Trampe Skrevet 29. desember 2005 #1 Skrevet 29. desember 2005 Svigerbroren min var i fjor sammen med ei jente på 14 år. Han var da 23. Han turte ikke fortelle det til resten av familien, men vi fant ut av det etter noen uker. Praten gikk... Kompisene sa han var på barnerov, og lo av han bak ryggen hans. Han sa han ikke hadde hatt sex med henne, men det har kommet frem i ettertid at dette da ikke var sant... Nå er han i gang igjen. Denne gangen er jenta 15, og han fyller 24 om en måned. Han har ikke denne gangen heller turt å si det til oss, men vi har fått vite det av felles venner. Hva sier man til sånt? Jeg har ikke tenkt å fortelle han noe, det går vel over av seg selv regner jeg med. Hans liv må han leve selv. Han innser vel selv at det ikke går. Men hva får en 24-åring til å "gå på" 15-åringer? Synes dere det er sært? Eller er det bare jeg?
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #2 Skrevet 29. desember 2005 Ja, det er sært. Og ulovlig! Hadde en på 24 gått etter mitt barn på 14-15 så hadde han blitt anmeldt på flekken.
Gjest 1111 Skrevet 29. desember 2005 #3 Skrevet 29. desember 2005 Jeg syns det er mer enn bare sært. Jeg liker ikke tanken på det.
Gjest Gjest_forvirret_* Skrevet 29. desember 2005 #4 Skrevet 29. desember 2005 Det hadde vel vært verre hvis han var 15 og hun 24!!?!?!
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #5 Skrevet 29. desember 2005 Det hadde vel vært verre hvis han var 15 og hun 24!!?!?! ← Det er vel ikke værre for det?? Den seksuelle lavalder er 16 år. Denne mannen har gjort noe ulovlig. Om det var motsatt at det var en kvinne på 24 med en gutt på 15, så gjelder det samme.
Gjest Gjesta Skrevet 29. desember 2005 #6 Skrevet 29. desember 2005 Det er like sært det, du forvirra gjest. 9 års aldersforskjell er ikke all verdens i femtiåra, men fra 15 til 24 er det over et halvt liv.
Trampe Skrevet 29. desember 2005 Forfatter #7 Skrevet 29. desember 2005 Det hadde vel vært verre hvis han var 15 og hun 24!!?!?! ← Nei, vet du, det synes jeg aldeles ikke. Det hadde vært akkurat like ille!
Gjest Fru Medister Skrevet 29. desember 2005 #8 Skrevet 29. desember 2005 Jeg var selv sammen med en gutt på 24 da jeg var 15, og jeg var verdens stolteste kjæreste der og da! Senere har jeg ikke vært veldig stolt av dette, men jeg lurer egentlig mer på hva som fikk han til å være sammen med meg i over et halvt år. I dag er denne mannen 43 år og samboer med ei jente som var russ i fjor, så han kommer seg framover i livet! Jeg vet ikke hvor sært det egentlig er å være sammen med jenter som er så mye yngre. Jeg tror ikke det er så uvanlig, men uansett er det viktig å huske at det er en grunn til at den seksuelle lavalderen er 16 år. Som 24-åring bør han vite om denne grensa, ikke minst siden han ikke forteller om forholdene sine til andre. Da vet han nok også at mange med god grunn ikke liker forholdet.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. desember 2005 #9 Skrevet 29. desember 2005 Det er absolutt ikke bra, verken for ham eller henne! Hun er altfor ung til å ha et seriøst forhold til noen, langt fra med en som er i mer eller mindre "gifteklar" alder! Sorry at jeg sier det, men han bor vel ikke hjemme hos mamma også vel? Og har bil som hobby? Beklager, jeg bare måtte. Det er et syndrom som er veldig tydelig på bygda, ikke meningen å støte noen.
