Gå til innhold

Anbefal meg en nettbokhandel som leverer bøker i god forfatning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mottatt bøker i posten fra en nettbokhandel der spesielt ên av bøkene var i dårlig forfatning. Det var helt tydelig at boka var lest til side 75. Første side var åpnet så mye, at de hadde dratt opp limet på den siden. Bokomslaget var revna, og en prislapp var revet av, så det var et stort merke med limrester på. Når boka ligger, er permen litt opp på en måte, så det vises at den ikke bare er bladd litt i, men røft behandlet og lest i. 

Jeg har kontaktet kundeservice via Mail, og skal normalt sett få svar iløpet av et par dager.

Jeg ønsker anbefalinger av nettbutikker som leverer bøkene nye, i god forfatning og som ikke sender ut ødelagte bøker. 

Flere som i tillegg har hatt samme opplevelser?

Anonymkode: 76041...541

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri opplevd. Bestiller bøker fra adlibris og ark. Sikker på du ikke bestilte gjenbruksbok/brukt vare til lavere pris eller noe? 

Anonymkode: 2cf3c...461

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Aldri opplevd. Bestiller bøker fra adlibris og ark. Sikker på du ikke bestilte gjenbruksbok/brukt vare til lavere pris eller noe? 

Anonymkode: 2cf3c...461

Mammutsalg, men bøkene skal fortsatt være nye.

AnonymBruker
Skrevet

Bokklubben.no

Anonymkode: 9ac16...601

AnonymBruker
Skrevet

Det der har jeg opplevd opptil flere ganger når jeg bestiller fra Ark. Holder meg derfor til Adlibris, alle bøkene jeg får derfra er i god stand :)

Anonymkode: 163a6...367

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle nettbutikker har 14 dagers åpent kjøp/angrerett så det er umulig å hindre at en bok ikke har vært lest eller bladd i før.

Det positive er at også du kan bruke angreretten dersom du får en bok du ikke vil ha.

Anonymkode: d0f7e...eb9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Haugenbok og Norli har jeg alltid hatt fine bøker fra. 

Anonymkode: 1ad15...fff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

høres ut som noe som kan skje overalt, så lenge bokhandelen har angrefrist. 

så folk kan jo selvfølgelig skynde seg med å lese bøkene (i alle fall lese en god del, for å se om de liker boken) og deretter returnere bøkene igjen, for å få tilbake alle pengene deres.  

Anonymkode: c6c0e...87a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.3.2023 den 10.21):

høres ut som noe som kan skje overalt, så lenge bokhandelen har angrefrist. 

så folk kan jo selvfølgelig skynde seg med å lese bøkene (i alle fall lese en god del, for å se om de liker boken) og deretter returnere bøkene igjen, for å få tilbake alle pengene deres.  

Anonymkode: c6c0e...87a

Men det er jo de som jobber i nettbokhandelen sitt ansvar å sørge for å sjekke at bøkene de sender ut er i god stand. Ufint å sende ut helt herpa bøker som den ene jeg fikk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.3.2023 den 2.47):

Jeg har mottatt bøker i posten fra en nettbokhandel der spesielt ên av bøkene var i dårlig forfatning. Det var helt tydelig at boka var lest til side 75. Første side var åpnet så mye, at de hadde dratt opp limet på den siden. Bokomslaget var revna, og en prislapp var revet av, så det var et stort merke med limrester på. Når boka ligger, er permen litt opp på en måte, så det vises at den ikke bare er bladd litt i, men røft behandlet og lest i. 

Jeg har kontaktet kundeservice via Mail, og skal normalt sett få svar iløpet av et par dager.

Jeg ønsker anbefalinger av nettbutikker som leverer bøkene nye, i god forfatning og som ikke sender ut ødelagte bøker. 

Flere som i tillegg har hatt samme opplevelser?

aldri opplevd, og jeg har kjøpt mye bøker på nettet. Bruk angreretten og send den i retur, og ikke problematiser det noe mer er mitt råd. Kommer neppe til å skje igjen.

Anonymkode: f5034...b0b

AnonymBruker
Skrevet

Har ofte opplevd både hakk og striper på bokomslagene når jeg har bestilt på nettet. Det har vært så ille at jeg ikke har kunnet gi de vekk i gave. Veldig irriterende! 

Anonymkode: 1371d...a6a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

aldri opplevd, og jeg har kjøpt mye bøker på nettet. Bruk angreretten og send den i retur, og ikke problematiser det noe mer er mitt råd. Kommer neppe til å skje igjen.

Er andre gang dette skjer. Fikk en gang en bok som var misfarget hele coveret og bøker som var brukket i ryggen og praktbøker som var helt skjeve… 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er andre gang dette skjer. Fikk en gang en bok som var misfarget hele coveret og bøker som var brukket i ryggen og praktbøker som var helt skjeve… 

Aldri opplevd. Hvilken bokhandel var dette da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Aldri opplevd. Hvilken bokhandel var dette da?

Skal ikke nevne den her, men den er nevnt av andre i tråden her som har vært fornøyd med de… 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Skal ikke nevne den her, men den er nevnt av andre i tråden her som har vært fornøyd med de… 

Jeg har brukt alle som er nevnt i tråden uten problemer, så min anbefaling ville da vært alle disse, og da er du like langt 🤷🏻‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...