få?

Og så videre. Hva føler dere passer dere, og har dere noen historien om det som var litt kleint?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne, og for min del er det naturlig å ha kompiser. Jeg har vokst opp med bare brødre, og mine første barndomsvenner var gutter. Jeg leste nylig forskning på at kvinner ser på kompiser som kun det, mens menn med venninner ønsker noe "mer". Sånn sett er det jo såre komplisert, og derfor sender jeg ikke søte meldinger til kompiser. Holder praten til felles interesser, og passer på at de ikke misforstår min agenda om å kun være venner.

Jeg er forøvrig gift, og min mann har ikke venninner. 

Anonymkode: 85c76...5fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjerter, kyssemunn og ellers andre «kjærlige» emojis syns jeg er å gå over streken. 
«God natt, drøm søtt» er også over streken syns jeg. Holder med god natt om man er i samtale før man skal legge seg. 

Jeg har en mann som jobber med endel yngre jenter på 20-24. Han er selv 26 og jeg er 30. jentene her slenger ofte på «♥️😘» i samtale om å bytte vakter ect. Jeg syns at dette er ubehagelig, men har fortsatt at det er litt generasjon også. Brukes mye bare ved å vise takknemlighet har jeg skjønt. 

Selv bruker jeg bare disse emojiene til kjæreste, familie og gode veninner… en sjelden gang hvis jeg får melding av en yngre kollega som sender det først.. 

Anonymkode: 89d2b...c44

• Liker 2
Skrevet

Hvis man avslutter en samtale, er det greit å få god natt på slutten, men en god natt-melding bare helt uten videre virker rart.

Når det gjelder emojiene, kommer det jo litt an på i hvilken sammenheng de brukes, og om jeg vet personen bruker dem hele tiden ellers.

Skrevet

Jeg tror det enkleste er å spørre seg selv om man kunne ha sendt det samme til en venn av samme kjønn. Sender du og vennene dine bilder til hverandre der dere prøver å se attraktive ut? Skiver du drøm søtt til kompisen din? Hjerteemojier?

• Liker 1
Skrevet (endret)

"Er 😘❤️🥰 hyggelig eller litt kleint å få i en melding?"
Kommer an på situasjon, person, kontekst... Om en kollega sender et "God bedring ❤️" om jeg er syk en dag, så er det hyggelig. Hadde det vært et "Gleder meg til du kommer 😉😘", så ville det vært mer kleint.

"en selfie der avsender prøver å være attraktiv hyggelig er litt kleint å få?"
Ja, det er alltid kleint, med mindre det åpenbart er en spøk. 

"Er "god natt, og drøm godt" hyggelig eller litt kleint å få?"
Når man går så tett på at man legger seg inn i søvnen min så syns jeg at det blir litt klamt om det er fra en kollega ja. Mellom nære venner er det mer innafor.

Jeg har vel egentlig bare greie erfaringer med kollegaer og meldinger. Vi er et lite kollegium som kjenner hverandre godt, og alle har gode antenner. Vi omgås mye, og sender meldinger til hverandre i tide og utide. Vi har rare arbeidstider, og når vi er på jobbreise vil jobb og privat alltid flyte litt over i hverandre. Nært, men ikke flørtete.

Har ellers venner av alle kjønn, og opplever at bekjentskapskretsen og meg samhandler i noenlunde samme språkdrakt, og opplever veldig sjelden at jeg blir usikker på noens intensjoner slik sett.

Jeg har opplevd mange underlige henvendelser fra fremmede eller mer fjerne bekjentskap, som har vært ubehagelig og nesten litt skremmende også.

Endret av Andro
AnonymBruker
Skrevet

Hva som er greit av emojis er avhengig av konteksten.🥰 denne kan for meg feks like gjerne bety at man er glad på den andres vegne. Et hjerte betyr mer "glad i deg" enn noe mer følelser enn det. Men det kommer an på hva som er skrevet i ord i tillegg eller hva det svares på. Jeg tenker heller at om jeg blir usikker på en kjæreste så må jeg ta tak i akkurat det mellom oss. Hvorfor blir jeg usikker? Er man trygg på kjæresten så spiller det ingen rolle hvilke type meldinger han eller hun får. Men om man blir utrygg så er det noe som er galt.

Anonymkode: 0efde...f76

AnonymBruker
Skrevet

Hadde noen av mine medarbeidere sendt noe av de forslagene i HI, hadde jeg trodd det hadde klikket for vedkommende. Da hadde jeg for vedkommendes skyld håpet at det var feilsendt.

Anonymkode: db147...609

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg aldri har sendt noe sånt til annet enn kvinnelige kolleger som jeg har et nært forhold til. Har en god venn som er gay, han får mange hjertemeldinger. Venner som jeg hadde før jeg møtte samboer, har fått hjertemeldinger, men da er jo det menn som aldri var mer enn venner. Hadde aldri sex med dem, de ble jo utelukket den gangen da jeg var singel, så regner med han vet han ikke trenger å bekymre  seg over dem 😄

Anonymkode: d81ce...425

Skrevet

Jeg sender ❤️😍😘 ofte til folk jeg kjenner, uten at det betyr kjærlighet. Kan bety, takk du er en knupp, værsegod eller at jeg setter pris på dem. 

Go natt melding er greit om man snakker med noen og skal legge seg, men ikke random god natt melding.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at sender du "god morgen " , "god natt" uten noe mer er det rart, spesielt. Da er det mer enn en vanlig kollega. 

Hjerter og liknende emojier passer ikke til en kollega. Da skal man i så fall være veeeeldig god kollega. 

Har man partner og du føler du må skjule meldinger til / fra kollega gjør du hvertfall noe galt. 

Anonymkode: 34a84...2bd

AnonymBruker
Skrevet

Kyssetegn og hjertetegn er uakseptabelt. Da hadde jeg bedt han si fra om at han er opptatt og kuttet ut vedkommende som sendte sånt. 

Selfier fra andre på snap kan man ikke styre men man kan velge å ikke svare. 

Anonymkode: 0f6e8...d7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fra kollegaer? 

Jeg kan ha en litt tullete/flørtet tone med noen samarbeidspartnere, men jeg holder det til arbeidstider. Også foregår mesteparten av kommunikasjonen via tlf samtaler. Har jeg behov for å få noe skriftlig går det via mail eller tekstmeldinger. Men, da er det skjeldent noe annet en kunn den informasjonen jeg har behov for. 

Tror ikke jeg har mottatt slike meldinger av kollegaer på mange år, på kveldstid/helg. 

Men, det er i denne jobben. 

Sist arbeidsplass hadde vi intern chatt og det ble mye useriøst. Noen var flørtete osv. Men, ga aldri ut privat nr til noen av de. Jobbet ikke der lenge eller. 

Anonymkode: 26115...a9d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker at sender du "god morgen " , "god natt" uten noe mer er det rart, spesielt. Da er det mer enn en vanlig kollega. 

Hjerter og liknende emojier passer ikke til en kollega. Da skal man i så fall være veeeeldig god kollega. 

Har man partner og du føler du må skjule meldinger til / fra kollega gjør du hvertfall noe galt. 

Anonymkode: 34a84...2bd

Ikke helt enig. 

Jeg kan ha en flørtet tone med flere oppigjennom årene. Og mannen hadde ikke trengt å se det. 

Men, jeg krysser ingen grenser ikke egentlig (bare unødvendig for han å se) . Det er bare sånn jeg liker å ha det med enkelte. Og jeg gjør det ikke med noen jeg faktisk kunne ha blitt forelsket eller veldig fristet av. 

F. Eks naboen min, han er kjekk, vi har mange felles bekjente og har mye tilfelles. Vi har kontakt såklart, men vi begge to er ganake klar over at om vi begynner å flørte så kan det bli ganske "skummelt". Vi har med andre ord aldri flørtet.. 

Vi holder en "profesjonell tone" 😂

Anonymkode: 26115...a9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...