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #10 Skrevet 29. desember 2005 Jeg synes det er både sært og litt creepy når aldersforskjellen er så stor og den ene parten så ung. Jeg har selv vært sammen med en som var ni år eldre - men da var jeg 22. Likevel er det lett for meg i ettertid å se at rollene vi hadde ovenfor hverandre var preget av aldersforskjellen. Selvsagt er det ikke alltid noe problem, men når en person i midten av tjueåra "stadig" faller for såpass unge jenter tror jeg det vitner om at han er mer enn normalt umoden på dette området. Hvis ikke han bare er kynisk og bruker disse jentene. Kanskje disse jentene er mer oppnåelige enn eldre jenter/damer der han bor?
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2005 #11 Skrevet 29. desember 2005 Hadde en av dem vært min unge hadde jeg ikke akkurat vært så happy for at de var sammen. Hadde nok vært veldig kritisk ja. Normalt vil de være i ulike stadier i livet. 15 åringen er jo bare så vidt ferdig med å være barn, mens 24 åringen bør man begynne å regne som voksen.
Gjest Pecado Skrevet 29. desember 2005 #12 Skrevet 29. desember 2005 Ja når man har en kjæreste man ikke tør å fortelle om så er det sært, og han innser det vist selv.
Chiquita Skrevet 29. desember 2005 #13 Skrevet 29. desember 2005 Been there, done that. Da jeg var nesten 16 ble jeg sammen med en som var nesten 26. Vi er gift i dag... Men når vi tenker tilbake på det nå så er det helt hårreisende. Han greier heller ikke å forklare hvorfor han falt for meg når jeg var så ung. Men kjærlighet har ingen alder, sies det - og det stemmer i enkelte tilfeller
Gjest Bøllefrøet Skrevet 29. desember 2005 #14 Skrevet 29. desember 2005 Jeg syns det er veldig sært, selv om jeg har selv vært sammen med en som var 9 år eldre, men da var jeg 19 og han 28, noe jeg syns er litt annerledes. Det er jo i tillegg ulovlig, da jenta ikke er over 16. Jeg blir faktisk litt bekymret for at han kanskje bare bruker disse jentene. Må innrømme jeg har litt fordommer mot gutter rundt 25 og oppover som blir sammen med/har sex med jenter under 16. Virker som om det er fordi de "ikke får seg noe annet", satt litt på spissen. Blant mange jenter på den alderen er det jo veldig status å ha en eldre kjæreste. Var hvertfall det da jeg var på den alderen husker jeg.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2005 #15 Skrevet 30. desember 2005 Jeg er i dag 24 år og gift med mannen jeg ble sammen med da jeg var 15. Da var han 23. Mye folkesnakk og skitkasting i begynnelsen. Men i dag er det ingen som tenker på aldersforskjellen. Ei jente på 15 kan være vel så moden som ei på 18, det kommer litt ann på "bagasjen" hun bærer på..
Gjest lurven Skrevet 30. desember 2005 #16 Skrevet 30. desember 2005 det er veldig sært, han kan ikke være særlig moden
babyboy Skrevet 30. desember 2005 #17 Skrevet 30. desember 2005 Ifølge loven er det pedofili. Så hvorvidt det er sært kommer helt an på om du synes pedofili er sært eller ikke. Jeg har selv vært sammen med en 15-åring. -Babyboy
Gjest christineemily Skrevet 30. desember 2005 #19 Skrevet 30. desember 2005 Det er sært, - OG det er ulovlig hvis de har sex sammen. Syns det var like sært da min 15 år gamle bror en gang i tiden fikk seg en kjær'ste på 20. Han ble jo helten i kamerat-flokken selvølgelig, og greit nok, broren min er en sjarmør... men de fleste syns jo det var noe alvorlig rart med dama!!! Og jeg kan bekrefte at våre foreldre IKKE satt spesielt pris på forholdet.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2005 #20 Skrevet 30. desember 2005 Min fetter var 17 da han begynte sammen med en dame på 28 år. I tilllegg hadde hun en unge. Det var ikke så veldig populært hos hans foreldre, og det skjønner jeg godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå