Gå til innhold

Ang celleprøve og mensen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet man ikke skal ta celleprøve med mensen men nå er det sånn at jeg fikk mensen igår. Jeg skal ta celleprøve på tirsdag. 
Vil denne utgå eller går det på hengende håret? 
Jeg skal sjekke noe cyster også så jeg kommer til å gå på timen uansett men håper jeg slipper å utsette celleprøven og grue meg enda lenger. 

Anonymkode: 75c7a...3ea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok celleprøve i forrige uke og hadde da mensen på dag 2, det gikk helt fint. Siden jeg er over 30 testes det bare for HPV og ikke celleforandringer, så det var visst ikke noe problem. 

Anonymkode: 521ba...6e8

Skrevet

Det går bra :)

AnonymBruker
Skrevet

Min gyn skriver alltid i innkalling at man ikke skal møte om man har mensen så jeg hadde utsatt timen i dine sko 

Anonymkode: 6a81d...f5b

Skrevet

Jeg har tatt celleprøve da jeg hadde mensen, og det går fint (men det gjør ikke opplevelsen noe bedre hvis du som meg er ukomfortabel fra før av). 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tok celleprøve i forrige uke og hadde da mensen på dag 2, det gikk helt fint. Siden jeg er over 30 testes det bare for HPV og ikke celleforandringer, så det var visst ikke noe problem. 

Hva mener du med at det ikke testes for celleforandringer? Er det ikke nettopp det en celleprøve skal gjøre da? Jeg er over 30 og tok celleprøve og fikk påvist celleforandringer, men fikk også påvist HPV så vet ikke om det henger sammen eller om de testet for begge deler, trodde celleprøve betydde test for å se etter celleforandringer jeg? 

Anonymkode: 6a81d...f5b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er det ikke nettopp celleforandringer man skal se etter ved celleprøve?

Anonymkode: 75c7a...3ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min lege tar ikke celleprøve under mensen. Det kan bli feil resultat. Kjipt om det var noe som kunne blitt oppdaget, men som ikke ble det. 

Anonymkode: 8f777...5c1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva mener du med at det ikke testes for celleforandringer? Er det ikke nettopp det en celleprøve skal gjøre da? Jeg er over 30 og tok celleprøve og fikk påvist celleforandringer, men fikk også påvist HPV så vet ikke om det henger sammen eller om de testet for begge deler, trodde celleprøve betydde test for å se etter celleforandringer jeg? 

Det har kommet nye retningslinjer. Prøven blir først testet for HPV-viruset. Er den positiv sjekker de om du har celleforandringer, er den negativ er du good to go og ny prøve om 5 år. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...